Golf 1.4 spalanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 1.4 spalanie

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 16:53

Witajcie.
Golf pali od dłuższego czasu 12-13l przy mega ekonomicznej jeździe. Regulacje miałem przez kompa,więc przerobiłem na śrubę,wyregulowałem tak go zmuliłem,że jest na prawdę taki że wolno się rozpędza itp,ale spalanie nadal się nie zmieniło.
Temperatura cały czas 70st,dalej nie szło,dziś zmieniłem czujnik temperatury,temperatura po przejechaniu 8km doszła do 70st,stanąłem koło garażu temperatura po chwili doszła to 80,później 85,pojechałem się przejechać tak z 4km po drodze temperatura spadła tak do 78st. Chłodnica zastawiona styropianem prawie cała.Termostat dobry bo przejechałem 8km dolny wąż nadal zimny postał jeszcze jakiś czas do chwili gdy włączył się wentylator i wąż zrobił się dopiero ciepły.ciepły. Krokowiec dobry bo gdy ściągam kostkę z czujnika temperatury obroty wzrastają. Nie wiem już co zrobić zapłon może mieć coś do tego ? i w poniedziałek pojadę podłączyć pod komputer bo jeszcze może Sonda,zobaczymy co komp pokażę.Czekam na wasze opinie.

'Ps.Muszę to zrobić bo zbankrutuję na dojazdy do szkoły.
Pozdro
Ew mi wytłumaczy ktoś jak sprawdzić Sondę.
A i licznik dziś wymieniłem,więc temperatura to nie wina licznika.
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Golf 1.4 spalanie

 

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 18:09

Adrian94 napisał(a):temperatura po przejechaniu 8km doszła do 70st
Słabo.Ja po 5-6 km mam 90*C,i tak ma być.U ciebie albo licznik,albo czujnik szwankuje.Na jaki czujnik zmieniłeś,zamiennik,czy orginał?
Sprawdź termometrem,takim do 100*C jaką masz temperaturę w zbiorniczku,a jaką pokazuje licznik.

Co do sondy to ma ogromne znaczenie do spalania,w 2 generacji to podstawowy czujnik.
Zdrowy 1.4 z dobrze wyregulowaną instalacją powinien palić góra 10/100.
Jedź do gazownika,on podepnie pod kompa,i na programie do LPG będzie widział,czy sonda pracuje.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 18:14

Czujnik oryginał,licznik również zmieniałem na oryginał,wyjęty z samochodu,który jeździł do końca temperatura trzymała 90 st. Podłączając pod normalny program nie sprawdzę sondy ? Z tego co pamiętam 2 miesiące temu jak podłączałem był błąd sondy,ale skasował się. Oczywiście ja zmieniłem czujnik ten w termostacie co jest,a ten w chłodnicy też może odpowiadać za to ? Termometrem już sprawdzałem wcześniej i było 87 st coś koło tego.
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 18:18

Adrian94 napisał(a):licznik również zmieniałem na oryginał,wyjęty z samochodu,który jeździł do końca temperatura trzymała 90st.
Jaki on miał silnik?
Adrian94 napisał(a):Podłączając pod normalny program nie sprawdzę sondy ?
Pod VAG-a sprawdzisz,pod program od LPG też.
Adrian94 napisał(a):2 miesiące temu jak podłączałem był błąd sondy,ale skasował się.
Zapewne zwarcie do masy tak?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 21:22

łukasz1983 napisał(a):
Adrian94 napisał(a):licznik również zmieniałem na oryginał,wyjęty z samochodu,który jeździł do końca temperatura trzymała 90st.
Jaki on miał silnik?
Adrian94 napisał(a):Podłączając pod normalny program nie sprawdzę sondy ?
Pod VAG-a sprawdzisz,pod program od LPG też.
Adrian94 napisał(a):2 miesiące temu jak podłączałem był błąd sondy,ale skasował się.

Zapewne zwarcie do masy tak?

tzn ?
licznik od golfa z silnikiem ABD.
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 21:41

Adrian94 napisał(a):licznik od golfa z silnikiem ABD.
O to chodziło.

Skoro licznik ok,termostat też to pozostaje tylko wadliwy czujnik temp.
Adrian94 napisał(a):Termostat dobry bo przejechałem 8km dolny wąż nadal zimny postał jeszcze jakiś czas do chwili gdy włączył się wentylator
A tu masz potwierdzenie tego,bo 1 bieg wentylatora włącza się przy 92*C,także temperatura płynu musiała być ponad 90*C.
Jak masz miernik to pomierz czujnik,opis i wartości czujnika znajdziesz na forum.
Ostatnio edytowano 31 sty 2014, o 21:43 przez łukasz1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 21:43

łukasz1983 napisał(a):
Adrian94 napisał(a):licznik od golfa z silnikiem ABD.
O to chodziło.
Skoro licznik ok,termostat też to pozostaje tylko wadliwy czujnik temp.
Adrian94 napisał(a):Termostat dobry bo przejechałem 8km dolny wąż nadal zimny postał jeszcze jakiś czas do chwili gdy włączył się wentylator
A tu masz potwierdzenie tego,bo 1 bieg wentylatora włącza się przy 92*C,także temperatura płynu musiała być ponad 90*C.


Czujnik mam nowy,ale dla pewności pojechałem od wujka przełożyć,i to samo z temperaturą ;p A zapłon ma coś do spalania ? Zauważyłem że po zmianie czujnika spada z obrotów,więc mam nadzieję że spalanie troszkę spadnie.
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 21:44

Adrian94 napisał(a):Czujnik mam nowy,ale dla pewności pojechałem od wujka przełożyć,i to samo z temperaturą
To,że jest nowy,nie znaczy,że jest dobry.
Pomierz go i napisz jakie ma wartości.
Ostatnio edytowano 31 sty 2014, o 21:46 przez łukasz1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 21:45

łukasz1983 napisał(a):
Adrian94 napisał(a):Czujnik mam nowy,ale dla pewności pojechałem od wujka przełożyć,i to samo z temperaturą
To,że jest nowy,nie znaczy,że jest dobry.
Pomierz go i napisz jakie a wartości.


Ok od razu po odpaleniu dać wynik jaki pokaże ?
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 21:57

Dobra widzę,że nie wiesz o co chodzi.
A więc tak:
Ściągnij wtyczkę z czujnika,ustaw miernik na Ω i przyłóż sondy miernika do styków 1 i 3 (na czujniku masz opisane styki).
Przy danej temperaturze płynu ma mieć odpowiednią oporność,np przy temperaturze 0*C wynik masz mieć w przedziale od 5000 do 6500 Ω.
A tu masz całą tabelkę
Obrazek

Poradzisz sobie?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Adrian94 » 31 sty 2014, o 22:00

łukasz1983 napisał(a):Dobra widzę,że nie wiesz o co chodzi.
A więc tak:
Ściągnij wtyczkę z czujnika,ustaw miernik na Ω i przyłóż sondy miernika do styków 1 i 3 (na czujniku masz opisane styki).
Przy danej temperaturze płynu ma mieć odpowiednią oporność,np przy temperaturze 0*C wynik masz mieć w przedziale od 5000 do 6500 Ω.
A tu masz całą tabelkę
[url=http://images62.fotosik.pl/611/53fcbbcb6654ea00.jpg]Obrazek[/URL]

Poradzisz sobie?


Potrafię zmierzyć :) ,tylko właśnie nie wiedziałem jakie wartości ok idę sprawdzić teraz jak mam na 0.
Adrian94
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20 wrz 2013, o 20:26
Lokalizacja: Biały bór

Postprzez łukasz1983 » 31 sty 2014, o 22:00

Adrian94, Idź i daj wyniki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 37 gości

cron