Boostpin - regulacja LDA

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Boostpin - regulacja LDA

Postprzez Pascal » 20 gru 2009, o 04:22

Boost pin-jest to mechanizm w pompie wtryskowej pochodzący od Golfa 2 1.6TD.Co daje owy pin?Daje nam bardzo dużo.Powoduje on zwiększenie dawki paliwa pod wpływem rosnącego ciśnienia doładowania .Fabryczny 1.9 TD AAZ został właśnie "okrojony" i przez to "zamulony" z paru kucy ;-) ponieważ w pompie wtryskowej znajduje się prosty pin.Koszt pina to 35-50zł.

Zamontowanie stożkowego pina z MK2 daję nam:

- więcej KM
- brak efektu "zamulenia" czyli w dolnym zakresie obrotów auto będzie bardziej elastyczne,przy ok 2000 obrotów zostaniemy wciśnięci w fotel :-D ,auto będzie równo "ciągnąć" na każdym biegu.
-spalanie pozostaje na poprzednim poziomie.W przypadku spokojnego stylu jazdy spalanie minimalnie spada (u mnie 0,5 litra ON czyli jakieś niecałe 2zł).
-pełną regulację dawki paliwa

Dzięki poprawnemu założeniu pina wszystkie te efekty uzyskamy ;-) Niestety nie każdy posiadacz 1.9TD AAZ może założyć pina...zależne to jest od pokrywki LDA na pompie wtryskowej.Pokrywki te były montowane w zależności od pompy jaką założyła nam fabryka.Jeżeli posiadamy pokrywę LDA wypukłą z wejściem na wężyk taką jak na zdjęciu poniżej możemy śmiało zakładać boostpina.Jeśli pokrywkę od LDA mamy płaską - wówczas posiadamy tzw .pompę EKO która nie posiada pina i całego mechanizmu LDA.


Potrzebne narzędzia:
-boost pin z MK2 1.6 TD
-śrubokręt płaski
-klucz nr 8

1. Otwieramy maskę.Odkręcamy śrubokrętem 4 śruby trzymające pokrywkę pompy (zaznaczone kolorem zielonym).Wężyka nie musimy ściągać.

Obrazek

2.Następnie zdejmujemy pokrywkę i naszym oczom ukaże się membrana.Zaznaczamy fabryczne położenie membrany robiąc prostą rysę.Możemy też skorzystać z gotowego oznaczenia (wybitej kropki na membranie - strzałka zielona) jednak ja jej nie posiadałem.

Obrazek

3.Wyjmujemy membranę do góry.Pod nią znajduje się sprężyna - ją również wyjmujemy.

Obrazek

4.Teraz musimy płaskim śrubokrętem cofnąć bolec który ukazuje nam się po wyjęciu sprężyny.

Obrazek

5.Z membrany odkręcamy kluczem nr 8 prostego pina i zakładamy ten stożkowy z MK2 1.6 TD.Ustawiamy go największym wcięciem do bolca (rys poniżej) jednocześnie pamiętając w którą stronę ma być usytuowana membrana (rysa którą zrobiliśmy wcześniej).

Obrazek

6.Wkładamy pin z membraną i przykręcamy pokrywkę pompy.

Taka fotoporada znajduję się również na sąsiednim forum jednak opisałem ją jeszcze raz ponieważ po przeczytaniu wszystkich doświadczeń i zgromadzeniu danych każdemu użytkownikowi 1.9TD AAZ będzie łatwiej zmienić pina,a także na sąsiednim forum piszą o dodatkowym spiłowaniu plastikowej podkładki znajdującej się pod membraną.Takiej podkładki w 1,9 TD AAZ nie trzeba piłować!!!Dlaczego?Dlatego że jej tam nie ma!!! Wiem to z własnego doświadczenia 3 osobom zakładałem pina...potwierdził to również kolega munior od którego zakupiłem boostpina.

Nie jestem autorem wszystkich zdjęć zamieszczonych w fotoporadzie i nie ponoszę odpowiedzialności za źle wykonaną pracę.Robicie to na własną odpowiedzialność!
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Boostpin - regulacja LDA

 

Postprzez kajtek » 20 gru 2009, o 12:06

Pascal napisał(a):na sąsiednim forum piszą o dodatkowym spiłowaniu plastikowej podkładki znajdującej się pod membraną.Takiej podkładki w 1,9 TD AAZ nie trzeba piłować!!!Dlaczego?Dlatego że jej tam nie ma!!!

słyszałem taką hipotezę aczkolwiek u mnie ta podkładka była :P i pin był asymetryczny lecz nie stożkowy o większej śerdnicy niż ten z mk2.
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - https://wloskie-wino-wytrawne.pl



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości