Czyszczenie grotu to takie samoistne uspokajanie swojego sumienia i nie ma nic wspólnego z działaniem immo (no chyba że mamy tak wyrobioną stacyjkę że szok... )
Ja w swoim Golfie też tak miałem, z tendencją co tydzień miałem problem z zapłonem bo immo blokowało silnik.
Jako że miałem dwa klucze to postanowiłem pojeździć na drugim co by sprawdzić czy przypadkiem sygnał z pierwszego klucza nie jest za słaby, ale nic to nie pomogło a odczyt klucza przez VAGa pokazywało PASS OK czyli kluczyki odpadają.
Szukam dalej, dowiedziałem się że na stacyjce jest czytnik klucza taka obrączka plastikowa (trzeba zdjąć osłonę plastikową stacyjki) a do niej dochodzi jeden gruby przewód (w sumie to nie jeden bo pod czarną izolacją idą 3 przewody ale mniejsza o to) sprawdziłem czy ten przewód co wchodzi do tej obrączki (czy czytnik na stacyjce nie jest uszkodzony) no nie był uszkodzony... Wyczyściłem ten pierścień (czytnik) sprężonym powietrzem, bo podobno kurz też lubi blokować ten czytnik... Pojeździłem ale dalej nic, czyli czytnik odpada.
Ostatnia kwestia to taka mała czarna skrzyneczka ukryta gdzieś po stronie kierowcy na takim stelażu przedniej deski rozdzielczej, ja ją zlokalizowałem lecąc po tym czarnym przewodzie
Nie było łatwo jej odkręcić...
Słaby dostęp ale udało się. Jeszcze przed tym po odpinałem od niej wtyczki. Są dwie jedna to info do ECU a druga to od tego pierścienia (często lubi się tam ona uszkodzić ale u mnie nie było uszkodzeń ani okablowania ani samych wtyczek). Więc rozebrałem tą małą skrzyneczkę, wyjąłem elektronikę i lutownica na ciepłe powietrze (HotAir każdy dobry elektronik taką posiada) poprawiłem luty na płytce drukowanej poskładałem i do dziś nie zgasł ani razu
a zrobiłem to ponad 4 miesiące temu
Jeśli to nie pomoże u Ciebie to jedynie jakiegoś magika sobie znajdź co Ci to zrobi
ehhh ale referat