Witam, z racji tego, że temat "kostki stacyjki" pojawia sie dośc czesto, a i ostatnio wymienialem u siebie- ktora odmowila mi posluszenstwa, porobiłem kilka fotek aby byc może w przyszlosci komuś ułatwic życie.
Po pierwsze- zdejmujemy plastiki ( odkrecamy srubokrętem krzyzakowym srubki mocujące ) które są przy kierownicy
odkrecamy dwie srubki ktore znajdują sie w dolnym plastiku, nastepnie zdejmujemy jego dolna i górną część.
tutaj do odkrecenia są 4 srubki- dwie są centralnie, jedna przy mechanizmie otwierania maski co również jest widoczne na zdjęciu, a czwarta ostatnia po miedzy pedalem gazu a tunelem środkowym- nie jest to zbyt trudne więc napewno każdy sobie z tym poradzi.
odłączamy klemy od akumolatora aby nie wkradł nam sie błąd poduszki (jezeli ją posiadamy) oraz aby nie zrobic przypadkowego zwarcia.
odkręcamy kluczem imbusowym "5" sruby mocujące poduchę.
wyjmujemy i ostroznie odpinamy wtyk poduszki.
następnie odkręcamy srubę kierownicy kluczem 24. i zdejmujemy z wieloklinu
odpinamy kostkę aby można bylo swobodnie odłożyć kiere
odkecamy srubokretem płaskim trzy srubki które są widoczne na zdjęciu
odpinamy wszelkie kostki które sa przy kierownicy, kostki mają inne wejscia, ale staramy sie mniej wiecej zapamietać gdzie która wchodzi,
zdejmujemy "Pajączka"
Następnie odkrecamy srubke którą trzymam- ona jest bez zadnych nacięć, mi sie udało palcami, ale jeżeli stawiała by opór można pkombinowac kombinerkami
Następnie odkręcamy ścisk wieloklinu i do tego celu uzywamy klucza 13mm
Dodam tez, że wczesniej demontujemy plastik który to osłania a dla ktorego nie zrobiłem zdjęcia
Następnie wciskamy delikatnie z jednej i drógiej strony plastik ktory znajduje sie przy stacyjce i zdejmujęmy
No i wyjmujem cała kolumnę.
kostka przykrecona jest z tyłu srubką, do której jest dośc trudny dostęp, ja uzyłem malutkiego srubokręta płaskiego dociskając palcem i obkręcając kombinerkami, gdy odkrecimy srubkę wyjmujemy kostkę- wkładamy nowa przykrecamy srubkę aby kostaka sie nie cofała i calość składamy w odwrotnej kolejności. Dodam, że gdy włożymy kolumnę możemy miec problem z wsadzeniem jej na zacisk wieloklinu który znajduje sie przy pedałach- są tam dwie sruby które możemy odkręcić kluczem 13mm- wyjąć i przesunąć blaszkę wtedy montaż znacznie nam sie uprości ( niestety bateria mi padła i nie zrobiłem zdjęcia) ale jest to dobrze widoczne i jeżeli ktoś sie sam za to zabierze bedzie wiedzial o co kaman. Ważne jest też aby przed rozpoczęciem całej tej "demolki" auto miało prosto koła aby pozniej zakładając kiere nei byla ona skrzywiona.
Aby takiej wymiany nie robić zbyt czesto proponuje kupić ori kostkę która posłuży znacznie dlużej niż tańszy zamiennik.