Porada jak dostac sie do flanszy

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Porada jak dostac sie do flanszy

Postprzez k-m-r1 » 5 lip 2014, o 21:36

Na początek auto do góry
ale dopiero gdy mamy klucze
torx takie gwiazdki
imbus 5 i 6
młotek
drut lub sznurek
szmaty pojemnik na olej
klucz 19 plaski lub oczkowy nasadowy

auto do góry
zabezpieczamy a dla wygody zdejmujemy koła

<
1.jpg


jak widać auto podniesione
ja dla wygody odkręciłem przednią śrubę wahacza i odchylam go do tyłu i mogę manewrować półosią

<
2.jpg


półoś strona pasażera podwieszona ale wcześniej odkręcona od flanszy
skręcając kołami można uzyskać podobny efekt
odkręcenie wahacza i odgięcie wstecz daje więcej do manewrowania i łatwiej wymienić uszczelnienie

jeśli komuś przeszkadza odważnik to jest mocowany na klucz 13 1 śruby przelotowo montowane

<
3.jpg


strona pasażera jest łatwa
strona kierowcy nie

trzeba odkręcać cały wahacz przedni i tylna strona
klucz 19
gdy poluzujemy górne mocowanie poduszki. amortyzatora w komorze silnika imbus i nasadowy 17 krecony szczypcami lub żabką
trzymamy imbus obracamy żabką chwytając za nasadkę

<
4.jpg

<
5.jpg


zdejmowanie flansz
jedna jest ze sprężyna i trzeba ostrożnie odkręcać to strona pasażera
jedną rekom dociskamy lekko drugą kręcimy

ok ale jak popuścić śrubę?
ja biorę impus 5 wkładam w otwór po robię i zapieram o skrzynie
tak wykręcając śrubę mogę przytrzymać flansze półosi

<
6.jpg


na foto widać wyjęte uszczelnienie
ja polecam rozciąć je naostrzonym płaskim śrubokrętem
przykładamy o prosta krawędź i pobijamy młotkiem aż wejdzie w środek

tym sposobem osłabiamy środek uszczelnienia a wyjecie szczypcami nie robi problemu
przy okazji nie uszkadzany gniazda

obie strony w podobny sposów rozcinamy

<
7.jpg


uszczelnienie rozcięte i wyjęte
nabicie nowego to przesmarowanie gniazda olejem
i przy okazji sprawdzamy czy są uszkodzenia po demontowaniu
jeśli brak to nabijamy nowe przez klocek drewniany lub krążek metalowy opukując równo każda stronę do osadzenia na równo a nie do oporu!!!

<
8.jpg

<
9.jpg


obie flansze widać różnice i widać wytarte bieżnie pod uszczelnieniem ale to nie jest problem dla nowego uszczelnienia

<
10.jpg

<
11.jpg



jak zamontować
odwrotnie :P
strona z sprężyna dociskamy i dokręcamy
inny sposób niż blokowanie imbusem 5 o rant skrzyni jest wkręcenie 2 srub i zablokowanie przekładając klucz pomiędzy

<
12.jpg


uszczelnienie wybieraka
tu jest zabawa
ja rozcinam jak poprzednio po przeciwnych stronach i wkładam małe imbusy lub zagięty drut
szczypce i szarpiemy ...

są szkoły zrobić otworek wkręcić wkręt i wyszarpywać
są też ściągacze i inne zabawki ale to kosztuje

<
13.jpg


dokręcanie śrub łączących flansze z przegubem można wykonać gdy druga osoba zaciska na hamulec popuszczanie podobnie obracamy 1 sztukę i przykręcamy
gdy oblecimy raz do około dociągamy na gotowe nigdy nie robimy tego za 1 przejściem zawsze dokręcamy i potem na gotowo
podobnie inne śruby od wahaczy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Porada jak dostac sie do flanszy

 


- - - A gdybym chciał zorganizować przeprowadzki tanio do Krakowa to kogo mi polecicie?



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości