Wymiana seryjnych amortyzatorów, zawieszenia gwintowanego.

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Wymiana seryjnych amortyzatorów, zawieszenia gwintowanego.

Postprzez Pascal » 26 sie 2009, o 16:08

Ostatnio zmieniałem całe zawieszenie na gwintowane i przy okazji zrobiłem fotoporade.Może komuś sie przyda...kilka zdjęć jest nie moich ponieważ takich nie posiadałem.

Do wymiany będziemy potrzebowali:

- dwa klucze nr 17
- klucz nr 10
- ściągacz do sprężyn
- podnośnik
- klucz imbusowy
- młotek
- klucz do regulacji zawieszenia gwintowanego.
- górne poduszki amortyzatorów na przód i tył ( poduszki te są z gumy,jeżeli od początku ich nie wymienialiśmy radziłbym je zmienić bo napewno są wyrobione a tym samym unikniecie ponownego rozbierania zawieszenia ).

Tylnie poduszki:

1.jpg
1.jpg (60.9 KiB) Przeglądane 2992 razy



Przednie poduszki:

2.jpg
2.jpg (68.72 KiB) Przeglądane 2992 razy



Zaczynamy:

Na początku zajmiemy się tyłem:

Ustawiamy samochód na równej nawierzchni.Poluźniamy śruby w tylnich kołach następnie podnośnikiem podnosimy auto.Odkręcamy koła.

Otwieramy klapę bagażnika,zdejmujemy tylną półke i plastikowy boczek przykręcony 2 nakrętkami (klucz 10).


Ściągamy gumową osłonę amortyzatora.Pod nią znajduje się nakrętka na klucz 17 i talerzyk - odkręcamy nakrętke a talerzyk zdejmujemy.

3.jpg
3.jpg (81.46 KiB) Przeglądane 2992 razy



Po zdjęciu talerzyka zobaczymy drugą śrubę na klucz 17 i ją również odkręcamy.Zdejmujemy małą gumową poduszkę amortyzatora.


Teraz zajmiemy się mocowaniem dolnego amortyzatora.Mocowanie to składa się z 1 długiej śruby i nakrętki (klucz 17).Odkęcamy tą nakrętke dwoma kluczami 17 i wyjmujemy śrubę.


Po odkręceniu śruby wachacz powinien delikatnie opaść.Amortyzator już na niczym się nie trzyma więc wyjmujemy go.Możemy ugiąć lekko wachacz by amortyzator lepiej wyszedł.Po wyjęciu amortyzatora zdejmujemy dużą gumową poduszkę amortyzatora,a na sprężynę zakładamy ściągacz.

4.jpg
4.jpg (72.4 KiB) Przeglądane 2992 razy

5.jpg
5.jpg (75.96 KiB) Przeglądane 2992 razy



Amortyzator kładziemy między kolanami i odkręcamy górne oparcie sprężyny (klucz 17) .

6.jpg
6.jpg (75.89 KiB) Przeglądane 2992 razy



Ściągamy gumowy odbojnik, sprężynę i wszystkie gumy.

7.jpg
7.jpg (71.43 KiB) Przeglądane 2992 razy



Z starego amortyzatora należy wybić młotkiem dolne oparcie sprężyny i przełożyć je na nowy amortyzator (jeżeli nowy amortyzator posiada to dolne oparcie czyli talerzyk to nie musimy tego robić).Następnie zakładamy na nowy amortyzator wszystko co zdjeliśmy ze starego i montujemy w kolejności odwrotnej do auta.

Teraz przód:

Ustawiamy samochód na równej nawierzchni.Poluźniamy przednie śruby koła następnie podnośnikiem podnosimy auto.Odkręcamy koło. Otwieramy maskę. Zdejmujemy plastikową osłonę amortyzatorów.

8.jpg
8.jpg (85.49 KiB) Przeglądane 2992 razy



Odkręcamy śrubę (klucz 17) na kielichu przytrzymując kluczem imbusowym.

9.jpg
9.jpg (84.86 KiB) Przeglądane 2992 razy



Przechodzimy do dolnego mocowania.Odkręcamy metalowy uchwyt na wężyk hamulcowy (kawałek blaszki).Po zdjęciu uchwytu odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu.(klucz 17) i je wyjmujemy.

<
10.jpg



Wachacz lekko opadnie.Wyjmujemy amortyzator lekko uginając wachacz.Zdejmujemy górna poduszkę amortyzatora.Odkręcamy śrubę trzymająca talerzyk,następnie zdejmujemy talerzyk i sprężynę.

11.jpg
11.jpg (85.3 KiB) Przeglądane 2992 razy



Zakładamy wszystko na nowy amortyzator i składamy w odwrotnej kolejności.

Oczywiście podczas zmiany amortyzatorów ingerowaliśmy w układ zawieszenia, więc należy jechać do stacji diagnostycznej lub warsztatu i ustawić zbierzność kół.

12.jpg
12.jpg (39.7 KiB) Przeglądane 2992 razy

13.jpg
13.jpg (42.85 KiB) Przeglądane 2992 razy



Wymiana amortyzatorów seryjnych na zawieszenie gwintowane:

14.jpg
14.jpg (100.47 KiB) Przeglądane 2992 razy



Wszystkie czynności wykonujemy tak samo jak przy zmianie seryjnego zawieszenia z tą różnicą tylko że nie musimy używać ściągacza do sprężyn.Po zdjęciu starego amortyzatora zakładamy tylko nowe górne poduszki amortyzatorów i montujemy:)

Po zamontowaniu wygląda to tak:

15.jpg
15.jpg (69.06 KiB) Przeglądane 2992 razy



, a nasz golf naprawdę siedzi...

16.jpg
16.jpg (87.83 KiB) Przeglądane 2992 razy



Mam nadzieję, że wszystko opisałem zrozumiale... jeśli nie to chętnie odpowiem na pytania;)
Pozdrawiam Pascal

Zdjęcia i opis-PASCAL :!:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Wymiana seryjnych amortyzatorów, zawieszenia gwintowanego.

 


- - - solution for cleaning dpf



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron