Naciąganie Pasku Alternator

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Naciąganie Pasku Alternator

Postprzez BieWas » 24 lut 2013, o 10:10

Witajcie...
Stary jak świat nie jestem a chciałbym sam sobie swojego golfika naprawiać.
Mam taki problem strasznie piszczy mi pasek alternatora na zimnym silniku w tedy również nie mam żadnych obrotów na budziku..

Jak wygląda przyjaciele napięcie takiego paska czy trzeba poluzować wszystko.?
Wziąć brechę i użyć brutalnej nędzy czy to idzie jakoś lekko..?
Myślę że moje auto nie sypie się jak bloki w Sarajewie wiec wole robić z nim sam a nie chce go uszkodzić. Szkoda dawać coś do mechanika jak może nam to dać tyle frajdy prawda..?

Proszę ślicznie o pomoc

Pozdrawiam (-(-_(-_-)_-)-) :hyhy:

PS. Dodam że silnik to 1.9td 94r ( jeśli to ma jakieś znaczenie )
BieWas
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2 lut 2013, o 15:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Naciąganie Pasku Alternator

 

Postprzez marcino1 » 24 lut 2013, o 19:14

kolego jesli sie nie myle to w 1.9 td silniku jest taka sprezyna pod alternatorem i pasek sam sie naciaga tzn ze raczej masz pasek do wymiany bo naciag sam sie reguluje ale poczekaj niech sie wypowiedza wlasciciele tych silnikow bo moze ja sie myle
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez pietrasiak2 » 24 lut 2013, o 19:38

W dieslach są samonapinacze i jeżeli pasek piszczy to albo jego koniec lub zablokowała się sprężyna w napinaczu. Znając życie to pasek masz do wymiany.Obrotów możesz nie mieć na zegarze w momencie poślizgu , ponieważ obrotomierz dostaje sygnał z alternatora w Twoim TD.
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Pozor » 24 lut 2013, o 19:48

dokładnie jak koledzy wyżej napisali pasek już się kończy a akurat w TD żeby go wymienić to żaden problem.Przyda się jakiś klucz nr 13, najlepiej nasadowy i popuszczasz 2 śruby od alternatora tak żeby dało ścisnąć w dół alternator wkładasz jakiś łomik czy coś innego żeby dźwignię zrobić zwalasz stary pasek i zakładasz nowy. U mnie nowy pasek starsznie ciasno wchodził więc potrzebowałem drugiej osoby żeby mi napinała alterator a ja w tym czasie zakładałem pasek śrubokrętem :wstyd: od strony pompy wody i jakoś wszedł bez problemu
Jeżeli masz jeszcze wspomaganie to musisz podobnie zwalić pasek od pompy wspomagania ale chyba nie ma nic prostrzego bo robisz dokładnie to samo co przy alternatorze tylko że tu już nie jest automatyczny napinacz a zwykły
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez witboy » 24 lut 2013, o 20:18

w aaz jak zaczyna rano popiskiwac pasek moze oznaczac to jedno... klin
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 24 lut 2013, o 21:26

dodatkowo jak zaczyna brać klin na wale to obroty falują dymi na biało i kółko pasowe ma bicie przez co pasek piszczy
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron