Sztuczki & Triki w elektryce Golfa 3 i nie tylko

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Sztuczki & Triki w elektryce Golfa 3 i nie tylko

Postprzez marcinkoz2910 » 1 mar 2010, o 19:49

[center]Licznik[/center]

Obrazek

Tryb serwisowy licznika.

- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra “1″.

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, pomiędzy liczbami "1" - "8"

Oznaczenia poszczególnych numerów

1. Distanse impulse number. - liczba impulsow na 1km.
2. Opcja wyswietlania czasu. 1 lub 3
3. Funkcja nalicznia licznika / nr. WGSZ (potrzebne tylko do produkcji).
4. Liczba cylindrow.
5. Test segmentow wyswietlacza.
6. Nalicznia impulsow podczas jazdy. Max 9999.
7. Cyfrowy obrotomierz. (wybrać opcję 7 i uruchomić silnik)
8. Wersja oprogramowania (potrzebne tylko do produkcji).

[center]MFA[/center]

Obrazek Obrazek

Standardowo komputer pokazuje następujące informacje :[/b]

- Zegarek
- Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
- "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
- "km" jaki dystans został pokonany w km
- "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
- Temperatura oleju
- Temperatura otoczenia

* (Różnica pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się automtycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni
Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie)


[b]Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :[/b]

- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA

Teraz kolejne pozycje mają funkcję :

[b]MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku


- kod silnika
- kod kraju
- zakres prędkości (???)
- górny limit obrotów
- dolny limit obrotów
- ciśnienie odłączania paliwa
- test wyświetlacza

MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika

- suma zaprogramowanych bajtów
- podciśnienie na wejściu powietrza
- obroty silnika
- chwilowe zużycie paliwa
- sygnał od czujnika prędkości (???)
- Temperatura silnika
- Temperatura otoczenia

* UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów

[center]Wycieraczki[/center]

Zmiana prędkości pracy wycieraczek :[/b]

[b]Metoda I:

przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6)

Metoda II:
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)

* dwie metody (różne w zależności od rocznika samochodu oraz uzależnione od przekaźnika nr.99)

[center]Awaryjne zamykanie[/center]

Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda (tylko jeżeli samochód jest otwarty):

- przełącz przełącznik od świateł w pozycje 2 lub pozycje 1 przy przełączniku made in USA ! (błąd poprawiony dzięki koledze saladrus)
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"

* Teraz powinieneś mieć możliwość zamknięcia szyb i dachu. (Uwaga może nie działać we wszystkich samochodach)


Część informacji zassana z polskiej strony ale już nie pamiętam adresu a część to prywatne zbiory !!
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Sztuczki & Triki w elektryce Golfa 3 i nie tylko

 


- - - W opinii niektórych osób, speed test testujnet.pl to nie tylko narzędzie do diagnozowania problemów z prędkością, ale także do składania reklamacji u dostawcy



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron