Nurtujące pytania

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nurtujące pytania

Postprzez LiCHO » 23 kwi 2008, o 01:27

Witam miłośników MK 3

Z góry chciałbym poinformować ze motoryzacja jestem DUZO po tyłach.
Od niedawna posiadam Golfa ||| TD ,wersja- Bon Jovi 96r. 80-90 MK
(Jest to mój pierwszy własny w życiu samochód)

Prosił bym was o pomoc w nurtujących mnie pytaniach,,,
1.Czy da się włożyć silnik z Golfa 4 TDI GT lub TDI do Gola 3 TD , celem jest zwiekszenie mocy BESTI
2 . Czy klimatyzacja w samochodzie będzie sprawiała problem w wymienię silnika na silniejszy?
3. Co powinno się najczęściej wymieniać w silnikach TD.
4.Jekie mogą być przykre skuty jeżdżąc (zepsutym uszkodzonym) kołem pasowym w silniku TD
5.Ile oleju powinien MK 3 wchłaniać na rok (przypuszczalna średnia)
6. Nie wiem dokładnie ile mam koni M < czerwieni się > z tego, co wiem mój silnik skrywa w granicach 80-90 KM, interesuje mnie dokładna liczba …i tu skrywa się moje pytanie !
-Czy KM są gdzieś wbite wpisane pod maska lub tez na silniku? W Dowodzie R nie ma co szukać jest on nowy , a samochodzik ściągnięty był z Niemiec (aktualnie nie posiadam papierów samochodu przy sobie) .

Z góry przepraszam za głupie pytanie oraz dziękuje za pomoc.
Avatar użytkownika
LiCHO
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 18:35
Lokalizacja: Ślask ul ,WIĄZÓW

Nurtujące pytania

 

Postprzez Adi » 23 kwi 2008, o 10:33

LiCHO napisał(a):1.Czy da się włożyć silnik z Golfa 4 TDI GT lub TDI do Gola 3 TD

Nasuwa sie odpowiedz czy masz tyje kasy by bawic sie w SWAPa
LiCHO napisał(a):4.Jekie mogą być przykre skuty jeżdżąc (zepsutym uszkodzonym) kołem pasowym w silniku TD

W jakim sensie zepsuty! / pierdyknie rozrząd /
LiCHO napisał(a):5.Ile oleju powinien MK 3 wchłaniać na rok (przypuszczalna średnia)

Wcale nei powinien brać , a jak juz to ledwo co
LiCHO napisał(a):Czy KM są gdzieś wbite wpisane pod maska lub tez na silniku? W Dowodzie R nie ma co szukać jest on nowy , a samochodzik ściągnięty był z Niemiec (aktualnie nie posiadam papierów samochodu przy sobie) .


90 KM (66 kW) lub 75 KM (55 kW)
Adi
 

Postprzez LiCHO » 23 kwi 2008, o 21:06

Adi napisał(a):
LiCHO napisał(a):1.Czy da się włożyć silnik z Golfa 4 TDI GT lub TDI do Gola 3 TD

Nasuwa sie odpowiedz czy masz tyje kasy by bawic sie w SWAPa
LiCHO napisał(a):4.Jekie mogą być przykre skuty jeżdżąc (zepsutym uszkodzonym) kołem pasowym w silniku TD

W jakim sensie zepsuty! / pierdyknie rozrząd /
LiCHO napisał(a):5.Ile oleju powinien MK 3 wchłaniać na rok (przypuszczalna średnia)

Wcale nei powinien brać , a jak juz to ledwo co
LiCHO napisał(a):Czy KM są gdzieś wbite wpisane pod maska lub tez na silniku? W Dowodzie R nie ma co szukać jest on nowy , a samochodzik ściągnięty był z Niemiec (aktualnie nie posiadam papierów samochodu przy sobie) .


90 KM (66 kW) lub 75 KM (55 kW)


1. Heh jak na razie kaj nie sięgnę do kapsy to kasa jest :] i daj Bożiu :roll: , oby tak dalej :-D

2.Tak biło kolo pasowe że co raz musiałem napinać na nowo pasek rozpadu, po prostu stawał się luźny był problem z odpaleniem nie mówiąc o wyrzucaniu kłęby białego dymu.

3. …”ledwo co” to jest 3 litry czy 0,5 litra nie wiem jak ta odpowiedz interperetować ,??

4.Pewnie mam 90KM , (ale czy można się jakoś upewnić?)
Avatar użytkownika
LiCHO
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 18:35
Lokalizacja: Ślask ul ,WIĄZÓW

Postprzez virus_wrona » 23 kwi 2008, o 21:51

Silnik TD ma 75 KM, TDI ma 90 lub 110
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez pawel_ns » 24 kwi 2008, o 09:21

kolego a masz naklejke w bagazniku z oznaczeniem silnika ??
MOJE BYŁE MK3
AHF+ ..::TDI POWER::..
Avatar użytkownika
pawel_ns
Members
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 12:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez novik11 » 30 kwi 2008, o 19:12

2.Tak biło kolo pasowe że co raz musiałem napinać na nowo pasek rozpadu, po prostu stawał się luźny był problem z odpaleniem nie mówiąc o wyrzucaniu kłęby białego dymu.

3. …”ledwo co” to jest 3 litry czy 0,5 litra nie wiem jak ta odpowiedz interperetować ,??

4.Pewnie mam 90KM , (ale czy można się jakoś upewnić?)



Moim zdaniem z paskiem rozrządu nie ma żartów jak ci peknie albo od tego luzu przeskoczy o jakis ząbek pasek to moze zaklucic prace silnika i bedzie kibel. I co do białego dymu to sprawdz poziom płynu chłodniczego jezeli pobiera płyn plus spalanie oleju(bo naprawde chyba nawet litra nie powinno ubyć) to przyczyną może być uszczelka pod głowicą chyba że wiesz o tym.

[ Dodano: 2008-04-30, 19:15 ]
a co do sprawdzenia mocy podłącz pod komputer powinno wykazać jaką ma moc
novik11
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 17:58
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez pawel_ns » 30 kwi 2008, o 19:57

mocy raczej na kompie nie sprawdzisz chyba ze na hamowni ale napewno zobaczysz jaki masz silniczek patrzac na naklejke w bagazniku
MOJE BYŁE MK3
AHF+ ..::TDI POWER::..
Avatar użytkownika
pawel_ns
Members
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 12:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez LiCHO » 11 maja 2008, o 16:36

Co do naklejki, :kawa: już wklejam oraz blache znajdująca się pod maska Obrazek
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, o 16:54 przez LiCHO, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
LiCHO
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 18:35
Lokalizacja: Ślask ul ,WIĄZÓW

Postprzez Zico63 » 11 maja 2008, o 16:53

Kod silnika musi być: AAZ 1.9 TD 55kW/75 KM. Inaczej być nie może, chyba że było zmieniane...

Była "literówka", dlatego zmieniany :-(
Ostatnio edytowano 13 maja 2008, o 23:28 przez Zico63, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez LiCHO » 12 maja 2008, o 00:01

Jak można zauważyć, silniczek ma oznaczenie AAZ (75km) i tu pytanko!?
Czy da się bez większych problemów wsadzić silniczek TDI z 110 km i czy mogę zakupić tak zwany goły silnik i podmienić stare części lub to jest nie możliwe i będzie konieczność zakupienia całego silnika z duperelami .???


Jak ktoś już podmieniał silniki (wcześniejsze opisane) proszę podajecie wasza lub tez przewidywalna cenę tej operacji?! :-|


W planach jest wsadzenie nowego serca... :slinienie:
Avatar użytkownika
LiCHO
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 18:35
Lokalizacja: Ślask ul ,WIĄZÓW

Postprzez Zico63 » 13 maja 2008, o 23:27

Przepraszam, oczywiście AAZ, moja literówka.
A co do sprawy: TDI-ka nie da się tak poprostu wstawić, jest to zupelnie inny RODZAJ silnika, mianowicie sterowany elektronicznie diesel o wtrysku bezpośrednim. By go wstawić, wmontować należy też CAŁY osprzęt sterujący, dalej tzw. ECU czyli komputer, chłodnice, wentylatory, dalej oczywiście wiązki kabli do tych sprzętów itd. Robota wykonalna ale czy opłacalna? Chyba że do dyspozycji jest rozbity "dawca" (ale nie bity od przodu!).
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez LiCHO » 14 maja 2008, o 00:02

Dziekuje i taka odp. mnie interesowałą :zdrowko: :brawo:
Avatar użytkownika
LiCHO
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 18:35
Lokalizacja: Ślask ul ,WIĄZÓW


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości