Volkswagen Golf IV 1.9 TDI150KM

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI150KM

Postprzez wojna191 » 15 lip 2010, o 00:15

Mam pytanko co wy na to aby do budy naszej 3 wsadzić ten silnik?
I tu pytanie do znawców czy w ogóle ten silnik się zmieści, jak będzie wyglądać wpasowanie go do golfa czy będzie trzeba bardzo przerabiać bude, czy w ogóle jest to opłacalne wkońcu to 40 koni więcej a różnica w spalaniu to tylko 2 litry według(http://www.autocentrum.pl/)?
Z niecierpliwością czekam na wasze opinie
wojna191
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 08:28
Lokalizacja: Greece

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI150KM

 

Postprzez k-m-r1 » 15 lip 2010, o 16:06

wojna191, wszystko sie da tylko pytanie czy warto i czy spawacz da rede

nawet do malacza sie zmiesci
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez panda86 » 15 lip 2010, o 17:09

jak dobrze się orientuje to trzba bedzie dorabiać łapy do skrzyni - 5 czy 6 biegowa? i nie wiem czy reszta łap podejdzie, etc.

powiedz tylko jaki jest powód tego swapu? trafił Ci się motor, czy stary padł albo chcesz uderzać w większe moce i szukasz jakiejś bazy dobrej pod mody?
panda86
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 09:11
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez PiJey88 » 15 lip 2010, o 20:01

wojna191, mieści się i pasuje jak oryginał, przecież to ten sam silnik z innym osprzętem tylko i elektroniką, już kilkakrotnie widziałem MK3 z ARL-em
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez wojna191 » 16 lip 2010, o 08:53

powiedz tylko jaki jest powód tego swapu? trafił Ci się motor, czy stary padł albo chcesz uderzać w większe moce i szukasz jakiejś bazy dobrej pod mody?
Silniczek jest już stary i szukam powoli czegoś ekonomicznego i z dość dużą ilością mocy
wojna191, mieści się i pasuje jak oryginał, przecież to ten sam silnik z innym osprzętem tylko i elektroniką, już kilkakrotnie widziałem MK3 z ARL-em
Czyli stary silniczek tylko wyjąć i wsadzić nowy?.... Mówisz o osprzęcie czyli trzeba będzie coś wymieniać?
Jeszcze jedno pytanko ten silniczek pasuje tylko do wersji tdi?
wojna191
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 08:28
Lokalizacja: Greece

Postprzez leopard » 16 lip 2010, o 11:08

PiJey88 napisał(a):mieści się i pasuje jak oryginał

łapy pod silnik inne - w przypadku 1.9D ława pod silnikiem też jest raczej inna niz w TDI ... do tego weź pod uwagę sterowanie silnikiem - skrzynka elektryczna w MK3 jest inna niż w MK4 = lutowanie wtyczek - ori immo w zegarach MK4 = immo off w ECU pod swapa ...
skrzynia biegów - sterowanie ciegłami (do przerobienai w 1.9D) - pedał gazu elektroniczny - półosie (długość) no i na koniec heble - to co hamuje 1.9D nie wystarczy zeby wyhamowac ARL'a ...

jest jeden plus takiego swapa - po modzie ~ 190KM i 400Nm ! :padam: :hyhy: :-o :super: :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojna191 » 16 lip 2010, o 11:43

A czy możesz mi powiedzieć dokładnie jakie części poza silnikiem będą mi potrzebne do wsadzenia tego silniczka do 1.9D (po za hamulcami :cwaniak: )
I ile mniej więcej według was by to kosztowało w Polsce :D Wiem że za te pieniądze kupie sobie po sprzedaniu 3 golfa 4 ale jak dla mnie najpiękniejsze są 3 po prostu maja to coś :super: i oczywiście 6(ale one kosztują)
wojna191
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 08:28
Lokalizacja: Greece

Postprzez PiJey88 » 16 lip 2010, o 21:51

wojna191 napisał(a):A czy możesz mi powiedzieć dokładnie jakie części poza silnikiem będą mi potrzebne do wsadzenia tego silniczka do 1.9D (po za hamulcami :cwaniak: )
I ile mniej więcej według was by to kosztowało w Polsce

potrzebujesz mase części i jeszcze więcej pieniędzy, ale silnik pasuje tak jak mówiłem, ale nie obejdzie się bez przeróbek... aha i trzeba zrobić hybryde elektroniki z MK3 z elektroniką ARLa :mrgreen: kupa zachodu, ale dla miłośników to sama przyjemność :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez wojna191 » 17 lip 2010, o 00:46

OK wielkie dzięki za pomoc piJey... Mam tylko nadzieje że w niedalekiej przyszłości poluzują mi się śrubki i odważę się na taki skok do oceanu :cwaniak:
wojna191
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 08:28
Lokalizacja: Greece

Postprzez panda86 » 17 lip 2010, o 01:39

taaa... tylko generalnie jak nie bedziesz tego rzeżbił sam - to nie wiem czy gra warta świeczki... bo to naprawdę nie małe pieniążki... ;)

lepiej wsadzić coś z czy mw większym stopniu sam sobie poradzisz..
panda86
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 09:11
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez MiChAoS » 6 sie 2010, o 08:52

ja robilem taki swap... z AFN na ARL
jezeli do mk3 to najlepszym rozwiazniem jest:
silnik ARL z osprzetem + ECU + wiazki
skrzynia 5b z AFN + sprzeglo vr6 zamach jednomas z ABF,G60,1z
poloski wtedy zsoataja te z mk3
trzeba rzezbic z kabelkami
troche problemow bo ARL byly w dobrych wersjach mk4 czy leona itp, weic wiekszosc miala szyne CAN na zegarach, wiec odrazu potrzebne zegary chodz jak ktos ogarnia to ogarnie to na zegarach z mk3 ale malo kto...
turbo z ARL nie podejdzie bo bedzie zawadzac o lape z mk3 wiec trzeba cos pokombinowac, ja zminilem na wieksza GT22 a z arl-a to GT17... pakujac motor odrazu trzeba zrobic FMIC i orurowanie , do tego wydech dobrze zrobic, wartalo by wrzucic pompe paliwa dla spokoju...
lapy pasuja wszystkie jezeli skrzynia z AFN-a zostaje , jak 6B trzeba pospawac troche... ale wszystko do zrobinia niema tragedi tylko $$ potrzena ale jak juz to bym zrobil swapa na AFN duzo mniej roboty, wlozyc T z BRD, wtryski 230, pompa 11, FMiC i bezpieczne +- 185KM 400Nm przy smiesznym spalaniu i mnijszym wydatkiem
swap ARL jak niemasz na wstepie 10k, pozniej sie zobaczy to szkoda zachodu wogule
MiChAoS
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości