Mrugająca ikonka temperatury cieczy

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Mrugająca ikonka temperatury cieczy

Postprzez remixxx89 » 28 paź 2009, o 11:38

Witam, od pewnego czasu mruga ikonka od temp. cieczy. Dodam że na wskazówce temp. utrzymuje się w granicach 90 stopni po rozgrzaniu. A moje pytanie jest następujące czy może to oznaczać niski poziom płynu chłodniczego?
A drugie pytanie, czy mogę do obecnego płynu dolać inny płyn aby wyrównać poziom, czy muszę wymienić na nowy? Dodam że nie wiem jaki był tam wcześniej lany.
Dzięki za posty pozdrawiam :)
Pozdrawiam P@weŁ
remixxx89
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 10:10
Lokalizacja: Świdnica

Mrugająca ikonka temperatury cieczy

 

Postprzez e2 » 28 paź 2009, o 11:51

może oznaczać, bo ja tak ostatnio miałem - dolej wody albo jakiegoś płynu na zimę jeśli faktycznie masz niski poziom, co możesz łatwo sprawdzić pod maską :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 28 paź 2009, o 12:23

e2 napisał(a):dolej wody
raczej nie proponowałbym takiego rozwiązania. Płyn masz napewno zimowy, a dolanie niewielkiej ilości wody zmniejsza wytrzymałość płynu na niską temperaturę, czyli zamiast do -35 będzie do -30, potem może zamarznąć.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radomiak » 28 paź 2009, o 12:34

jesli mruga kontrolka to napewno malo plynu ja wczoraj tak mialem jak wymienialem czujnik wycieklo mi ok litra i nie dolalem po 10 min jazdy zaczela mrugac po dolaniu ok. a z plynem to raczej bym dolal jakiegos mieszalnego ze wszystkimi popytaj w motoryzacyjnym napewno cos doradza.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez e2 » 28 paź 2009, o 12:50

prezesso napisał(a):
e2 napisał(a):dolej wody
raczej nie proponowałbym takiego rozwiązania. Płyn masz napewno zimowy, a dolanie niewielkiej ilości wody zmniejsza wytrzymałość płynu na niską temperaturę, czyli zamiast do -35 będzie do -30, potem może zamarznąć.


racja, powinienem poprawić na dolej wody i koncentratu :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pascal » 28 paź 2009, o 14:48

e2 napisał(a):może oznaczać, bo ja tak ostatnio miałem - dolej wody albo jakiegoś płynu na zimę jeśli faktycznie masz niski poziom, co możesz łatwo sprawdzić pod maską :)


e2 napisał(a):dolej wody i koncentratu


:lol: :lol: :lol: ale się uśmiałem...

Remixxx89 nie słuchaj takich głupot :ok: takie coś to możesz zrobić sobie na lato i to też nie bardzo :lol: a nie tym bardziej teraz co zbliża się zima... :!:

Temperatura po rozgrzaniu silnika powinna non stop być 90 stopni i nie ma że w granicach 90 albo coś 90 stopni i już :!: Wtedy na postoju załanczają się wentylatory.Jeśli takiej temp nie masz trzeba zmienić termostat (najlepiej firmy Wahler lub Behr) lub czujnik znajdujący sie na głowicy.Jeśli chcesz dolać to śmiało dolewaj Petrygo.Jeśli chcesz zmienić sprawa prosta ja go przed chwilą zmieniłem razem z termostatem i tamtędy też go spuściłem.Wylało się równiutkie 5 litrów :!: I tyle też zalałem z powrotem.Tylko wlałem najpierw jakieś 4 litry pojeździłem samochodem i gdy termostat otwarł się wiadomo łykną więcej płynu zaświeciła się kontrolka i dolałem pozostały litr.

I radzę Ci dobrze nie wlewaj żadnej wody jeszcze na zimę :!: :wstyd:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez e2 » 28 paź 2009, o 15:01

Pascal napisał(a)::lol: :lol: :lol: ale się uśmiałem...


to miło, tylko, że ja mam teraz tak zrobione - spieprzyło mi trochę płynu i musiałem dolać wody + dolany został koncentrat płynu chłodniczego - sprawdzona temperatura zamarzania około -30 stopni. Więc nie wiem co cię tak rozbawiło skoro jest zachowana właściwość płynu chłodzącego, ale pewnie wiesz lepiej ,że tak nie wolno :(
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rogal133 » 28 paź 2009, o 17:37

woda nie jest wskazana ani latem a juz szczegolnie zima po wlejesz wody latem to wiadomo ze nie zamarznie ale z wody wytraca sie kamien i czesto nagrzewnice szlek trafia i zima nie grzeje chyba ze wlejesz wody destylowanej ale na zime to raczej tez nie bardzo. jesli masz w zbiorniczku niebieskizielony plyn to racvzej to jest petrygo czy cos o podobnym skaladzie wiec wlewaj petrygo a jesli masz taki rozowobroązowy to jest borygo wiec analogicznie wlej borygo.
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez marcinkoz2910 » 28 paź 2009, o 21:54

remixxx89, daj znać czy jak wlejesz płynu to problem ustąpi :ok:

Ja polecam wlać sam koncentrat VW G12 różowy kolor to masz na -72st. lub zrobić 50/50 z wodą destylowaną t masz na ok -30st.

ja tak mam i jest spoko Petrygo czy borygo nie wlewaj !! rozpuszcza uszczelki !! poszukaj na 4um i poczytaj sami użytkownicy o tym piszą !! wody czystej z kranu się nie zaleca !! kolega rogal133, napisał o mozliwość osadu kamienia oczywiście że nie za miesiąc czy dwa hehe
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 29 paź 2009, o 09:31

marcinkoz2910 napisał(a):Petrygo czy borygo nie wlewaj
w pełni się zgadzam.
A co do kolorów płynów to wogole sie nimi nie sugerujcie. Kupiłem w jednym sklepie dwa opakowania Dynagela 2000 - 5 litrowe zawierało zielono-niebieski płyn, a litrowe czerwony. Po prostu inne barwniki. I poza wszystkim czy to jakiś problem zmienic sobie płyn na nowy sprawdzonej marki - w całości? zamiast kombinowac z dolewkami i pomiarami temperatury krzepnięcia???? Nie rozumiem takiego problemu u Volkswagenomaniaków.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez remixxx89 » 29 paź 2009, o 16:03

Jednak decyduję się na zmianę płynu na nowy, nie wiem co wcześniej było lane. A jakie polecacie inne marki płynów chłodniczych oprócz Borygo i Petrygo?
Pozdrawiam P@weŁ
remixxx89
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 10:10
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez marcinkoz2910 » 29 paź 2009, o 18:15

remixxx89, --> np. Dynagela 2000 tak jak napisał pablomed, oraz koncentraty ja z mojej strony mogę polecić VW G12 lub FEBI (oba są ładne różowe)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron