Problem z olejem.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z olejem.

Postprzez VWBARTEKVW » 19 mar 2013, o 20:56

Witam, jest to mój pierwszy post a zarazem temat na tym forum. Posiadam VW Golfa 3 z silnikiem 1.6 ABU 1993r. Problem przedstawia się następująco : Podczas jazdy poczułem nagle smród oleju, zatrzymałem się i pod maską zabryzgane było wszędzie po trochu olejem i kopciło się. Sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma tam oleju. Auto nie straciło na dynamice. I teraz zastanawiam się czy wyrzuciło olej przez bagnet (bo tam też było zabrudzone) czy gdzieś indziej. Może to wina tej zamarzniętej, słynnej odmy ? I jest tylko jeden problem. Ciągle kopci mi trochę białym dymem z miejsca na silniku, które zaznaczyłem na fotce. Co może być problemem ? Ogólnie z pół litra oleju wyleciało. Obawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą "poszła"... Obrazek
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Problem z olejem.

 

Postprzez krzyś » 19 mar 2013, o 21:34

sprawdz odme odpowietrzenie silnika czy nie przymarzła czasem lub nie zakleiła sie biła mazią (masłem)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VWBARTEKVW » 19 mar 2013, o 21:47

Jutro właśnie będę czyścić tą odmę. A jak myślisz, czy to kopcenie może być do czasu aż nie przeczyszczę dokładniej tej odmy, czy to mogła pójść uszczelka pod głowicą i dlatego lekko kopci, bo olej się spala...? Jestem załamany, w tamtym miesiącu wydałem 350zł.na wymianę nagrzewnicy i oklejenie pianki na klapki rozdzielające ciepło/zimno, a teraz jeszcze brakuje aby była to uszczelka pod głowicą... I co najciekawsze, po zdjęciu tej rury z odmy, bo tylko ją odczepiłem dziś z mechanikiem na szybko (nie mial czasu, jutro jade na czyszczenie do niego) mowil, ze nie zasysa prawie w ogole powietrza,czyli moze byc wina tej odmy ?
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysiek1992 » 19 mar 2013, o 21:53

jezeli kopci to predzej gumlki na zawaroch a on kopci na bialo niebiesko czy czarno ???
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez VWBARTEKVW » 19 mar 2013, o 21:54

Na biało. I to w tym samym dniu co tego oleju wyleciało z pół litra. Tylko najbardziej był usyfiony tam koło bagnetu, chociaż przy dolocie też, sam już nie wiem...mam filmik jak kopci, ale nie da się chyba wrzucic.
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysiek1992 » 19 mar 2013, o 21:56

jezeli na bialo to bierze ci wode i jest uszczelka trafiona jezeli na niebiesko to gumki a jezeli na czarno to piercienie i gumki :wstyd:
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez krzyś » 19 mar 2013, o 21:57

bedzie sie kopcić bo olej sie wypala na gorącym kolektorze a być moze cieknie z uszczelki pokrywy zaworów jak odma sie przytkła mogło uszczelke wydmuchac. z odmy powinno lekko dmuchać
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VWBARTEKVW » 19 mar 2013, o 21:57

No właśnie na biało kopci w tym miejscu co zaznaczyłem na zdjęciu. Jaki jest łączny koszt mniej więcej wymiany tej uszczelki pod głowicą? Pewnie z 400złotych ? Czyli wymiana odmy nic mi już nie da pewnie...
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysiek1992 » 19 mar 2013, o 21:57

jezeli mokro jest kolo bagnetu to odma a jak juz kopci na bialo to woda uszczelka
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez Paweu » 19 mar 2013, o 21:57

VWBARTEKVW napisał(a):Na biało. I to w tym samym dniu co tego oleju wyleciało z pół litra. Tylko najbardziej był usyfiony tam koło bagnetu, chociaż przy dolocie też, sam już nie wiem...mam filmik jak kopci, ale nie da się chyba wrzucic.


Jeśli naleciało ci oleju na kolektor wydechowy to weź szmatkę i wyczyść resztki pozostałego oleju...

A odmę równie dobrze możesz sam wyczyścić.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez krzysiek1992 » 19 mar 2013, o 21:58

Paweu_mk3, dokladnie jak kolega mowi :-)
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez VWBARTEKVW » 19 mar 2013, o 22:00

Jutro ją wyczyszczę. I się zastanawiam czy olej się sączy tam i pali się, czy nie. Bo ten na kolektorze się już wypalił, ale jak...kurde, jakby Wam to wytlumaczyc,hmm... Tam, gdzie zaznaczylem na fotce jest taki rower i tam jak zaswiece swiatlem widze troszke oleju i nie wiem czy teraz tam sie sączy i leci no i on przez to kopci, bo sie spala czy jak. Nie wiem tez skad poszedl ten olej, bo zabryzgane bylo duzo miejsc. Przy bagnecie tez.
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości