Boost pin-jest to mechanizm w pompie wtryskowej pochodzący od Golfa 2 1.6TD.Co daje owy pin?Daje nam bardzo dużo.Powoduje on zwiększenie dawki paliwa pod wpływem rosnącego ciśnienia doładowania .Fabryczny 1.9 TD AAZ został właśnie "okrojony" i przez to "zamulony" z paru kucy ponieważ w pompie wtryskowej znajduje się prosty pin.Koszt pina to 35-50zł.
Zamontowanie stożkowego pina z MK2 daję nam:
- więcej KM
- brak efektu "zamulenia" czyli w dolnym zakresie obrotów auto będzie bardziej elastyczne,przy ok 2000 obrotów zostaniemy wciśnięci w fotel ,auto będzie równo "ciągnąć" na każdym biegu.
-spalanie pozostaje na poprzednim poziomie.W przypadku spokojnego stylu jazdy spalanie minimalnie spada (u mnie 0,5 litra ON czyli jakieś niecałe 2zł).
-pełną regulację dawki paliwa
Dzięki poprawnemu założeniu pina wszystkie te efekty uzyskamy Niestety nie każdy posiadacz 1.9TD AAZ może założyć pina...zależne to jest od pokrywki LDA na pompie wtryskowej.Pokrywki te były montowane w zależności od pompy jaką założyła nam fabryka.Jeżeli posiadamy pokrywę LDA wypukłą z wejściem na wężyk taką jak na zdjęciu poniżej możemy śmiało zakładać boostpina.Jeśli pokrywkę od LDA mamy płaską - wówczas posiadamy tzw .pompę EKO która nie posiada pina i całego mechanizmu LDA.
Potrzebne narzędzia:
-boost pin z MK2 1.6 TD
-śrubokręt płaski
-klucz nr 8
1. Otwieramy maskę.Odkręcamy śrubokrętem 4 śruby trzymające pokrywkę pompy (zaznaczone kolorem zielonym).Wężyka nie musimy ściągać.
2.Następnie zdejmujemy pokrywkę i naszym oczom ukaże się membrana.Zaznaczamy fabryczne położenie membrany robiąc prostą rysę.Możemy też skorzystać z gotowego oznaczenia (wybitej kropki na membranie - strzałka zielona) jednak ja jej nie posiadałem.
3.Wyjmujemy membranę do góry.Pod nią znajduje się sprężyna - ją również wyjmujemy.
4.Teraz musimy płaskim śrubokrętem cofnąć bolec który ukazuje nam się po wyjęciu sprężyny.
5.Z membrany odkręcamy kluczem nr 8 prostego pina i zakładamy ten stożkowy z MK2 1.6 TD.Ustawiamy go największym wcięciem do bolca (rys poniżej) jednocześnie pamiętając w którą stronę ma być usytuowana membrana (rysa którą zrobiliśmy wcześniej).
6.Wkładamy pin z membraną i przykręcamy pokrywkę pompy.
Taka fotoporada znajduję się również na sąsiednim forum jednak opisałem ją jeszcze raz ponieważ po przeczytaniu wszystkich doświadczeń i zgromadzeniu danych każdemu użytkownikowi 1.9TD AAZ będzie łatwiej zmienić pina,a także na sąsiednim forum piszą o dodatkowym spiłowaniu plastikowej podkładki znajdującej się pod membraną.Takiej podkładki w 1,9 TD AAZ nie trzeba piłować!!!Dlaczego?Dlatego że jej tam nie ma!!! Wiem to z własnego doświadczenia 3 osobom zakładałem pina...potwierdził to również kolega munior od którego zakupiłem boostpina.
Nie jestem autorem wszystkich zdjęć zamieszczonych w fotoporadzie i nie ponoszę odpowiedzialności za źle wykonaną pracę.Robicie to na własną odpowiedzialność!