masz gaz, zadbaj o silnik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

masz gaz, zadbaj o silnik

Postprzez barrister » 29 cze 2008, o 10:21

Panowie gazownicy, nieświadomi zagrożeń. rada numer 1 - założ odcięcie pompy paliwa idzie to zrobić samemu w 1godzinkę koszt 2,70 zł a oszczędza się pompę rada numer 2 otwierajcie chociaż 2 razy do roku rurę zwrotną do miski oleju czas trwania operacji 2 godzinki. potrzeba do tego setkę bęzyny by wyczyścić syf który się tam znajduje. większość z was nawet niezdaje sobie sprawy z tego że w waszych silnikach olej pływa jak chce. koszt 2 zł. a zaniedbania spowodują duże straty. ostatnio miałe do roboty golfika na odcięcie i jak otworzyłem u typa rurę to facet nawet nie myślał że to tam jest. pozdrawiam
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

masz gaz, zadbaj o silnik

 

Postprzez dziabi3 » 29 cze 2008, o 11:23

a o jaką rurechodzi
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez K@mil » 29 cze 2008, o 11:33

zaznacz na zdjeciu jak mozesz.... wtedy kazdy bedzie wiedzial o co chodzi ;]
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez prezesik » 14 lip 2008, o 20:34

chodzi o odmę - rurę wychodzącą z komory olejowej silnika do wtrysku, często zbiera się tam maź - zawiesina powstała z wymieszania gorącego oleju i wody, która zima potrafi zamarznąć, a gdy zamarznie to wywali olej przez najsłabszy punkt w silniku, najczęściej jest to bagnet do sprawdzania poziomu oleju. najczęściej tego typu niespodzianki są w silnikach 1.3 NZ, 1.4 i 1.6.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez K@mil » 14 lip 2008, o 20:37

a to czyścilem rok temu... tak jak piszesz troszkie tego bylo :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez arek ryba » 17 lip 2008, o 10:14

zmieniałem uszczelkę w moim siloniku 1,8 pod poktywą zaworów przyokazji mogłem si.e przekanać ile się tak tego syfu nazbierało po 0,5 rocznej jeżdzie na GAZIE
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez grugru0 » 23 lip 2008, o 21:13

nie rozumiem co ma gaz do syfu w rurce odmy?? czy gaz czy benzyna i tak sie syfi i tak...
lepiej spuścić olej z reduktora raz w roku...
Avatar użytkownika
grugru0
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 20:03
Lokalizacja: stołeczne

Postprzez barrister » 30 lip 2008, o 09:43

no pewnie że bez znaczenia na czym się jeżdzi, maż trzeba wywalać przynajmniej raz na pół roku, wymiana oleju nie wystarczy.
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez mani51 » 13 sie 2008, o 08:59

Z tym odcięciem pompy to przesadzasz, wystarczy że masz troche paliwa(około 10l powinno wystarczyć a zawsze może się przydać gdy braknie gazu) w zbiorniku nic jej nie grozi tzn załącza się tylko przy odpalaniu aby wytworzyć ciśnienie w układzie paliwowym i jeśli jeżdzisz na gazie i nie masz jakiejś nieszczelności w układzie paliwowym (chodzi o pb) to pompa nie pracuje więc po co straszyc ludzi?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez cinas » 13 sie 2008, o 23:42

barrister napisał(a):otwierajcie chociaż 2 razy do roku rurę zwrotną do miski oleju


barrister możesz strzelić fotkę gdzie to się znajduje w 1.8? Będę wdzięczny ;-)
Avatar użytkownika
cinas
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 sie 2007, o 22:14
Lokalizacja: Sztum

Postprzez pablomed » 13 sie 2008, o 23:49

mani51 napisał(a):to pompa nie pracuje
pompa nie pracuje tylko wtedy gdy jesdt zrobione jej odcięcie przy pracy na LPG, a typowo się tego nie robi. Robi to gazownik na specjalne życzenie klienta albo zakłada się samemu jak zaczął a nie skończył opisywać autor tego tematu.
Więc bierze się zwykły przakaźnik samochodowy. W jego piny 85 i 86 podpina kable podłączone do elektrozaworu gazowego, a pod piny 30 i 87a podpina końce przeciętego kabla zasilającego pompę paliwa, czerwono-żółtego, lecącego od skrzynki bezpieczników koło progu kierowcy w tył do pompy w zbiorniku paliwa.
W silnikach 1.8 i 2.0 problem zatkanej odmy praktycznie nie istnieje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelek03576 » 14 sie 2008, o 00:01

witam co do tego wyłącznika pompy paliwowej to słyszałem żeby tego nie robić bo wtrysk sie może zapiec bo niby paliwo które przepływa przez wtrysk a później wraca do zbiornika zapobiega temu .
czy jest w tym troche prawdy ??
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron