1.8 75 km, a 1.8 90 km

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

1.8 75 km, a 1.8 90 km

Postprzez jatromb » 7 cze 2009, o 21:50

jaka jest roznica w silnikach 1.8 75, a 95 km.. czy roznicy podlega tylko ECU? czy mozna w latwy sposob zamiec 75 na 90 km ;>??
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.8 75 km, a 1.8 90 km

 

Postprzez K@mil » 7 cze 2009, o 22:00

Róznia sie tez tłokami i nie tylko..

Wiecej na
http://www.golf3.pl/topics9/roznica-pom ... t=1.8+75km

I na przyszlosc radze nauczyc sie szukac
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez jatromb » 7 cze 2009, o 22:04

domyslam sie ze wymiana ECU malo da, a co najwyzej pogorszy :)
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pablomed » 9 cze 2009, o 12:59

dobrze się domyślasz. Po prostu taka robota niema sensu. Niewielki zysk na mocy, ryzyko niepowodzenia i przedłużenia pracy. Jak już swap to na coś z życiem. Z GTI jakiś silniczek 2.0 lub 2.0 16V wyrwany w całości ze skrzynia i osprzetem z anglika sprowadzonego na częci na przykład.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piotr Bąk » 10 lip 2009, o 22:15

Ja nie za bardzo mogę się zgodzić z pablomed . W większości wypadków zmiana silnika to raczej konieczność niż kaprycho. Zmina np silnika z 1.8 75KM na 90KM ti rozsądna zamiana. Silnik możesz kupić za ok 500 zł i za ok tyle samo go zamątować i jeżeli cała reszta będzie oki to silniczek będzie śmigał bo osprzęt jest ten sam. Jest tylko 15KM więcej ale załóżmy że zmiana silnika była koniecznością. Teraz jeżeli z 1.8 chcesz zmienić na przykładowo 2.0 no to sprawa troche sie komplikuje. Inny silnik, skrzynia, elektryka, półosie itd. tak na oko to silnik ok 1000 zł + robota drugie tyle dlatego zastanawiam się czy nie lepiej dołożyć i kupić drugie autko. Moje zdanie
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez rogal133 » 10 lip 2009, o 22:24

Piotr Bąk napisał(a):czy nie lepiej dołożyć i kupić drugie autko. Moje zdanie
mi tez tak sie wydaje bo sama wymiana silnika to troche malo bo trzeba wymienic skrzynie a co za tym idzie polosie wiec i piasty pewnie nie beda pasowaly wiec piasty trzeba by wymienic a jesli piasty to i tarcze bo gti ma na 5 szpilek a jesli wymienimy tarcze to trzeba by pewnie zaciski wymienic a jesli piasty na 5 szpilek to i felgi na 5 szpilek i zeby mialo to rece i nogi to trzeba by z tylu zalozyc na 5 szpilek a pewnie bebnow na 5 szpilek nie ma wiec trzeba by tarcze i znowu jak tarcze to trzeba zaciski itd itp i tak mozna by dalej wymieniac a jakby to podliczyc to sa ogromne koszty
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez Imper » 11 lip 2009, o 11:20

pewnie ze nie na upartego mozna poskladac na 4 szpilki... wiadomo jak ktos nic sam nie potrafi zrobic to musi liczyc jakies 1000zl za swapa (robocizna)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Procent » 12 lip 2009, o 11:37

Panowie. No to właśnie dlatego pisał pablomed że kupić anglika. Anglika kupimy za śmieszne pieniądze i z niego będziemy mieli wszystko. Półosie, piasty, skrzynię, zaciski, tarcze itd. Więc nie widzę problemu w takim wypadku.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 12 lip 2009, o 22:42

co prawda bardzo dawno temu porównywałem te silniki (z reguły nie interesują mnie silniki zasilane PB) - z tego co pamiętam - tłok/cylinder/skok tłoka to jest to samo - zarówno w AAM(75KM) jak i ABS(90KM) dół jest taki sam - róznice są w głowicy - wałki rozrządu na pewno inne - inne fazy rozrządu - cisnienie spręzania nominalne 9-12 AAM/ 10-13 ABS ... do tego sterowanie ECU (wyprzedzenie zapłonu)
ABS to AAM na ostrym wałku ;-) :hyhy:

skrzynie biegów moga być krótsze/dłuższe ale to ten sam typ 020/5 M
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - - Wina z Nowej Zelandii



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości