Witam serdecznie.
Stale ktoś szuka pełnej informacji na ten temat więc jak obiecałem podzielę sie kompleksowa informacją o dodaniu elektrycznej regulacji wysokości świateł do golfa III 1.9 TDI oraz różnicach w silnikach benzynowych.
Silniki benzynowe mają inny zestaw wtyczek przy skrzynce bezpieczników niż silnik TDI oraz maja inny kształt. Zupełnie nie wiedzieć czemu takie kosmetyczne zmiany ale najwidoczniej ktoś poszedł po rozum do głowy i słusznie stwierdził żeby zrobić 1 wtyczkę zamiast 2.
Żółta wtyczka podłączenie zasilania- pojawia się niej napięcie po włączeniu świateł mijania- przewód żółto-niebieski.
Czerwona wtyczka jest do napięcie z dzielnika napięciowego regulatora, przewód czerwony-niebieski pasek.
Przewody z brązowo-niebieski pasek to masa.
Czerwona duża wtyczka to silnik TDI natomiast 2 pozostałe czerwona i żółta to silnik benzynowy. Ja wlutowałem sobie te małe w tą ORG ze względu wciągnięcia z silnika benzynowego.
Widoczny na zdjęciu wlutowany brązowy kabel to masa, którą ja podłączyłem do zespołu masy po lewej stronie na słupku brązowe koło. Zupełnie nie musimy tego robić bo masa jest we wtyczce, przekonawszy się o tym odlutowałem ten kabel ale można zostawić dla pewności.
Kolory przewodów dochodzące do obu wtyczek są takie same. Do podłączenia regulacji użyto 4 przewodów.
Wiązka potrzebna do podłączenia regulatora z owymi wtyczkami pochodząca od benzyny.
Brązowa wtyczka masa idąca do brązowej wolnej wtyczki u mnie kabel od niej jest w dużej czerwonej wtyczce i jest to masa. Wtyczkę tą podłączamy więc do zespołu masy na słupku i będzie to samo.
Żółta to do wtyczki od zasilania pojawiającego się po włączeniu świateł mijania.
Czerwona mała masa i napięcie z dzielnika napięciowego.
Czerwona duża pod dzielnik napięciowy- regulator wysokości świateł widoczne poniżej:
Tak wygląda wtyk nad chłodnica z brakującymi pinami od regulacji wysokości świateł:
Pinów brakuje po obu stronach wiązki, a więc jak odwrócimy o 180 stopni to tez będzie brakować 2 przewodów dla drugiej strony auta.
Jeżeli ktoś nie wyjął wiązki z innego golfa to tu własnie musi sobie podpiąć dodatkowe przewody. Ja z innej wiązki powyciągałem piny i podłączałem pod swoją wiązkę. O tak:
Na tym etapie szczególna uwagę należy zwrócić na prawidłowe podłączenie pinów by po złożeniu wtyku kolory przewodów zgadzały się ze sobą. Kwestii przypomnienia:
Czerwony-niebieski pasek napięcie z regulatora
Niebieski-brązowy pasek masa.
Wtyczka pod silniczek regulacji:
Żółty- zasilanie ze świateł mijania napięcie odniesienia należy podłączyć równolegle ten kabel tuż przy wtyczce od lamp. Tak jest to zrobione w ORG.
Niebieski- napięcie na rezystancji z pokrętła regulacji dzielnik napięciowy idzie z dużej okrągłej wtyczki nad chłodnicą.
Brązowy - masa idzie z wtyku nad chłodnicą.
Nie musicie nic wlutowywać pod włącznik świateł wystarczy że wlutujecie się w owe wtyczki przy bezpiecznikach i pociągniecie sobie brakujące przewody od wtyku w chłodnicy. Inaczej ma się sprawa jeżeli owych wtyczek brakuje bo wówczas trzeba postępować tak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249931
Gdyby nie działały silniczki równo postępujemy tak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199279#p2341349
Na koniec ustawienie światłocienia:
http://www.vwgolf.pl/porady/regulacja-w ... flektorow/
Silniczki regulacji wysokości świateł pasujące do Golfa III na 100%:
http://www.golf3.pl/topics4/silniczki-r ... t34413.htm
Mam nadzieję, że temat przyda się forumowiczom. Ze swojej strony postaram się jeszcze dodać zdjęcia pociągniętej wiązki od chłodnicy do silniczków jak tylko będzie na to okazja.
Pozdrawiam serdecznie i zycze miłej zabawy przy