Czy to termostat ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Czy to termostat ?

Postprzez Franeczek » 4 lip 2012, o 12:38

Witam moje piękne,niezawodne TDI ma problem :kwasny: chodzi oto że temperatura silnika w zime nie przekraczała 70 stopni wczoraj przejechałem dystans 15 km i było niecałe 90 czyli tak jak powinno być a w zime ta sama trasa nawet dłużej i nigdy nie przekroczyło 70 podobno diesla trudno nagrzać ale czy az tak ?
„Co się stanie gdy jadąc z prędkością światła włączysz przednie reflektory?”
Avatar użytkownika
Franeczek
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 12:46
Lokalizacja: Kraśnik
Rocznik: 1993
Silnik: 2.0 2E
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Czy to termostat ?

 

Postprzez Piaggio » 4 lip 2012, o 15:26

Prawdopodobnie termostat masz caly czas otwarty- zima gdy powietrze jest mocno zimne- masz problem z nagrzaniem silnika zas w lato gdy temperatura powietrza jest wysoka silnik nagrzewa se szybciej- dodatkowo polecam przestudiowac ten temat pozdro http://www.golf3.pl/topics10/walniety-t ... t45619.htm
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 15:59

Piaggio napisał(a):w lato gdy temperatura powietrza jest wysoka silnik nagrzewa se szybciej-

Pokręciłeś....

Przez cały rok nagrzewa sie wolniej .
Sam przez to przechodziłem.

Franeczek napisał(a):podobno diesla trudno nagrzać

Tak.. Ale bez przesady.

Zimą Gdy jest mroźno to potrzeba nawet OKOŁO 12-15 km na obrotach rzędu 2000-2200 - czyli w miare niskie.

Jesli zimą nigdy nie przekroczyło Ci 70 stopni to zapewne wina termostatu.
Zrób taki test, nagrzej auto w obecnej pogodzie do 70-80st i złap reką za dolny wąż od chlodnicy, nie może być ciepły.

W obecnej pogodzie 90st powinno złapać juz po ok 7 km. Jak gorąco na dworze to jeszcze szybciej... Więc Twoje 15 km to za dużo :) - tyle to zimą tak jak pisałem :)
I strzałka powinna cały czas trzymać Pion.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 4 lip 2012, o 17:44

slawek5t napisał(a):Piaggio napisał/a:
w lato gdy temperatura powietrza jest wysoka silnik nagrzewa se szybciej-

Pokręciłeś....
chyba sam cos pokręciłeś! ale i spokojnie tematów o termostacie bylo kilka juz - znów puscisz wodze swojej bujnej wyobrazni i rozwiniesz temat na co najmnijej kilka stron błueheheheh :lol:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 17:51

Nie, nie pokręciłem. Latem przy popsutym termostacie troche wolniej sie nagrzewa, a zimą Dużo wolniej lub wcale.

Piaggio napisał(a):znów puscisz wodze swojej bujnej wyobrazni i rozwiniesz temat na co najmnijej kilka stron

jakies kompleksy czy co. - bo robisz z igły widły :D
wyluzuj bo padniesz na zawał ;)

Piaggio napisał(a):tematów o termostacie bylo kilka juz

Tylko tutaj sie zgodze :)

...
idź włóż zepsuty termostat do swojego "A er ela" i zobacz ile sie bedzie nagrzewał.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 4 lip 2012, o 17:56

slawek5t, żenujący jesteś!
slawek5t napisał(a):Latem przy popsutym termostacie troche wolniej sie nagrzewa, a zimą Dużo wolniej
:lol: porażka!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 18:00

To dlaczego inni też tak mają na ciągle otwartym termostacie :D
i kto tu ciągnie temat na wiele stron.....

już sie nie udzielam w tym temacie :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 4 lip 2012, o 23:25

wymien termostat i z bani :-) zalecam ori...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez oldsoul » 5 lip 2012, o 11:21

Co za porady, ja też przez takie porady kombinowałem jak koń pod górę wymieniałem czujniki termostaty itd.

Chłopie weź termometr rtęciowy albo jakiś inny ze skalą do 100 stopni. Rozgrzewaj silnik i kontroluj temp z zbiorniczku wyrównawczym. Wtedy będzie już wszystko wiadomo.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez SotoM » 5 lip 2012, o 21:25

u ciebie nic innego nie mozna było robic tylko sprawdzac weryfikowac elementy w TDi wystarczy podpiac komputer i wpatrywac sie w zyzola...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 6 lip 2012, o 17:32

SotoM napisał(a): zalecam ori...

Behr Tomson ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 7 lip 2012, o 02:05

Wahler!!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości