Cześć mam tu dla was poradę jak zamontować komputer MFA w TD . Problem polega na tym że do tego silnika fabryka nie wyprodukowała takowego licznika , ale już mam na to sposób. Licznik nie będzie pokazywał jedynie spalania z racji tego że nie ma sterownika który by to obliczał , ale reszta wskazań działa bez zarzutu ,więc to jest idealna opcja dla tych którzy nie chcą sobie szpecić wnętrza wskaźnikami temp. oleju , czy też termometrem zewnętrznym . A więc do rzeczy , kierujemy się tą poradą http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539 z tym że potrzebne będą dodatkowe rzeczy takie jak :
1. Wiązka MFA z diesla (ma więcej kabli m.in. do świec żarowych)
2.Licznik MFA również z diesla tdi (najlepiej żeby był od 0-200 )
Teraz zaczynają się schody , licznik tdi na silniku TD , przy zapaleniu silnika pokazują obroty na poziomie 9999 , spowodowane to jest innym wskazaniem alternatora . Są dwa sposoby na zwalczenie tego problemu.
1. Zrobienie dzielnika obrotów (nie polecam )
2.Ingerencja w Pamięć licznika ( zmiana WGSZ w pamięci licznika)
A więc idąc 2 sposobem trzeba znaleźć kogoś kto przeprowadza "renowację liczników" (handlarze wiedzą o co chodzi ) lub piszemy do kolegi z forum klaudek669 i po ugadaniu przeprogramuje pamięć .
Ta 8 pinowa kostka
Po tym wszystkim jeżeli mamy skompletowane rzeczy, montaż jest na zasadzie P&P , dzięki czemu możemy się cieszyć działającym licznikiem MFA w TD