miałem problem z cieknącym, przez zepsutą pompę oleju, oringiem pod podstawą filtra oleju
więc przy okazji podłączyłem miernik ciśnienia oleju pod wskaźnik oleju w aucie
i tak :
wstawiłem miernik ciśnienia oleju 0-10 bar zamiast wskaźnika niskiego ciśnienia,
usunąłem ten prawy czarny i kabel niebieski pozostał luźny zaizolowany, niepotrzebny (przez to po przekręceniu stacyjki miga kontrolka oleju ale po zapaleniu wszystko gaśnie , jest ok)
natomiast czujnik wysokiego ciśnienia brązowy, przestawiłem na prawo ze względu na brak miejsca na miernik
proszę nie sugerować się kolorami kabli ( czujnik temperatury oleju - widać go ledwo z tyłu za miernikiem
- powinien mieć kolor zielony; czujnik wysokiego ciśnienia brązowy powinien mieć kolor czarny
obciąłem te wszystkie kable wyżej i wstawiłem takie kolory jak miałem
wewnątrz auta, w schowku środkowym, wstawiłem wskaźnik 0-7 bar
mocowanie na wskaźnik musiałem zrobić sam - taki kupiłem, bez ramki czy obudowy
całość podłączył elektryk samochodowy i wskazania wyglądają super


musiałem użyć przejściówki gwintu z M14 miernika na M10 w podstawie filtra
miernik taki -
i wskaźnik EQUUS :
podłączenie (tyle co pamiętam) ;
elektryk podłączył 2 przewody w skrzynce bezpieczników
1 minus na masie
2 zasilanie
i przeciągnął do wskaźnika
do tego przeciągnąłem z miernika 2 kabelki do wskaźnika
także mamy 4 kabelki i;
i elektryk zmostkował minus dla żarówki podświetlenia wskaźnika i dla wskaźnika (na wskaźniku lewy wtyk)
oraz zmostkował zasilanie dla żarówki oraz dla jednego z dwóch kabelków idących od miernika do wskaźnika (na wskaźniku prawy wtyk)
pozostały kabelek od miernika podłączamy na wskaźniku do środkowego wtyku
i kwestia żeby trafić odpowiedni jeden z dwóch kabelków od miernika do wskaźnika - my podłączyliśmy i zadziałało
oba produkty wybrałem na ''pomysł'' i nie ma tu reklamy czy coś...
linki są przykładowe
i podobno miernik z wskaźnikiem powinien być ''zgrany''
a ja
zrobiłem na czuja i jest jak w książce VW napisane
udało się

pasuje idealnie ciśnienie oleju na zimnym jak i rozgrzanym silniku !
to tyle
jakby ktoś miał ochotę wstawić wskaźnik ciśnienia oleju
wyżej napisałem , że niebieski kabelek odłączyłem - a są mierniki co można podłączyć ten kabelek w jeden wtyk i działa
mi elektryk to odradził, uważając że to inny miernik i kazał ten niebieski zaizolować
uwaga
powyższe informacje, kolory czujników i kabli dotyczą silnika vr6
Pozdrawiam