Siema z zawodu jestem lakiernikiem oraz pracuje w zakładzie naprawy felg dzisiaj postanowiłem poradzić wszystkim kolegom którzy nie wiedza jak za małą kasę nadać blask swoim felgom a więc zaczynamy !
Pierwszy Etap : Ocena felgi jeżeli na feldze utlenia się aluminium (zdjęcie niżej) należy felgi wypiaskować można zrobić to samemu przerabiając kompresor na piaskarkę lub oddać do warsztatu cena piaskowania jednej alufelgi to ok 40 zł sztuka) Gdy felgi są już wypiaskowane zabieramy się za uzupełnianie ubytków tzw szpachlowanie kupujemy szpachlówkę uniwersalną następnie szpachlujemy ubytki w feldze czekamy 15-30 minut aż szpachlówka wyschnie i zabieramy się za przygotowanie powierzchni do malowania
- Papier o gradacji 80 (szlifujemy dokładnie całą felgę rotor , bieżnię oraz środek )
Jeżeli zaś felga jest w stanie dobrym i nie wymaga piaskowania kupujemy szpachlówkę uniwersalną koszt ok 10 zł następnie szpachlujemy wszelkie ubytki w feldze tzw dziurki czekamy ok 15-30 min w zależności od temperatury oraz ilości dodanego utwardzacza jeżeli szpachlówka jest już sucha bierzemy się za przygotowanie powierzchni do malowania.
- Papier ścierny o gradacji 120 (szlifujemy zaszpachlowane miejsca)
- Papier ścierny o gradacji 240 ( szlifujemy całą felgę Rotor , bieżnię oraz środek )
Drugi Etap : Przygotowanie powierzchni do malowania nowym kolorem udajemy się do sklepu kupujemy podkład samochodowy koszt ok 30-70zł (w zależności od jakości podkładu) rozrabiamy podkład według zaleceń no i malujemy nasze pociechy najpierw od środka później rotor oraz bieżnię .
TECHNIKA MALOWANIA PISTOLETEM NATRYSKOWYM !
https://www.youtube.com/watch?v=Vjw3KRXOZW0
Jeżeli pomalowaliśmy felgi podkładem czekamy aż ów podkład wyschnie jeżeli podkład mamy już suchy zabieramy się za przygotowanie powierzchni pod główne malowanie
- Papier o gradacji 400 ( Szlifujemy całą felgę rotor , bieżnię oraz środek )
- Papier wodny o gradacji 800 ( szlifujemy dokładnie na mokro rotor )
- Papier wodny o gradacji 2000 ( szlifujemy dokładnie na mokro rotor )
Teraz mamy powierzchnię przygotowaną do głównego malowania nowym kolorem
Trzeci Etap : Główne malowanie jeżeli wykonaliśmy już funkcję wyżej wymienione udajemy się do mieszalni farb w celu wybrania farby kupujemy farbę czarną lub srebrną z grubym ziarnem dość gęstą która dobrze kryje (panowie lub panie w sklepie pomogą wybrać) dla niewprawionego lakiernika ok. 800 ml koszt ok 6-8 zł za 100 ml następnie wybieramy odpowiedni kolor farbę bazową wedle uznania (ceny zaczynają się od 6 zł do 45 zł i więcej za 100 ml) gdy mamy już farbę kryjącą oraz bazę z kolorem wybieramy lakier bezbarwny wedle uznania połysk lub mat (cena ok. 45 zł 0,5 L) potrzebny będzie nam jeszcze rozcieńczalnik do lakieru oraz zmywacz (odtłuszczacz) gdy mamy już wszystko udajemy się ukończyć nasze dzieło (przed malowaniem miejsce zlać dokładnie wodą wyłożyć folią malarską malować np na taborecie )
- Odtłuszczamy felgę dokładnie następnie wycieramy na sucho ręcznikiem papierowym
- Rozrabiamy farbę kryjącą oraz bazę na początku malujemy farbą kryjącą aby zakryć wszelkie niedoskonałości felgi środek , rotor oraz bieżnia
- Teraz gdy farba kryjąca jest już położona na świeżo pomalowaną felgę nakładamy lakier bazowy (kolor) (osobiście maluję nim tylko rotor oraz kawałek bieżni lecz można również pomalować całą felgę środek , rotor bieżnia )
- Teraz czekamy aż farba kryjąca oraz bazowa wyschnie jeżeli jest już sucha a zobaczymy jakieś niedoskonałości matujemy felgę.
- Papier wodny o gradacji 2000 (lekko kolistymi ruchami uzyskując zadowalającą powierzchnię) następnie odtłuszczamy felgę przecieramy suchym ręcznikiem papierowym i poprawiamy lakierem bazowym schnie on bardzo szybko ok 10 minut)
-Gdy felga jest sucha i uzyskała powierzchnie która nas zadowala rozrabiamy lakier bezbarwny według zaleceń na opakowaniu i zabieramy się za malowanie tzw klarem (tutaj trzeba uważać malować małą ilością podawanej farby na dużym ciśnieniu łatwo jest zrobić zaciek) gdy felgi są już pomalowane lakierem bezbarwnym pozostawiamy felgi w suchym ciepłym miejscu na 24H do wyschnięcia lakieru bezbarwnego.
Czwarty Etap : Składamy opony i cieszymy się odnowionymi felgami poniżej relacja z renowacji wykonywanej w domu na zwykłym małym domowym kompresorze.
Piaskowanie/Podkład/Gotowe