Brak klaksonu :/

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Brak klaksonu :/

Postprzez kuchar1987 » 16 lis 2009, o 18:20

Witam. Mam dosc dziwny problem z klaksonem:/ dzisiaj zaczal ot tak sobie trąbić :/ i to bardzo dziwnie poniewaz gdy mam kierownice prosto to nie trabi a gdy skrecam to trabi :/ wszystkie kable pod klaksonem w kierownicy niby ok :/ wogole to gdy te kable odlaczylem to dalej bylo to samo, jak skrecam to trabi :/ dopiero gdy go odlaczylem tak pod prawym kolem to jest cihco :/ niewiem jakies przebicie mam czy co :/ wogole to u kumpla tydz temu w jego golfie to samo sie stalo i do dzisiaj niewie co jest :/ macie na to jakis patent?
Avatar użytkownika
kuchar1987
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2009, o 17:33
Lokalizacja: bielsk podlaski

Brak klaksonu :/

 

Postprzez swatu » 16 lis 2009, o 19:03

sprawdz przekaznik isprawdz czy nie przerwał się jakiś kabelek od klaksonu lub zaśniedziały styki. szukaj bliżej samego klaksonu.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pascal » 16 lis 2009, o 19:23

kuchar1987 napisał(a):dzisiaj zaczal ot tak sobie trąbić


:lol: :lol: :lol: miałem to samo ale ludzie się oglądali...podegnij blaszki od klaskonu to wystarczy ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez respekt » 16 lis 2009, o 19:34

Ściągnij kierownicę i zobacz czy się nie pozaginały blaszki, albo wyjmij bezpiecznik odpowiadający za klakson i zobacz czy cały :)
Avatar użytkownika
respekt
Members
 
Posty: 374
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 13:30
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kuchar1987 » 17 lis 2009, o 00:07

jutro ten bezpiecznik sprawdze :] a moze wie ktory to nr bezpiecznika odpowiedzialnego za klakson ?
Avatar użytkownika
kuchar1987
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 paź 2009, o 17:33
Lokalizacja: bielsk podlaski

Postprzez Zico63 » 17 lis 2009, o 00:53

Numer 13 :-D
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Pawel_K » 18 lis 2009, o 16:29

Miałem podobny problem w trochę innym aucie ale rozwiązanie pewnie jest podobne. Jak ruszasz kierownicą to przemieszczają się przewody które prowadzą do przycisku klaksonu. Zobacz czy nie są gdzieś przetarte lub czy któryś się nie wypiął.


Ps. respekt a co do bezpiecznika to zupełnie nie rozumiem dlaczego on miałby to powodować. Może mnie oświecisz ?? Bezpiecznik ma za zadanie przepalić się gdy popłynie przez niego zbyt duży prąd będący często skutkiem awaryjnej pracy urządzenia bądź zwarcia.
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Adriano_ad » 4 maja 2011, o 13:28

A który przekaźnik jest za to odpowiedzialny? i jak go ewentualnie sprawdzić?
Adriano_ad
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 21:48
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez Zico63 » 4 maja 2011, o 14:17

W skrzynce bezpieczników, dolny rząd, drugi od prawej, numer 53; styki 30 oraz 87 NIE mogą być normalnie zwarte, zwierać się mają dopiero po podaniu napięcia na 86 (plus) i 85 (minus).
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Adriano_ad » 6 maja 2011, o 11:24

Tzn czy mam po wyjęciu przekaźnika podłączyć na krótko plus do 86 i minus do 85 i wtedy zewrzeć styki 30 i 87 i wtedy jeśli jest dalej wszystko dobre powinien klakson zatrąbić. dobrze rozumiem?
Dodam jeszcze że w moim przypadku jest tak:
-klakson sprawdzony - działa
- po odpięciu klaksonu i naduszenia włącznika napięcie jest na wtyczce od klaksonu, 12v(porównywalne do aku) ale po podłączeniu klakson i naciśnięciu przycisku na kier. napięcie spada b. nisko i nic trąbka z siebie nie wydobywa.
- Z tego co się zorientowałem mam na stałe w jednym kablu plus a w drugim powinna być masa ale chyba jest z nią problem bo jak podłącze masę na krótko do istniejącego i podłączonego już przewodu masowego- klakson trąbi.
Może trochę zamotałem ale chciałem jak najjaśniej.
Adriano_ad
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 21:48
Lokalizacja: Mazowieckie

Postprzez Zico63 » 6 maja 2011, o 13:07

Z tym sprawdzaniem przekaźnika to zupełnie - nie tak! Ale jeśli jest reakcja na naciskanie w kierownicy - będzie sprawny.
Plus na czarno-żółtym jest z zapłonem i tak ma być. Po naciśnięciu przycisku - przekaźnik łączy do masy. Tak więc trzeba sprawdzić masy i same przewody, szczególnie brązowo-czarny i brązowy - to są masy.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez jarekddz » 6 maja 2011, o 20:49

Ja bym radził sprawdzić kabelki odchodzące od klaksonu... bądź właśnie blaszki
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

opinie o alkoholach - obsługa social media - http://www.advmedia.com.pl/promowanie-postow-na-fb - https://www.extraprojektowanielazienek.pl/slask/projektowanie-lazienki-bielsko-biala.php



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości