Kilka problemów z 1.9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kilka problemów z 1.9 TD

Postprzez malzyk » 26 wrz 2008, o 23:13

Witam! Dzisiaj wieczorem chciałem sobie odpalić gofra bo stał 2 dni i chciałem zobaczyc czy wszystko z nim ok. Wiec wziełem sie za to. krece raz, 2, 3 nic... niby łapie, ale bez duzej ilosci gazu gasnie... Co moze byc przyczyną? za któryms tam razem wkońcu załapał i potem palił normalnie, ale pierwszy raz to był koszmar... Jest jeszcze kilka rzeczy. zostawiłem go n jałowym i pierwsza sprawa jaka mi sie rzucła w oczy to że kierownica tak drga ze mało nie wypadnie. domyśliłem sie że to wina poduszki pod silnikiem, jednak wolałbym żeby ktoś mnie upewnił... a teraz najgorsze. podczas jałowego otworzyłem maske a tu 2 rzeczy które mi teraz spać nie dają. Srodkowe koło pasowe na jałowym strasznie rzuca i nie chodzi równo. po lekkim dodaniu gazu wszystko ok, nie widac najmniejszych odchyłów. poczytałem o wybitym klinie, ale znalazłem równierz temat o jakiejs sprężynce przy kole która tez moze byc winna. moze ktos rozjasni troche sytuacje... ? 2'ga sprawa. pzy chłodnicy są 2 wentylatory, jeden bliżej bloku silnika drugi blizej akumulatora.i tutaj jest pytanie, wentylator blizej bloku (po lewej gdy dtoimy przodem do auta) chodzi leciutko, gdy nim pokrece na zgaszonym kreci sie bez oporów. natomiast ten po prawej piszczy, kwiczy i praktycznie nie da sie go dziada ruszyc. od czego on jest i jakie beda koszty naprawy tego? bo jestem pewny ze tak byc nie powinno a nie chce potem miec sytuacji ze auto padnie mi w srodku trasy. pozdrawiam!!


Zastanawiam sie teraz czy te wibracje nie są spowodowane tym pie***nym klinem... Bo przy 1000 obr/min przestaje telepac w srodku, a i koło pasowe nie lata... Szczerze to mam tego golfa tydzien i mam go juz serdecznie dosc... Pierwsze auto - zapamiętam do końca zycia. Jeśli to klin to dla mnie rownoznaczne z sprzedaniem auta na czesci, jestem uczniem i wiem ze nie bedzie mnie tak szybko stac na przerobienie tego co mam... Jasna ciasna... ;/
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Kilka problemów z 1.9 TD

 

Postprzez zeddicus » 27 wrz 2008, o 14:20

Jeżeli chodzi o problem z odpalaniem to na moje oko zapowietrza Ci się układ paliwowy, jeżeli będziesz miał znowu problem z odpaleniem sprawdzć czy w przewodach paliwowy nie ma powietrza (przewody są przeźroczyste). Jeżeli jest to znaczy e gdzieś masz nieszczelnośc. Posprawdzaj wszystkie przewody paliwowe. Przewody paliwowe kosztują parę złotych (nie musisz koniecznie kupować takich przeźroczystych).

Co do drgania to ja mam podobny choć pewnie nieco inny problem. U mnie na jałowych obrotach mocno drga pompa bo pękła mi jedna ze srub mocujących. Kiedy pworwadzę silnik na obroty drganie prawie ustaje.
Sprawdź u siebie śruby mocujące pompę.
Narysowałem obrazek żebyś mógł je zlokalizować:
Obrazek
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez malzyk » 27 wrz 2008, o 18:39

Wyszło. wibracje prawdopodobnie z klinu. klin wyj**any na 100%... Prawdopodobnie wymienie tylko kilka najwidoczniejszych rzeczy, poprawie blachare i skonczy na giełdzie i oto moto... nie stać mnie żeby zapłacić mechanikowi 500zł za wyjecie wału i złożenie do kupy... Najlepsze ze moj dobry kolega ma takiego samego jak ja golfa (1.9 gtd) i tez padł mu klin. zrobił na nim 20km (żeby dojechac do domu) rozebrał silnik i okazało sie ze rozsadziło mu calusienką głowice. kupil drugiego golfa na czesci.. a ja na swoim zrobilem lekko 100km a bóg jeden wie ile zrobił poprzedni właściciel... az sie boje sprawdzic co tam sie dzieje... :( bo wątpie zeby wał nic nie narobil, skoro wyjezdzilem ponad 5 razy wiecej niz on...


No więc postanowione... wymieniam dół silnika. nie wiem jakie szkody poczynił ten wał i wole dla pewności wymienic blok razem z wałem... Teraz pytanie, czy tamten wał mógł uszkodzic cos poza blokiem? Cena gołego silnika wacha sie od 1500 do 1800 a sam blok z wałem to ksozt ok 700-800 dlatego narazie nie chce pakowac sie w cały silnik. moze mi pomoc ktos kto ma stycznosc z mechaniką?
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez Maximxxx » 28 wrz 2008, o 22:02

Czesc. Też mam GTD i zapewne jak wszyscy borykamy sie z tym problemem kola pasowego i walu. Zanim kupisz dol silnika lepiej sprawdz czynie jest krzywe samo kolo pasowe. Po co odrazu kupowac silnik, ktory byc moze bedzie mial ten sam problem. Wentylatorem sie nei przejmuj bo GTD maja dwa na chlodnicy - nie wiem jak jest w innych. Sa one polaczone razem paskiem gumowym. No chyba ze masz zerwana gumke jak ja i wlacza sie ten jeden.
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez malzyk » 29 wrz 2008, o 09:17

Wymienie dla świetego spokoju, to koszt ok 80zl za nowy silniczek a to mały koszt jesli chodzi o utrzymanie silnika w odpowiedniej temperaturze. dzisiaj albo jutro holuje auto do mechanika. poprosze o sprawdzenie tego chociaz nie wydaje mi sie zeby to byla wina samego kola bo wtedy bicie wystepowalo by taz na wyzszych obortach, a u mnie jest tylko na jalowym czyli na malych. wezej jest wszytko ok. kolo chodzi prosto, znikaja wibracje i pisk paska ktory lata razem z kolem... ;/
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez Maximxxx » 29 wrz 2008, o 21:02

Pisk paska to zapewne od napinacza lub łożyska na alternatorze. Napisz co mechanik stwirdzi. Też jestem ciekaw tego bicia gdyż jak już wspomniałem wszyscy z TD sie borykaja z tym problemem. Pisano o wymianie wału na ten z TDI gdyz nie ma tego problemu - ale to roboty tyle ze szok, można też wal do regeneracji dac. Sam nie wiem do konca co i jak. Bede rowniez robil go gdyz mi zaczelo tez bic ostatnio - w sumie silnik ma juz 280 tys nabite :P wiec ma prawo.
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez malzyk » 29 wrz 2008, o 23:33

Kupiłem cały nowy rozrzad... Mechanik najszybciej w piatek bedzie miał czas wiec jeszcze troche trzeba bedzie poczekac... kurde, auto od tygodnia stoi i boje sie nawet je odpalic, kolega zrobil na bijacym 20km i mowil ze to co zobaczyl po rozebraniu silnika przekonało go do kupienia tdi (co tez zrobil, za 800euro z niemiec ) Ten wał mi spać nie daje, najgorsze ze nawet jesli wymienie calusienki silnik to po tygodniu moze sie pokazac bicie, zrobic go w tym silniku tez sie boje bo jest juz troche zarzygany od spodu i boje sie ze po miesiacu bede musial i tak go robic... nowa glowica z walkiem rozwiazala by mi problem, wystarczylo by wlozyc przy okazji nowa uszczelke i byl by git. ale laczny koszt nie zamknie sie w tysiacu (800zl glowica z walkiem, przerobienie ok 200zl montaz ok500 z tego co wyczytalem) wiec jest to koszt rowny nowemu silnikowi. wlozylbym tdi, ale wiaze sie to z intercoolerem, komputerem i cala masa innego badziewia a w miejscowosci w jakiej ja mieszkam nikt mi tego nie zrobi, a jak zrobi to policzy sobie z 2500zl. z kolei wymiana na td to kolejny problem z walkiem + ostatnio te silniki praktycznie nie pokazuja sie na allegro. nie wiem czy jest mozliwosc uturbienia silnika diesla i nawet jesli to jakie przeróbki musiał bym zastosowac i czy moc po uturbieniu bedzie równa mojemu gtd (zwyklych dieselkow jest masa na allegro i niektore po 1000-1200zl a turbinke i osprzet mam z mojego klekota)... no i pozosataje problem z klinem w zwyklym dieslu. nie wiem czy to równiez bolączka diesli czy tylko td... eh... czasami sie zastanawiam czy nie sprzedac okazją mojego gofra i nie poszukac jakiegos tdi z zerowym wyposazeniem i poteznym przebiegiem bo mam dosc ciaglego myslenia co by bylo gdyby...
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce

Postprzez Reiven » 30 wrz 2008, o 17:33

da się założyć turbo do wolnossącego silnika musisz przełożyć kolektory, miskę olejową, i podstawę filtra oleju i pompę wtryskową jeśli masz z regulatorem pneumatycznym. Dobrze by było też wałek rozrządu przerzucić. Robiłem coś takiego z 1.6 tyle że tam był jeszcze jeden problem silnik turbo miał wtrysk oleju na denka tłoków a wolnossący nie co przy przeróbce znacznie obniża żywotność nie wiem jak to jest z 1.9 bo nie rozbierałem dołu.
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kubeks » 10 paź 2008, o 11:21

witam mam golfa td od 2 tygodni i chcę się zapytać jak można zapobiegać tej dolegliwości jaką jest wywalający się klin bo niedługo będę wymieniał rozrząd i ewentualnie mógłbym podokręcać jakieś śruby mocujące to koło bo nie chciałbym rozkręcać całego silnika w celu naprawy klina więc wolę wcześniej zapobiec temu tylko nie bardzo wiem na co zwracać uwagę
kubeks
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 10:46
Lokalizacja: Piła

Postprzez haqur » 10 paź 2008, o 12:32

Zbytnio nie można zapobiec ścinaniu się klina. Ale proponuje żeby mechanik który będzie zakładał nowy rozrząd założył także nowe koło dolne!
Tak na przyszłość to ten typ silnika przewiduje wymiany koła przy każdej wymianie rozrządu czyli 70-80tyś km
haqur
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 19:32
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez tofik 1,9 » 11 paź 2008, o 23:01

a ktoś mi powiedział kiedyś ze te silniki to tylko olej wymieniać i lać paliwo...
tofik 1,9
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 19:57
Lokalizacja: kujawy

Postprzez malzyk » 11 paź 2008, o 23:56

koło z rozrządem zrobione, mechanik wział 700zł za nową pompe od wspomagania, zalanie i odpowietrzenie układu, wymianę rozrządu + pasek od alternatora i wspomagania+ koło, naprawe przedniego zawieszenia, zakonserwowanie porgów od spodu, załatanie plecionki i podkręcenie lekko obrotów... na moje szczęscie okazało sie że za klin nie trzeba sie brać tylko to koło było wyjechane (nie wiem czy nie przez to ze jezdzilem na zajechanej pompie od wspomagania a ta piszczala tak mocno ze czasem silnika nie slyszalem)
malzyk
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: Głubczyce


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości