Problem z silnikiem TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem TDI

Postprzez siti07 » 1 paź 2008, o 23:35

Witam wszystkich. Kupiłem wczoraj golfa 1.9 TDI 90KM rok 1995. Mam taki problem, że podczas pracy silnika czasem wyskoczy kontrolka od grzania świec i mruga, jednak jest tak czasem, że nie mruga wcale. Z paleniem nie mam żadnych problemów. Jaka może być przyczyna?? Mam jeszcze takie pytanie bo podczas jazdy autko czasem jedzie jak powinno a czasem tak jakby coś go muliło (nic nie szarpie tylko jakby brakuje przyśpieszenia). Czego to może być wina?? Filtr paliwa powinienem wymienić?? Proszę o pomoc. Pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Problem z silnikiem TDI

 

Postprzez leopard » 2 paź 2008, o 02:18

na szybko - sprawdź czy świecą się światła stopu - jeśli nie - wymień żarówki (kontrolka przestanie straszyć)

jeśli światła stopu są OK - kontrolka informuje o błędach zapisanych w sterowniku - podłącz auto pod tester diagnostyczny (VAG) zobacz jakie błędy są w sterowniku silnika - jeśli dasz radę napisz tu na forum jakie numery błędów pojawiły sie ... będziemy mogli wtedy określić gdzie szukać przyczyny niedomagań auta
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez siti07 » 2 paź 2008, o 17:24

W najbliższym czasie postaram się podpiąć auto pod ten tester bo sam go nie posiadam. Ale mam takie pytanie bo są oryginalne przewody zasilania do radia i jest tam zasilanie i podtrzymanie i podtrzymanie mam natomiast zasilania które włącza i wyłącza radio nie ma. Sprawdziłem czy może przewód nie jest przerwany i nie jest ( wyciągnąłem wtyczkę od stacyjki i miernikiem na diodzie sprawdziłem). Najgorsze jest to ze nie wiem czy jest bezpiecznik za to odpowiedzialny bo za podtrzymanie sprawdziłem jest odpowiedzialny bezpiecznik nr22. 10A. Jakbyście mogli mi pomóc na moje drugie pytanie z wczoraj odnośnie przyspieszenia:(
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Zico63 » 2 paź 2008, o 20:47

tzw podtrzymanie to w VW w istocie GŁÓWNE zasilanie a ten drugi, cienki to tylko sygnał włączania i jeśli radio ne jest fabryczne a kable nie były zamienione jak tego wymaga instalacja (opisane wielokrotnie w dziale o radio) to spalił się styk w stacyjce albo kabelek.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez siti07 » 2 paź 2008, o 21:38

Kabel w porządku bo go sprawdziłem a ten styk w stacyjce to da sie uratować samemu? Ale skoro to jest sygnał tak jak mowie do włączania radia to nic sie nie powinno stać, bo oczywiście dobrze podłączyłem tak jak ma być. I radio mi tak zadziałało tylko później odłączyłem jak podłączałem głośniki bo mam krótki ten przewód z kostką od zasilania i potem już nie włączyło sie. Na 100% nic nie zwarłem:/

[ Dodano: 2008-10-02, 21:42 ]
A właśnie wracając do mojej usterki z kontrolką podgrzewania świec to czytałem na ten temat to wyczytałem, że jest jakiś przekaźnik który może być walnięty albo przewody od niego, tylko właśnie nie wiem gdzie tego przekaźnika szukać.
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez audi1986 » 2 paź 2008, o 23:07

miten przekaznik sie zetknol kiedys i swiece sala baterie wydoily i auto niedoodpolenia.przekaznik jest tam gdzie ca bezpieczniki.ostatni dolny prawy przekaznik.ale to nie wina przekaznika napewno jakis blad moze jakas kostka od czujnikuw przy pedalach mi sie wypiela od hamulca nie od stopu tylko ta druga
audik
audi1986
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 14:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bumer32 » 5 paź 2008, o 15:54

moim zdaniem pompa się sypie też to przerabiałem. :-)
bumer32
bumer32
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 11:16
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Mariusz77 » 6 paź 2008, o 20:02

W moim golfie jest trochę inaczej jak jest zimny silnik to lampka od świec się zapala i po jakimś czasie gaśnie ,a jak jest silnik ciepły to już się nie zapala wcale i co dziwne wszystko jest w pożądku z zapalaniem. Co o tym myśleć czy jest coś nie tak? :shock:
mariusz77
Avatar użytkownika
Mariusz77
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 09:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 6 paź 2008, o 23:27

Mariusz77 napisał(a):W moim golfie jest trochę inaczej jak jest zimny silnik to lampka od świec się zapala i po jakimś czasie gaśnie ,a jak jest silnik ciepły to już się nie zapala wcale i co dziwne wszystko jest w pożądku z zapalaniem. Co o tym myśleć czy jest coś nie tak? :shock:

jaki jest czas od zapalenia sie kontroli do zgasnięcia?? 1sekunda ?? 2ie sekundy ?? - jesli tak to jest prawidłowo.u mnie jest tak samo z rana...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 7 paź 2008, o 17:02

Mariusz77 napisał(a):W moim golfie jest trochę inaczej

w twoim golfie jest wszystko OK - u ciebie decyduje moduł którym steruje czujnik temp.płynu chłodzącego - jeśli silnik ma temperaturę powyżej 35'C - podgrzewanie świec jest nie potrzebne - moduł nie załączy świec
jeśli temperatur spadnie poniżej 35'C - świece będa grzały - im niższa temperatura tym dłużej grzeją swiece

w TDI kontrolka zapala się i gaśnie zawsze - jest to sygnał samodiagnozy ECU - jeśli wszystko jest OK - kontrolka gaśnie jeśli coś jest nie tak - kontrolka zaczyna mrugać - dopiero przy 3'C (+/-2) kontrolka zapali się na dłużej - w tym przypadku świece zaczynają grzac

BTW - w TDI po zaplonie jest mozliwe ze swiece będą dogrzewac impulsowo komory spalania w celu wyrównania obrotow (szczególnie na biegu jałowym) - podczas jazdy powyżej 1400 obr/min (o ile dobrze pamiętam) dogrzewanie wyłacza się (słychać klik przekaźnika)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez parol » 9 paź 2008, o 22:44

Odpoiedź kolego ja też mialem taki problem i moja rada to wymień czujnik stopu ja kupilem za 30 zł tylko niemylić z włącznikiem świateł stopu oba te plastikowe włączniki znajdują się pod pedałem hamulca ja miale kolor tego włącznika niebieski a włącznik stopu był koloru czarnego, najlepiej spisz numer i idz do sklepu sobie zamów. PAMIĘTAJ CZUJNIK STOPU - NIE!!! WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ STOP!!! Jak by co to pisz - później jak to wymienisz to już niebędzie mrógać, pozdro
MK3 1,9 TDI 90 KM
Avatar użytkownika
parol
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24 wrz 2007, o 23:06
Lokalizacja: Malbork

Postprzez leopard » 9 paź 2008, o 23:31

parol napisał(a):Odpoiedź kolego ja też mialem taki problem i moja rada to wymień czujnik stopu


po co wymieniac skoro w VAG'u w funkcji logicznej widać wszystkie trzy czujniki - a skoro widac można okreslić czy czujniki są sprawne czy nie ...

BTW - 3ci czujnik który widac w VAG'u to czujnik na pedale sprzęgła
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron