Konserwacja progi+nadkola+podwozie

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Konserwacja progi+nadkola+podwozie

Postprzez ER77 » 28 lis 2011, o 00:11

Temacik zdublowany z tematu o progach , ale może komuś się przyda bo zima 2011 tuż tuż :!:

Co prawda ja nie musiałem wymieniać progów, ale przy okazji konserwacji podwozia zadbałem również o nie. W sezonie 2010, po demontażu plastikowych progów,pociągnąłem progi barankiem Bolla, jednak Boll to jak dla mnie nie ta jakość, czego konsekwencje musiałem oglądać na Schwarz Bandycie :zly:

<
1.jpg


1. Usunięcie Bolla z progów i pozbycie się wszelkich brzydkich rzeczy ;-)

<
2.jpg


2. Podkład antykorozyjny. Jeżeli brak sprężarki można z puszki nabić do szpreyu w dobrej mieszalni lakierów.

<
3.jpg


3. Farba antykorozyjna Motip.Jeżeli brak sprężarki można z puszki nabić do szpreyu w dobrej mieszalni lakierów.

<
4.jpg


4. Baranek Tectyl 190 ( drobny, czyli szprey nadaje się głównie do progów) Dolna część progu dodatkowo zabezpieczona grubą strukturką baranka(Tectyl 190 pod pistolet daje taki właśnie efekt, zabezpieczył również nadkola.)

<
5.jpg


Miejsca pod sierpy zabezpieczone tą samą technologią ;-) Miejsca montażu rozpórek także :mrgreen:
Wszystkie śruby montażowe+ nakrętki= odporny na rudego chromonikiel. Tak już mam hehe Do kompletu zaślepki i tarczki nowe.

<
5.jpg
<
6.jpg
<
7.jpg
<
8.jpg
<
9.jpg


Po zabiegu taki efekt :-) Progi na wykończenie zostały pociągnięte czarnym matem. Od środka również zabezpieczenie Tectylem ML.

<
10.jpg

<
11.jpg

<
12.jpg



A jak już przynudzam o progach to jeszcze słów kilka o podłodze. W sumie nie miałem nic poważnego do naprawy, jednak z moim zamiłowaniem :napalony: do dokładności , nie obyło się bez dłuższego pobytu pod Syncro :hyhy:

1. Wybebeszyłem wszystko co mogłem, żeby konserwa była jak najdokładniejsza. W miejscach zaatakowanych przez Rudego Romana, działał Brunox Epoxy. Szczególnie przy bolcach montażowych do blach izolacyjnych i uchwytów do przewodów paliwowych. Potem jak wyżej. Podkład antykorozyjny,farba antykorozyjna Motip,baranek Tectyl. Po tych zabiegach i gruntownym oczyszczeniu podwozia z syfu wszelakiego zabrałem się za właściwą konserwę:

2. Na pierwszy ogień podkład Tectyl ML , który jest równocześnie środkiem do konserwy profili zamkniętych. Można bez podkładu , ale dla mnie nie było takiej opcji hehe (psychiatra potrzebny? :napalony: )

UWAGA. Brunox to świetny anty-rudzielec. Tylko lubi schnąć kiedy jest ciepło i niezbyt wilgotno.(Przetestowane) Latem schnął piorunem. Jesienią i zimą mimo że garaż cieplutki Brunox słabo się zbierał ze schnięciem, przez co efektywne wykorzystanie jego właściwości przedłuża się w czasie.

Przed zabiegiem, do zdemontowania jeszcze linki od ręcznego i uchwyty do nich.Taki widok jawił mi się podczas leżakowania pod Syncro w sumie ładnych parę godzin :urwanie_glowy:

<
13.jpg


3.Jako warstwa właściwa Tectyl BodySafe , który z Tectylem ML tworzy bardzo szczelną , trwałą i co ważne elastyczną powłokę. Moja przygoda z Tectylem to efekt prześledzenia opinii z różnych for i wydaje mi się że za niewiele wyższą cenę jak za srolla sorry tzn Bolla, dostajemy produkt z najwyższej półki który znacznie polepszy stan zdrowotny naszych furek :mrgreen: a przy okazji nasze samopoczucie :hyhy:

W rolach głównych wystapili:

<
14.jpg

<
15.jpg



Tectyl 190 - drobny baranek (szprey) = progi + miejsca na sierpy
Tectyl 190 -gruby baranek ( pistolet) = dół progów+nadkola
Tectyl ML - (pistolet) jako podkład na podwozie
Tectyl ML - (szprey+ sonda) profile zamknięte
Tectyl BodySafe -( pistolet) warstwa właściwa na podwozie

Motip- farba antykorozyjna = progi + miejsca na sierpy
Podkład antykorozyjny = progi + miejsca na sierpy
Brunox Epoxy = tam gdzie terroryzuje naszego MK3 Rudy Roman ;-)
Avatar użytkownika
ER77
Badacz tematu
 
Posty: 392
Dołączył(a): 23 cze 2010, o 20:58
Lokalizacja: SYNCRO GT

Konserwacja progi+nadkola+podwozie

 


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron