Podnoszenie mocy silnika 1.9 TD AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez garas1 » 1 sty 2013, o 10:35

Ewentualnie ze zwykłego diesla 1Y też ma dobry kolektor dolotowy
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

 

Postprzez witboy » 1 sty 2013, o 10:58

garas tak ale rzezba jest spora awx pasuje i pod turbo ew przyszlifowac minimalnie trzeba do wiekszych suszarek, jest bardzo popularny i mozna go dorwac za niewielkie pieniadze, ale do nas nie pasuje taki zwykly ale od silnikow wzdluznie umieszczonych aby otowor wlotowy byl po stronie kierowcy
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k0la » 5 sty 2013, o 16:36

Wg mnie kolektor dolotowy nie jest aż tak ważny - skoro jest turbina to niema czegoś takiego jak w wolnossącym że liczy sie średnica dolotu i każdy mm jest ważny, jak jest odpowiednio podkręcone turbo i odpowiednio zalane to chcesz czy nie chcesz jak dodasz gazu to napcha do cylindra powietrza niezależnie czy jest to seryjny kolektor czy od awx czy od sdi ; aczkolwiek jak juz jest mocno podłubany silnik (tak jak napisał to witboy) to można sie bawić w jakieś kolektory, rzeźbienie itp ale najlepiej zacząć od dwaki, boostpina i doładowania.
U mnie jest aktualnie około 120KM 250Nm i spalanie oscyluje w mieście około 7.2 l / 100km przy dynamicznej jeździe
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez witboy » 7 sty 2013, o 19:51

kola jasne ze to przy modach juz grubszych ale ja przy boost pinie dawce itd to juz nastepne grzebanie tak jak u mnie to pompa 10 wraz ze zmiana dozownika timing i gov, wywalenie ogranicznika na wysokich obr itd... pompa to odrazu inne turbo inne turbo inny dolot czyli fmic z saaba inny fmic to odrazu dolot awx... wiec za mc zobaczymy ile na wykresie da zmiana pompy i pewnie turbo t3 zawita wraz z fmic i moze kolektor awx przy okazji jak zdobede przejsciowke aby podlaczyc przewod dolotu :wstyd:

[ Dodano: 2013-01-07, 23:15 ]
to moze wrzuce dziesiejszy zakup: garret t3

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


teraz tylko wiecej gratow i montaz w przyszlym tygodniu pewnie o ile wszystko bedzie gralo
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez garas1 » 12 sty 2013, o 23:57

Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez max19921 » 30 maja 2013, o 23:04

Panowie na załączonym obrazku zaznaczyłem na zielono wąż od pompy, też mam egr. Jeśli podczas montażu icka wywale egr i zostawie te kolanko będzie ok? Bo widzę że w wersji bez egr ten wężyk idzie gdzieś do turbo...
Obrazek
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Revo » 6 cze 2013, o 22:20

Musisz tylko zaślepić wg mnie egr.


Pytanie , właśnie przejrzalem kanał kolegi , autora tego tematu :
http://www.youtube.com/watch?v=zbJi2QNUmqs
Zastanawiam się czy to gotowa pompa od landrovera pasuje plug and play ?
Czy zastosował on inne przeróbki czy po prostu sama w sobie jest lepsza, pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Revo
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 22:06
Lokalizacja: dojcze ogóren

mbc

Postprzez jaro201 » 18 cze 2013, o 18:49

Powiedzcie mi mam turbine garrett 2 i chce zamontować mbc są w nim dwa miejsca by się wpiąć a w turbinie jeden przewód jak to zrobić ? gdzie się wpinac tymi dwoma przewodami??
jaro201
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Katowice

Postprzez maska13 » 7 sie 2013, o 21:34

Witam , ja u siebie zamontowałem boost pin'a z 1.6 nie kręcąc nic przy turbo i przy doładowaniu maxymalnym na manometrze pokazuje mi 1.5 bara, troche za dużo, chciałem zmniejszyć doładowanie kręcąć w K14 na gruszce lecz nic to kompletnie nie daje, nawet wykręcając śróbkę ile się da doładowanie się nie zmniejsza, może ma ktośjakiś pomysł co z tym zrobić?
po zamontowaniu ponownie starego pina doładowanie wciąż 1.5, nie chcę tak jeździć ponieważ przy dużym obciążeniu silnika coś w turbinie "skwierczy".
Avatar użytkownika
maska13
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:22
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez Dotz » 14 lis 2013, o 17:39

Witam .
Niedawno zakupiłem gofa 3 1.9 TD (AAZ) .
Poczytałem troche na forach , cały ten temat , i wymienilem pin , zamontowalem IC , wpiąłem trójnik , załozylem wskaznik auto gauge , sprawdzilem doladowanie i dmuchalo tylko max 0.2 bara , a niby w standardzie jest 0.6 - 0.8 , zalozylem rowniez MBC i troszke go odkrecilem ale rowniez efekt ten sam , miał ktos podobny problem albo można prosic o jakąs porade :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dotz
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 16:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez max19921 » 16 lis 2013, o 21:48

Sprawdzałeś na postoju? Sprawdza się np na 3 biegu jadąc 60 km/h z gazem w podłodze jednocześnie hamując żeby trzymać daną prędkość. A jeśli nadal będzie dmuchało jak dmucha to może nieszczelność w układzie dolotowym? Jaką masz turbine?
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Dotz » 18 lis 2013, o 18:24

Dowiedziałem sie wlasnie u mechanika ze turbinka juz nie dmucha tak jak powinna , widac troche oleju , wiec albo regenka albo nowka , sprawdzalem na 3 i na 4 biegu caly czas 0.2 bara , aa na postoju tez bylo sprawdzone i bezposrednio podpiete do wezyka z kolektora i efekt ten sam :/
Avatar użytkownika
Dotz
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 16:52
Lokalizacja: Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości