Panowie, pozwolę sobie zrobić odkop
Mianowicie... Jakiś czas temu wywaliłem katalizator z wiadomych względów. Przy okazji znalazłem info i pełnych przelotach w TDI. Dowiedziałem się, że pełny przelot w TDI to jest to, jest moc i zajefajny ssssyk suszary
Kiedyś z nudów odkręciłem łącznik między katalizatorem (kiedyś takowy tam był
) i 1szym tłumikiem, przywiązałem rure drutem tak, żeby wydech był wolny od tłumików. Chciałem się przekonać jaki będzie dźwięk i jak z mocą.
Przejechałem się dosłownie kawałek i wyleczyłem się! Na postoju dźwięk był w miarę fajny, cichy, ale w czasie jazdy był straszny hałas i śmieszne ćwierkanie turbiny... Przy wyższych obrotach (powyżej 3000rpm) hałas zagłuszał radio!
Teraz przy okazji remontu auta zauważyłem, że 1szy tłumik zaczyna mocno rdzewieć i może już długo nie pociągnąć więc zastanawiam się nad wyrzuceniem go, a zostawieniem ostatniego.
Teraz tutaj czytam wypowiedzi znawców, że lepiej jest zostawić ten środkowy (1szy) tłumik z powodu ciśnienia spalin.
Ma ktoś z was zrobiony którykolwiek z zabiegów (przelot pełny / "półprzelot")? Jak wrażenia? Oglądałem na youtube filmiki z autami posiadającymi takie mody w 1Z (AHU) i większość jest na postoju z przegazówką... ten dźwięk mi się nawet podobał
Na forach różne opinie są, dużo ludzi wywalało właśnie środkowy tłumik, a zostawiali ostatni. Na youtube filmików z takim modem nie znalazłem, a forumowa wypowiedź "wywaliłem środkowy i jest fajnie" za dużo mi nie pomaga
Co do mojego silnika, seryjny AHU, bez jakichkolwiek modów "mocowych". Jedynie EGR i KAT out.
Będę dźwięczny za porady i opinie