golf III 2.0 GTI, 2E, 8V chip

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

golf III 2.0 GTI, 2E, 8V chip

Postprzez mateusz_918 » 1 gru 2012, o 19:14

witam pytanie jest takie znacie w poznaniu jakieś warsztaty co się tym specjalizują w zobieniu chiptuningu na benie

chętnie bym na wiosnę jakos może maj wybrał się na założenie ;) bo do tego czasu golfik myślę że będzie na 110% i wtedy będe mógł na poważnie myśleć

co o tym myślicie??
a może ktoś już ma taką opcję
nie bedzie to sprzęt z allegro niechce tanich podjebek
starczy tylko seryjny tłumik zamienić na jakiś lepszy o lepszej przepustowości spalin??

czekam na fanatyków
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

golf III 2.0 GTI, 2E, 8V chip

 

Postprzez Lobus » 1 gru 2012, o 19:58

w oczekiwaniu na fanatyków, skocz na sąsiednie forum vwgolf.pl i tam poczytaj o modyfikacjach 2e.. ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez mateusz_918 » 1 gru 2012, o 21:03

ok dzięx
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mate157 » 1 gru 2012, o 21:09

Zależy co chcesz osiągnąć ? Podobno 150km idzie wyciągnąć, ale rozwiert przepustnicy, sportowy wałek, pewnie kolektor by pasowało zmienić. Na serii po samym chipie w granicach 125-130km powinno być
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mateusz_918 » 1 gru 2012, o 21:25

Silnik 2E : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-6 st.
- kolektor dolotowy ADY (+ przejscie na przeplykwe na goracym druciku+ sterownik Simos) - niwelujemy zwezke VAM
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra( Jezeli nie dajemy kolektora ADY) tylko ORG 2E
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm
- doregulowanie naciagu sprezyny w MAF
- przepustnica 2E automat nieco zmodyfikowana gdy chcemy sie zrezeygnowac z przeplywki na org. olektorze z 2E oczywiscie.

po tym mam pewne 130kucy koszty to jakies 1000zł więc tragedi niema

po tym mozna myśleć o kolejne 15 z chipa :zawstydzony:

[ Dodano: 2012-12-01, 20:30 ]
co chcę osiągnąć to napewno koło 6tyś odłożyć przez zimę kupić takzwanego malucha a golfika zacznę rozbierać i modyfikować tak by na maj czerwiec był miód malina ;-) i się lansić :-o heh
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 1 gru 2012, o 22:22

mateusz_918 napisał(a):- nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm


zawsze kochałem ten fragment :lol:

chipem w wolnossącej i tak banalnej jednostce jak 2.0 8v to sobie możesz... ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 2 gru 2012, o 02:18

Opik napisał(a):chipem w wolnossącej i tak banalnej jednostce jak 2.0 8v to sobie możesz... ;)


pewnie chodziło mu o zmianie mapy... ot co. ;p

mateusz_918 napisał(a):po tym mam pewne 130kucy koszty to jakies 1000zł więc tragedi niema


lepiej na początku zadbaj o silnik żeby ci szybko po tych modach nie klęknął.. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 2 gru 2012, o 12:46

było było było
mateusz_918 napisał(a):opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamac

wiesz co oznacza słowo "stoczyć" a co doważyć? :wstyd:
mateusz_918 napisał(a):nawiercenie obudowy filtra od strony blotnika ok 8-12 dziur wiertlem 14mm

podobno wiertło 16mm jest lepsze
:wstyd:
rozpisujesz się o przepływce a to najmniejszy problem.
mateusz_918 napisał(a):- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania

ok, tu dobrze tylko po co polerka komory spalania? poleruje się kanały w głowicy i najważniejsze w tuningu N/A - ostry wałek. Wrzucałem już na forum przykładowe ceny i linki do np Catcams, do tego przejście z hydrauliki na mechanikę. zamiast dłubac i rozwiercać przepustnicę lepiej założyć ITB od motocykla. Co do wydechu to tłumikiem można dźwięk zmienić a nie podnieść parametry silnika, kolektor wydechowy to podstawa.
Tylko wtedy zapomnij ze w 1k się zmieścisz, nawet auro ;-)
a 15KM w seryjnym silniku programem a nie chipem idzie ugrać jak masz z 4L pod maską a nie 2.

po mojemu to ogólnie obróbka głowicy, doprężenie silnika, wkładka K&N i jakaś regulacja mapy i będzie lepiej a koszty nie duże (względnie :-P) tylko nie spodziewałbym cudów
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mateusz_918 » 2 gru 2012, o 13:17

jak widzisz i umiesz czytać to silnik jest robiony

ja na moje powiem ci ze dobry wydech przy jakich kolwiek modyfikacjach z silnikiem to podstawa co z tego ze dasz mu te 30 kucy jak sprawnie tego nieodprowadzisz

komore spalania poleruje się po to by był gładki bezproblemowy wylot bo zawsze po latach jakiś osad się naniesie

niewiem jeszcze jak ale wiem ze te 20-30 koni nieprzekraczając 3.000tyś da rade urwać ;)
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 2 gru 2012, o 13:33

mateusz_918 napisał(a):ja na moje powiem ci ze dobry wydech przy jakich kolwiek modyfikacjach z silnikiem to podstawa co z tego ze dasz mu te 30 kucy jak sprawnie tego nieodprowadzisz

tak ale odetkaniem luźniejszym wydechem turbo wykręcisz,najlepiej jak masz pustą rurę za turbo. widziałeś kiedyś kompletny wydech sportowy do N/A? wiesz dlaczego kolektory są tak powykręcane? co wiesz o mechanice płynów?
codo polerowania komory to ok, poleruje się ale jak chcesz żeby spaliny były sprawnie odprowadzane to powiększa się kanały wydechowe i zawory w miare możliwości, do tego sportowy wydech (prawdziwy a nie tłumik ultera)
mateusz_918 napisał(a):niewiem jeszcze jak ale wiem ze te 20-30 koni nieprzekraczając 3.000tyś da rade urwać

ja wiem, turbo
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mateusz_918 » 2 gru 2012, o 13:43

no chyba nie wiem czy się zmieścisz w tej kwocie

[ Dodano: 2012-12-02, 12:46 ]
a jesli turbo to daj jakąś wskazówkkę od czego szukać poczytam rozważę i pomyślę
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 2 gru 2012, o 13:49

ehhh my bad, nie myślałem że chodzi Ci o kasę :wstyd:
do 3k zł nie turbo nie założysz

o turbo tez było na forum. odprężęnie, kucie (chyba że chcesz te 30-40 KM to na seryjnych gratach powinno uciągnąć), turbo z osprzętem (rury, IC, czujniki), nowy wydech od kolektora do tłumika, strojenie.
dla 30KM zupełnie bez sensu bo kasy trochę pójdzie, grzebania mase i auto będzie duzo bardziej awaryjne.

co do N/A to doprężąjąc, obróbka głowicy, poprawiając dolot, robiąc nowy wydech i strojąc na koniec optymistycznie te 20KM byłoby do ugrania ale optymistycznie bo nie wiem czy na seryjnym rozrządzie tyle wyciągniesz.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości