Czoło wału rozrządu szliwoać czy nie szlifować?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Czoło wału rozrządu szliwoać czy nie szlifować?

Postprzez tool17 » 19 maja 2013, o 16:27

Witam!
Mam pytanie odnośnie szlifowania czoła wału. Mam podejrzenie że przez to czoło wału wcześniej mi jedna śruba na wale się odkręciła, a druga po prostu pękła. Mechanik stwierdził że to czoło jest gładkie, a sam wał jest prosty i nie trzeba przy nim ingerować. Mówił że byłyby zaraz widoczne rysy na czole. Czy można tak "na oko" stwierdzić że wał jest gładki? Nie chce za parę tys. kilometrów znowu robić kapitalnego remontu. Z góry dziękuje za odp. Silnik to 1.9 TDI (AHU)
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Czoło wału rozrządu szliwoać czy nie szlifować?

 

Postprzez Pozor » 19 maja 2013, o 17:03

jeżeli ktoś ma mikroskop w oczach i mikrometr w palcach to pewnie określi czy czop jest do szlifu także sam widzisz . Może mi się wydawać ale mechanik rypię cie na kasie :-/ i poprostu mówi wymień to i wymień tamto nie szlifując czopa wału i wcale nie trzeba do tego ściągać wału korbowego jest specjalny frez do tego ale to kosztuje. Sam niedługo będę szlifował wał niech tylko kasę uzbieram :lol:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez tool17 » 19 maja 2013, o 18:03

@Pozor
Dzięki za odp. A wiesz gdzie wał można zrobić w okolicach Starogardu? Bo bez sensu kupować frez tylko na jednorazowe szlifowanie
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez arturgolf » 19 maja 2013, o 18:45

Mi czoło wału szlifował gość z ostródy...300 zł :(...ale 10tyś i jest wszystko good.
arturgolf
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 23:01
Lokalizacja: Iława

Postprzez Pozor » 19 maja 2013, o 20:55

ja osobiście jadę do znajmoego warsztatu kumpla w skórczu bo niestety nie znam warsztatu w starogardzie który bez ściągania wału by to zrobił
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez tool17 » 20 maja 2013, o 09:08

Mechanik mi dziś mówił, że kółko na wale (które było wymieniane jakieś pół roku temu) by miało ślady spowodowane naprężeniem podczas pracy nierównego czoła wału. A jest jak nowe. Czy to oznacza że o wał się nie muszę obawiać?
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Pozor » 20 maja 2013, o 15:42

eh faktycznie ślady powinny być było by widać w którym miejscu dokładnie jest nierówność bo tam m.in zaczął by się osad/brud zbierać możliwe że śruby które dokręcał były po 1 dokręcone bez kleju ale personalnie wolę na zwykłą farbę i tak przytrzyma gwint :-D a przypadek gdzie pękła śruba to był taki że mechanik prawdopodobnie za mocno dokręcił bo chciał miec tą robotę z głowy dla info moment dokręcenia śruby to 150 Nm ;-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez KAMNILEK » 21 maja 2013, o 08:18

kolego jeśli jeszcze auto jeździ ( silnik możesz odpalić) to na zapalonym silniku patrz z góry na koło na dole. jeśli nie zaobserwujesz bić poprzecznych tego koła to nie ma co szlifować wału. pytanie czy koło lata ( nawet delikatnie na boki) jesli nie to bym nie robił.
KAMNILEK
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Lokalizacja: NIDZICA

Postprzez Pozor » 21 maja 2013, o 19:42

dokładnie :ok: po co robić dodatkowe koszty pytanie tylko dlaczego śruby nie wytrzymywały czy to wina mechanika czy czegoś innego
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Pitekz » 23 maja 2013, o 17:04

jeśli będzie zdejmowane koło na wale ja bym tak dla świętego spokoju zabielił czoło wału i dał obowiązkowo nową śrubę nie musisz kupować frezu na jedno użycie ( tak jak ja to zrobiłem) możesz wypożyczyć . jak by co to mam takie coś tylko wal na PW
Pitekz
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 maja 2009, o 20:52
Lokalizacja: 100-lica

Postprzez tool17 » 23 maja 2013, o 17:43

Dzięki wszystkim za rady, a zwłaszcza Pitekz za propozycję wypożyczenia tego frezu. Udało się mi namierzyć mechanika który ma taki frez i zrobił mi to zanim kółko było jeszcze założone. Okazało się że czoło walu było bardzo nierówne i na pewno by kolejna śruba poszła.
Co do nowej śruby to jest oczywiste że trzeba po każdym odkręceniu niej wstawić nową. Koszt śruby nie jest drogi. Jest właśnie teoria, że w moim aucie prawdopodobnie jakiś chałupnik wkręcił kiedyś (jak jeszcze nie miałem tego auta) starą śrubę, co spowodowało jej obluzowanie i tym samym czoło wału się obcierało co spowodowało te wszystkie następstwa (krzywy wał ukręcił nową śrubę i rozwaliło cały rozrząd)

[ Dodano: 2013-05-28, 12:18 ]
Mam kolejny problem z kołem pasowym. Więcej na ten temat tutaj:

http://www.golf3.pl/topics10/gibanie-si ... htm#485583
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości

cron