swap z 4x100 na 5x100

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

swap z 4x100 na 5x100

Postprzez killah » 25 lip 2010, o 17:13

Elo

mam w głowie taki odległy plan przerobienia hamulców w moim samochodzie. będę chciał go wprowadzić w życie przy okazji kupna felg. a mianowicie chciałbym kupić fele już 5x112 oraz zmienić bębny tył na 5x112 tarcze oraz przód na większe tarcze te 28x mm,


Czy są jakieś przeciwwskazania do tego? dużo było by przeróbek na przodzie? bo tył to wiem że kupić kompletną belkę i tyle. I czy dużo taki interes by mnie kosztował?
Ostatnio edytowano 25 lip 2010, o 20:33 przez killah, łącznie edytowano 1 raz
killah
 

swap z 4x100 na 5x100

 

Postprzez czepi » 25 lip 2010, o 18:52

killah napisał(a):Czy są jakieś przeciwwskazania do tego? dużo było by przeróbek na przodzie? bo tył to wiem że kupić kompletną belkę i tyle.


kompletną belkę i oczywiście adaptery jeszcze
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez killah » 25 lip 2010, o 19:12

czepi napisał(a):
killah napisał(a):Czy są jakieś przeciwwskazania do tego? dużo było by przeróbek na przodzie? bo tył to wiem że kupić kompletną belkę i tyle.


kompletną belkę i oczywiście adaptery jeszcze


mówisz o przodzie? a czemu adaptery? chciałbym już 5x112 piasty
killah
 

Postprzez czepi » 25 lip 2010, o 19:15

rozumiem, że chcesz już piasty i tarcze takie jak w 16V i VR6 ? Jeśli tak to jest to 5*100 a nie 5*112
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez killah » 25 lip 2010, o 20:32

czepi napisał(a):rozumiem, że chcesz już piasty i tarcze takie jak w 16V i VR6 ? Jeśli tak to jest to 5*100 a nie 5*112


a widzisz to w takim razie mój błąd

tak chodzi mi o ori vw z mocniejszych wersji

przepraszam za błąd w temacie

ponawiam pytanie co trzeba zmienić na przodzie i jakie m/w koszty będą takiej operacji
killah
 

Postprzez Wąski » 25 lip 2010, o 21:47

na przodzie to pokoliei trza,wymienić całą zwrotnice a co za tym idzie wachacz bo w mocniejszych wersjach na 5 śrób były inne sworznie wachaczy ,niestety za tym jeszcze idzie drążek reakcyjny,i największy problem to jest w pułośkach bo nie stety w 1,8 są mniejszej średnicy i inne wielokliny są
LOVE IT OR HATE IT!
Avatar użytkownika
Wąski
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 22:44
Lokalizacja: Warszawa-Puszków

Postprzez killah » 25 lip 2010, o 21:54

Wąski napisał(a):na przodzie to pokoliei trza,wymienić całą zwrotnice a co za tym idzie wachacz bo w mocniejszych wersjach na 5 śrób były inne sworznie wachaczy ,niestety za tym jeszcze idzie drążek reakcyjny,i największy problem to jest w pułośkach bo nie stety w 1,8 są mniejszej średnicy i inne wielokliny są


kurde to trochę będzie roboty ;/
killah
 

Postprzez Imper » 25 lip 2010, o 23:15

w roli sprostowania bo widze ze wiele osob pisze o czyms z czym w ogole nie mialo kontaktu. zacznujmy od samego poczatku

sa dwie drogi zrobienia duzych hebli z GTI VR6 a mianowicie mozna zrobic takie hamulce w rozstawie 4x100 oraz jak w oryginale 5x100
1) 4x100 jezeli masz u siebie hamulce jak w CL/GL a mianowicie 239mm to musisz zmienic zwrotnice na te z GT z heblami 256mm cala reszta typu wahacz sworzen, lacznik stabilizatora oraz stabilizator z koncowkami drazkow zostaja z Twojego auta. Na ta zwrotnice zakladasz same jarzma od 280mm hamulcy i oraz zacisk z 256mm lub 280mm oraz tarcze na ten rozmiar bo klocki od 256 i 280 sa takie same
2) 5x100 jezeli chcesz zrobic sobie w takim rozstawie taki zestaw to musisz wymienic:
-wahacze od GTI
-sworznie wahaczy od GTI
-stabilizator od GTI
- laczniki stabilizatora od GTI
-zwrotnica z piasta od GTI
- zestaw jarzm i zaciskow z tarczami i klockami od GTI
nic wiecej Cie nie interesuje, koncowki drazkow kierowniczych sa takie same w kazdych modelach

i na przyszlosc nie piszcie panowie rzeczy ktore wam sie tylko wydaja. pozdrawiam ;-)

[ Dodano: 2010-07-25, 23:34 ]
a i jeszcze bardzo wazne odnosnie polosiek to w 1.8 sa takiej samej srednicy jak w 2.0 bez wzgledu czy 8v czy 16v MIERZONE wiec wiem. jezeli chodzi o przegub to w GTI i VR6 przegob zewnetrzny ma wieksza ilosc frezow niz w GT/CL/GL wiec przy zmianie zwrotnic na te z GTI VR6 trzeba zmienic przeguby zewnetrzne. Polosie zostaja Twoje
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez killah » 25 lip 2010, o 23:48

Imper napisał(a):w roli sprostowania bo widze ze wiele osob pisze o czyms z czym w ogole nie mialo kontaktu. zacznujmy od samego poczatku

sa dwie drogi zrobienia duzych hebli z GTI VR6 a mianowicie mozna zrobic takie hamulce w rozstawie 4x100 oraz jak w oryginale 5x100
1) 4x100 jezeli masz u siebie hamulce jak w CL/GL a mianowicie 239mm to musisz zmienic zwrotnice na te z GT z heblami 256mm cala reszta typu wahacz sworzen, lacznik stabilizatora oraz stabilizator z koncowkami drazkow zostaja z Twojego auta. Na ta zwrotnice zakladasz same jarzma od 280mm hamulcy i oraz zacisk z 256mm lub 280mm oraz tarcze na ten rozmiar bo klocki od 256 i 280 sa takie same
2) 5x100 jezeli chcesz zrobic sobie w takim rozstawie taki zestaw to musisz wymienic:
-wahacze od GTI
-sworznie wahaczy od GTI
-stabilizator od GTI
- laczniki stabilizatora od GTI
-zwrotnica z piasta od GTI
- zestaw jarzm i zaciskow z tarczami i klockami od GTI
nic wiecej Cie nie interesuje, koncowki drazkow kierowniczych sa takie same w kazdych modelach

i na przyszlosc nie piszcie panowie rzeczy ktore wam sie tylko wydaja. pozdrawiam ;-)

[ Dodano: 2010-07-25, 23:34 ]
a i jeszcze bardzo wazne odnosnie polosiek to w 1.8 sa takiej samej srednicy jak w 2.0 bez wzgledu czy 8v czy 16v MIERZONE wiec wiem. jezeli chodzi o przegub to w GTI i VR6 przegob zewnetrzny ma wieksza ilosc frezow niz w GT/CL/GL wiec przy zmianie zwrotnic na te z GTI VR6 trzeba zmienic przeguby zewnetrzne. Polosie zostaja Twoje


jaki jest koszt m/w operacji 1 i 2?
nie licząc tarcz i klocków
killah
 

Postprzez Imper » 25 lip 2010, o 23:52

ja osobiscie robilem operacje nr 1 i pomijajac koszt bledow na jakich sie nauczylem to w sumie tylko musialem zaplacic za zwrotnice z pisatami 80zl bo mialem wczesniej heble 239mm a nie 256. dalem nowe sworznie oraz gumy na wahaczach ale to raczej jak masz dobre czesci Ciebie nie interesuje. robota jest banalnie prosta :) jezeli masz ABS to moze byc problem z przelozeniem czujnikow bo ciezko z ich demontazem ale da rade to zrobic. W przypadku 2 opcji jest znacznie drozej bo jestes zmuszony kupic te rzeczy ktore napisalem oraz te przeguby zewnetrzne. ja osobiscie jestem w stanie Ci sprzedac wahacze z zwrotnicami i 1 piasta za jakies 130zl dodaj do tego jedna piaste i cala reszte czesci z listy a wyjdzie calkiem sporo. Kwestia jest teraz jakie felgi Ci sie marza i tyle
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez killah » 26 lip 2010, o 00:40

Imper napisał(a):ja osobiscie robilem operacje nr 1 i pomijajac koszt bledow na jakich sie nauczylem to w sumie tylko musialem zaplacic za zwrotnice z pisatami 80zl bo mialem wczesniej heble 239mm a nie 256. dalem nowe sworznie oraz gumy na wahaczach ale to raczej jak masz dobre czesci Ciebie nie interesuje. robota jest banalnie prosta :) jezeli masz ABS to moze byc problem z przelozeniem czujnikow bo ciezko z ich demontazem ale da rade to zrobic. W przypadku 2 opcji jest znacznie drozej bo jestes zmuszony kupic te rzeczy ktore napisalem oraz te przeguby zewnetrzne. ja osobiscie jestem w stanie Ci sprzedac wahacze z zwrotnicami i 1 piasta za jakies 130zl dodaj do tego jedna piaste i cala reszte czesci z listy a wyjdzie calkiem sporo. Kwestia jest teraz jakie felgi Ci sie marza i tyle


masz rację że pierwsza opcja wydaje się prostsza. Ale teraz mam pytanie czy zostając przy 4x100 czy uda mi się zrobić tarcze tył w takim rozstawie? :-|

policzyłem że zakup ww część z przegubami wyszedłby jakieś 500 zł z czego potem mogę sobie moje sprzedać :P
killah
 

Postprzez Imper » 26 lip 2010, o 08:24

jezeli chodzi o tylne tarcze to sparawa tutaj jest banalna jeszcze bardziej i takze masz 2 opcje
1) przekladac cala belke z GTI/VR6 opcja szybsza i prostsza bo zakladasz tylko na to tarcze z rozstawem 4x100 to one robia tam za piaste i decudyuja o rozstawie. moga byc to chociazby tarcze z golfa GT seata toledo 1L z silnikami AFN badz tez ibizy cupry z ABFem
2) przygotowujesz swoja belke pod tarcze wiec musisz zmienic tam
- czopy na te z GTI/VR6
- kupujesz nowe lozyska badz wyciagasz stare wybijajac bieznie i wbijajac je do tarcz ham. w obu przypadkach lozyska sa takie same
- zakladasz tarcze nastepnie jarzmo zacisku no i z klockami ladujesz juz sam zacisk
- pod to wszytsko musisz rowniez zastosowac linke od recznego z GTI/VR6
-muszisz takze nabyc 2 krotkie gumowe przewody hamulcowe w celu polaczenia zacisku z przewodem miedzianym
to by bylo na tyle jezeli chodzi o tyl. Roznic w belce nie ma bo z kazdej belko mozesz zrobic bebny lub tarcze :-)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - - dealer toyoty trójmiasto - carter-chodzen.pl



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości