Golf Mk3 1.6 AFT- Montaż turbo, pytania.

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Golf Mk3 1.6 AFT- Montaż turbo, pytania.

Postprzez bielsko21 » 14 gru 2012, o 14:23

Witam.
Mam kilka pytań dot. montażu turbosprężarki w silniku 1.6 AFT.
Mianowicie, chciałbym wrzucić turbo do mojego przecinaka, koszt gdzieś w granicach 3 tys. zł.
Golf Mk3 1.6 AFT 97r. 101 KM 170 tyś przebiegu, zawieszenie sportowe zamontowane, rozpórki również, stożek dolot etc. Interesuje mnie teraz podniesienie mocy i wpadłem na pomysł wrzucenia sprężarki- teraz pojawia się pytanie, a mianowicie czy ten silnik to wszystko wytrzyma? Szczerze powiem, że silnik dostawał po dupie troszkę, bo go nie oszczędzałem, auto zrobione jako "zabawka" dla dużego chłopca, najpierw zakupiłem zawieszenie sportowe utwardzane, rozpórki, kubełki sparco z pełną regulacją i certyfikatami, skrzynie etc. Golf sprawia mi straszną frajdę, ale od jakiegoś czasu brakuje mi mocy szczerze powiedziawszy. Chciałbym dowiedzieć się jak z tą sprężarką sprawa wyglada, mogę przeznaczyć 3 tysie, tylko chciałbym żeby to śmigało i nie padło po miesiącu, czy dwóch. Jeśli turbo odpada, to jak w jakiś w miarę sensowny podnieść moc? Interesuje mnie skok gdzieś w granicach od +40km w górę. Auto serwisowane, oleje,filtry przeglądy robione zawszę wcześniej niż miały być.
Czekam na jakieś konkretne odpowiedzi. :)
Pozdrawiam.
bielsko21
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 14:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Golf Mk3 1.6 AFT- Montaż turbo, pytania.

 

Postprzez mate157 » 14 gru 2012, o 14:45

za 3tys to uspawasz kolektor pod turbo i kupisz turbinę, a gdzie program, orurowanie, IC, odprężenie silnika i wgl.

W tej kasie mógłbyś założyć sportowy wałek, rozwiercić przepustnicę/bądź założyć większą, wystroić i może cos koło 20-30KM byłoby więcej, Taniej od zakładania turba wyszedł by Cię swap na 1.8T z audi a3/golfa 4. I miałbyś te 150KM na turbie ;)
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez bielsko21 » 14 gru 2012, o 15:01

mate157 napisał(a):za 3tys to uspawasz kolektor pod turbo i kupisz turbinę, a gdzie program, orurowanie, IC, odprężenie silnika i wgl.

W tej kasie mógłbyś założyć sportowy wałek, rozwiercić przepustnicę/bądź założyć większą, wystroić i może cos koło 20-30KM byłoby więcej, Taniej od zakładania turba wyszedł by Cię swap na 1.8T z audi a3/golfa 4. I miałbyś te 150KM na turbie ;)
Dobra może przesadziłem troszkę z tymi 3 tyś. Ujmę to inaczej, jakie koszty mniej więcej przy turbo i jakie przy innych modyfikacjach silnik i zwiększeniu mocy. Nie chce zmieniać silnika, bo nigdy nie było z nim problemów, chce mu po prostu dodać troszkę, no może troszkę więcej mocy... ;)
Mam sentyment do tego samochodu, nie chce się z nim rozstawać, troszkę już w niego zainwestowałem, poza tym mina niektórych ludzi którzy widzą golfa siedzącego na dupie jest bezcenna. :D hehe Chciałbym tylko dodać, że spalanie i ew. utrzymanie po modyfikacjach nie jest ważne, mogę pakować w niego kasę, bo tak, czy tak to jest moja jedyna uciecha w życiu i wolnych chwilach od pracy. :) Czekam na kolejne odpowiedzi, może nawet ktoś skusi się, aby zrobić mi tutaj jakąś wycenę i poda firmę która mi to dobrze zrobi. ;p
Pozdrawiam
bielsko21
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 14:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Paweu » 14 gru 2012, o 15:25

bielsko21 napisał(a):chce mu po prostu dodać troszkę, no może troszkę więcej mocy...


Najpierw wyremontuj jednostkę napędową.. a potem zabieraj się za podnoszenie mocy... bo co za radocha będzie jak zarzucisz mu jakiego softa i po kilki km coś klęknie. Nie tędy droga.

bielsko21 napisał(a):Czekam na kolejne odpowiedzi, może nawet ktoś skusi się, aby zrobić mi tutaj jakąś wycenę i poda firmę która mi to dobrze zrobi.


Samemu się szukać nie chce co ? :-P
Poszukaj więcej info na ten temat na vwgolf.pl bo tutaj raczej nikt takich rzeczy nie robił.. I usłyszysz tylko 'że to się nie opłaca' bądź 'poszukaj sobie jakiego abf'a bądz aaa na swap. :zdegustowany:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez bielsko21 » 14 gru 2012, o 15:37

Paweu_mk3 napisał(a):
bielsko21 napisał(a):chce mu po prostu dodać troszkę, no może troszkę więcej mocy...


Najpierw wyremontuj jednostkę napędową.. a potem zabieraj się za podnoszenie mocy... bo co za radocha będzie jak zarzucisz mu jakiego softa i po kilki km coś klęknie. Nie tędy droga.

bielsko21 napisał(a):Czekam na kolejne odpowiedzi, może nawet ktoś skusi się, aby zrobić mi tutaj jakąś wycenę i poda firmę która mi to dobrze zrobi.


Samemu się szukać nie chce co ? :-P
Poszukaj więcej info na ten temat na vwgolf.pl bo tutaj raczej nikt takich rzeczy nie robił.. I usłyszysz tylko 'że to się nie opłaca' bądź 'poszukaj sobie jakiego abf'a bądz aaa na swap. :zdegustowany:
Golf jest w 100% sprawny, wczoraj zrobiony rozrząd, oleje filtry, sprawdzone zawieszenie, silnik etc. Przez ostatnie 2 lata jak go mam wsadziłem w niego jakieś 8/9 tyś i ciągle mi mało. Wiem, że to się nie opłaca, wiem że swap będzie lepszym sposobem na podniesienie mocy, ale czy tak wielkim problemem jest to, że ktoś chce wywalić swoje pieniążki w "błoto" i podnieść moc bez swapa? :] Jeśli tak to w porządku, poszukam więc pomocy na innym forum, lub gdzie indziej tak jak napisałeś powyżej. :) W każdym razie dzięki za odpowiedzi, gdyby ktoś chciał dorzucić jakieś 3 grosze od siebie, proszę śmiało pisać , będę zaglądać. ;)
bielsko21
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 14:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Opik » 14 gru 2012, o 15:39

mate157 napisał(a):za 3tys to uspawasz kolektor pod turbo i kupisz turbinę


moim zdaniem to i tak optymistycznie ;)


mate157 napisał(a):W tej kasie mógłbyś założyć sportowy wałek, rozwiercić przepustnicę/bądź założyć większą, wystroić i może cos koło 20-30KM byłoby więcej, Taniej od zakładania turba wyszedł by Cię swap na 1.8T z audi a3/golfa 4. I miałbyś te 150KM na turbie ;)


szczerze wątpię żeby w tym silniku dodało mu to 30 KM. Sensowny swap na 1.8 turbo to koło 7 tys, żeby zrobić to baaardzo porządnie trzeba oczywiście więcej. Nigdy nie uturbisz 1.6 w takiej kwocie. Oczywiście mowa tu o zrobieniu tego z sensem, a nie wkladam turbo i modlę się żeby się dzisiaj nic nie wysrało ;)

btw, pokaż tego Golfa, wnętrze również ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 14 gru 2012, o 16:50

bielsko21 napisał(a): Czekam na kolejne odpowiedzi, może nawet ktoś skusi się, aby zrobić mi tutaj jakąś wycenę i poda firmę która mi to dobrze zrobi.

bielsko21 napisał(a):mogę przeznaczyć 3 tysie

za 3 tyś to taka firma conajwyżej napisze ci program i doradzi co dalej, ale nie licz na to że za 3 tyś cokolwiek zdziałasz

turbo w 1.6 AFT ... sory to to jest wywalanie kasy w błoto właśnie...

chcesz więcej mocy to w twoim wypadku najrozsądniejsze wyjście to swap, bo uturbienie to jakieś 5-8 tyś tak robiąc samemu i wszystko po taniości oszczędzając na wszystkim... :lol:
aby zrobić to dobrze z zakuciem silnika to ok 15 tyś szykuj :mrgreen:

za 5 tyś zrobisz swapa na VR6 albo 2.0 16V i będzie więcej mocy niż cokolwiek innego byś nie wymyślił za podobne pieniądze

Poczytaj trochę, już takich amatorów na uturbianie 1.6 było tu kilku, po tym jak zobaczyli jakie to koszta zapomnieli o temacie :lol:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bielsko21 » 14 gru 2012, o 17:03

PiJey88 napisał(a):
bielsko21 napisał(a): Czekam na kolejne odpowiedzi, może nawet ktoś skusi się, aby zrobić mi tutaj jakąś wycenę i poda firmę która mi to dobrze zrobi.

bielsko21 napisał(a):mogę przeznaczyć 3 tysie

za 3 tyś to taka firma conajwyżej napisze ci program i doradzi co dalej, ale nie licz na to że za 3 tyś cokolwiek zdziałasz

turbo w 1.6 AFT ... sory to to jest wywalanie kasy w błoto właśnie...

chcesz więcej mocy to w twoim wypadku najrozsądniejsze wyjście to swap, bo uturbienie to jakieś 5-8 tyś tak robiąc samemu i wszystko po taniości oszczędzając na wszystkim... :lol:
aby zrobić to dobrze z zakuciem silnika to ok 15 tyś szykuj :mrgreen:

za 5 tyś zrobisz swapa na VR6 albo 2.0 16V i będzie więcej mocy niż cokolwiek innego byś nie wymyślił za podobne pieniądze

Poczytaj trochę, już takich amatorów na uturbianie 1.6 było tu kilku, po tym jak zobaczyli jakie to koszta zapomnieli o temacie :lol:
Może i wywalanie kasy w błoto, ale pamiętaj, że to moja kasa. :) Jak już wspomniałem, żadne swapy nie wchodzą w grę. Jeśli już było kilku amatorów to ja będę kolejnym, tyle że takim którego koszty nie przerażają. Napisałem, że 3 tysiące, bo akurat mam tyle w tym miesiącu do dyspozycji, nikt nie każe mi tego robić teraz, równie dobrze mogę zrobić to w styczniu kiedy będę w stanie dać i te 15 tysięcy za zakucie i turbo z osprzętem. Chciałbym tylko poprosić, żeby już nikt nie pisał, że swap tańszy, lepszy etc. Mam to gdzieś, czy jest lepszy i tanszy- Mam kaprys i chce turbo, reszta mnie nie interesuje. Dzięki w każdym razie za odpowiedz i poświęcenie czasu na takiego amatora. :)
Fotki golfa wrzucę jutro, bo muszę porobić dopiero. :)
Pozdrawiam.
bielsko21
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 14:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Paweu » 14 gru 2012, o 23:06

eh...
Skąd ja wiedziałem że rozmowa przyjmie taki obrót. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Grzesiek2507 » 14 gru 2012, o 23:58

Paweu_mk3 napisał(a):eh...
Skąd ja wiedziałem że rozmowa przyjmie taki obrót. ;-)


no co...przebiega wedlug standardowego wzoru :-|
duzo gadania, spinanie sie i bicie piany, a skonczy sie jak zwykle ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Piaggio » 15 gru 2012, o 00:43

Do Traktora wsadzaja turbo to do golfa 1.6 sie nie da?- da sie:-) kolega chce wpakowac siano- niech pakuje jego kasa, fantazyjnie popisac sobie przeciez można,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez paxstor » 15 gru 2012, o 01:55

W moim MK3 było turbo i dokładnie ten sam silnik 1,6 AFT, ściągnięty już był tak z Niemiec, niestety wcześniejszy właściciel zdemontował wszystko (było coś koło 170KM) Ja wiem sam po sobie że, jak coś się w głowę nawali to się tak zrobi, a druga sprawa fajnie mieć coś innego niż każdy, silniki po 2 litry a tu 1,6 i spora moc jak na taką pojemność :-P :-D
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Następna strona

- - - biuro rachunkowe



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość