ja też nie polecam tanich bo one oszukują
czujnik sprawdź tak na zimnym silniku zdejmij wtyczkę od czujnika i najprostszym miernikiem uniwersalnym od ruskich zmierz opór na pinie 1 i 3 czujnika(numery są chyba na wtyczce) powinno być 2 000 - 3 000 omów / 20 °C jeśli będzie mniejszy to znaczy że coś z nim jest nie tak i podaje wyższą temperaturę i nie masz "ssania" przy odpalaniu...tym sposobem wydasz 20 zł na miernik - coś co Ci się jeszcze może przydac przy samochodzie i upewnisz się co do czujnika a jak będzie zły to kup orginał w ASO
bzy_mar pisałeś kiedyś na forum że sam chcesz się zająć swoim autkiem wiec to też Ci się przyda przy sprawdzaniu czujnika ... może ktoś jeszcze skorzysta
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
powodzonka w diagnostyce