Kasowanie Luzu na drążku zmiany biegów

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Kasowanie Luzu na drążku zmiany biegów

Postprzez Lucek777 » 20 gru 2011, o 09:10

Witam
Może komuś się przyda jak skasować luzy na drążku zmiany biegów.
Postaram się opisać jak ja to zrobiłem.
Luzy powstają w miejscach zaznaczonych czerwonymi strzałkami .



Potrzebny jest zestaw tulejek oraz Wałek zwrotny zmiany biegów tak to się chyba nazywa rys tech 2 ( koszt tulejek i wałka w Łodzi około 55 zł)



Na wstępie odkręcamy nakrętkę na klucz 13 na górze od tego wałka czerwona strzałka


Następnie zdejmujemy zawleczkę (wysuwa się ją ) która znajduje się na dole tego wałka więc musimy zanurkować pod auto zielona strzałka


Teraz odpinamy drążek kulisty 1 aby można było dalej odsunąć drążek główny 2 celem wyjęcia odkręconego już wałka zwrotnego 3


Zanim zaczniemy go szarpać trzeba rozpiąć w tym miejscu




Odkręcamy od drążka głównego część która przesuwa wałek oraz porusza cięgna klucz 13 od spodu, lecz przed odkręceniem i zdjęciem warto zaznaczyć punktakiem lub markerem od spodu położenie względem drążka aby uniknąć ustawiania.


Pozostał nam drążek teraz ścinamy nity aby odsunąć blaszkę trzymającą tulejkę drążka głównego


Po ścięciu wygląda to tak
przód


tył




Aby nasunąć tulejkę trzeba by było wyjąć cały drążek iż musi ona być z tyłu zakryta ową blaszką , lecz jest to dużo pracy gdyż trzeba by było wyjąc drążek wraz z gałką zmiany biegów .Ja wpadłem na pomysł iż jest to w tak zwanej miseczce ( blaszce) więc nic nie przeszkadza jak ją przetnę i nasunę.



Po przecięciu i nasunięciu przykrywamy ową ( miseczką) , nitowanie jest tam troszkę niewygodne , więc ja postanowiłem zastosować śrubki z podkładkami i nakrętkami ( bodajże piątki )


Pozostało wypchnąć stare tulejki wałka zwrotnego i wepchnięcie nowych , podgrzałem suszarką aby były bardziej elastyczne co ułatwia montaż

Po złożeniu wymieniłem jeszcze dwie tulejki na cięgnie u mnie cięgno z odważnikiem


Ostatnie zdjęcie poglądowe ale miejsca te same
kilka fotek zapożyczonych , gdyż moje nie wszystkie wyszły.
Mimo tego że zagmatwałem me wypociny to może się komuś przyda, ewentualnie troszeczkę naświetli i ułatwi pracę. Jeśli mało zrozumiałe to wybaczcie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Kasowanie Luzu na drążku zmiany biegów

 

Postprzez Legionista » 20 gru 2011, o 13:08

Przechodziłem tą operacje czasochłonna jest, u mnie wyskakiwał wsteczny lub 2 zle wchodziła wymiana nowego mechanizmu + regulacja i auto śmigało jak nowe

Bardzo dobra porada
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez BartheZz_3 » 20 gru 2011, o 13:11

Proponuje przyklejenie :ok:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Lucek777 » 21 gru 2011, o 00:00

Legionista napisał(a):Przechodziłem tą operacje czasochłonna jest, u mnie wyskakiwał wsteczny lub 2 zle wchodziła wymiana nowego mechanizmu + regulacja i auto śmigało jak nowe

Bardzo dobra porada


Dokładnie tak jak mówisz czasochłonna :). I jak się to robi po raz pierwszy trzeba się jeszcze zastanawiać co pierwsze odkręcić , jak sobie ułatwić itp :).
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 21 gru 2011, o 08:32

może dopisze słówko odnośnie pomarańczowej tulejki. Moim zdaniem niema sensu męczyć się z nią na samochodzie, wspornik w którym jest umieszczona mocowany jest śrubami do maglownicy, najłatwiej odkręcić ten wspornik , zdjęć obejme z konca wałka, zsunąć wspornik z tuleją z walka i zmienic sobie wygodnie tuleję na stole
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lucek777 » 21 gru 2011, o 18:26

Cenna uwaga , ja nie zauważyłem ,no i mam gąszcz węży ( gazownia ) :) więc ciężko tam cokolwiek zrobić bez wywalenia połowy instalacji Lpg.
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - http://szkolenia-udt.pl/uprawnienia-udt/



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości