Problemy z obrotami, wymiana przepustnicy...

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problemy z obrotami, wymiana przepustnicy...

Postprzez Kadzik » 3 mar 2012, o 13:09

Witam.

VW GOLF III 1.4 60kM 1993r. benzyna/gaz
Kod silnika ABD.
Spalanie Gazu (ekonomiczny styl jazdy):
Lato - 9 - 10L Miasto
Zima 10 - 12L Miasto

Ostatnio wymieniałem czujnik temp., kopułkę z palcem.
Krokowy wymieniałem 2lata temu.
Potencjometr przepustnicy - 1.5 roku temu.
Świece/Kable 2 lata temu.
Dodam jeszcze, iż nie posiadam Sondy Lambda i katalizatora, ale nigdy to nie stanowiło problemu. Średnio robię 12tys. km rocznie.

1)Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach aż w końcu złapie te upragnione 1000.
Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania.
Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik się ostudzi.
Nie wiem co może być przyczyną? help...

2) Jak go zapalę, to po 20sekundach słyszę takie puk, tak jak butelka czasami strzela. Działo się to już z pół roku więc nie zwracałem na to uwagi. Teraz po tym puknięciu, opada mi wskazówka od paliwa. Mam pół baku benzyny, a ona pokazuje zero.
Dodam jeszcze że jak zgaszę silnik i go zapalę na nowo, to wskaźnik dobrze pokazuje paliwo - do puknięcia.
Jak otworzę wlew od paliwa to słyszę jak zasysa bądź wypuszcza powietrze, nie wiem czy tak ma być?

3) Zastanawiam się nad wymianą przepustnicy na nową, może to jest przyczyną tych porannych niskich obrotów.
Czy ktoś z was wymieniał przepustnicę, na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie?
I czy wie ktoś gdzie znajdę nr. przepustnicy, bądź jakie są nr. seryjne przepustnic do silnika 1.4 ABD?
Czy trzeba zrobić reset kompa po wymianie przepustnicy?
Bodajże użytkownik prezesik25 wymieniał kiedyś przepustnicę, mam nadzieję że pomoże.

4) Mam ustawione obroty 1200, a to dlatego, że jak włączę światła, do tego dojdzie ogrzewanie tylniej szyby i powiedzmy używam wspomagania to obroty strasznie spadają. Najbardziej uciekają jak kręcę kierownicą. Musiałem ustawić tak wysokie obroty, bo często samochód mi gasł. Tutaj też nie mam pojęcia co może być przyczyną.


Proszę o odpowiedź, na chodź jeden z problemów.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Problemy z obrotami, wymiana przepustnicy...

 

Postprzez lukasz16100 » 3 mar 2012, o 14:49

Problemy 1) i 4) To to samo co ja mam w silniku AAM 1,8 PB/LPG..
I teżz tym walcze od ponad pół roku: wymieniony czuj. temp., kopułke, palec, śiwce kable od świec. była adaptacja przepustmicy robiona, i czekam dalej. teraz odebralem auto i zobacze czy bedzie sie dzialo to dalej..

a co 4) to mam tak samo, identycznie jak ty, ze przy skrecie ostrym zakrecie na luzie to obroty radykalnie spadaja, tez mam na starcie 1200 i np. przy wlaczeniu ogrzewania na '4 bieg' to tez mi spadne troszke, a jak wlacza mi siewiatrak , wentylator silnika to spada o cale 200 na rowne tysiac, tak jakby bralo za duzo pradu t owszytsko.. a jakbym mial na strt ustawione 900-1000 oboroto to przy wlaczeniu wiatraka to zaczyna mi strzanie trzepac caltym samochodem bo oborty sa ponizej 800. --> oczywiscie to na Gazie.

Czekamy z kolega na pomoc.
lukasz16100
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 16 sie 2011, o 19:07
Lokalizacja: SPS

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2012, o 16:52

Posprawdzajcie elektrykę bo z opisu wynika że faktycznie przy dużym poborze prądu altek ma dużego kopa , i może nawet iskra zanikać . Ale posprawdzaj masy , połączenie aku , rozrusznik ,altek bo ma za duże obciążenie do tego skręt czyli wspowaganie i obroty spadają a może łożyska w altku?

Kadzik napisał(a):4) Mam ustawione obroty 1200, a to dlatego, że jak włączę światła, do tego dojdzie ogrzewanie tylniej szyby i powiedzmy używam wspomagania to obroty strasznie spadają. Najbardziej uciekają jak kręcę kierownicą. Musiałem ustawić tak wysokie obroty, bo często samochód mi gasł. Tutaj też nie mam pojęcia co może być przczyną.


.Puknięcie miałeś na myśli strzał ? Tu może być wina kabli WN .

Sprawdź jeszcze sam monowtrysk może jest zasyfiały ??? sprawdź jego oporność .
Może pomóc też reset sterownika . :-)
:-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez lukasz16100 » 3 mar 2012, o 17:17

kolego, ale wtedy działoby sie to samo na benzynie , prawda ? czy nie koniecznie ?
lukasz16100
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 16 sie 2011, o 19:07
Lokalizacja: SPS

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2012, o 17:27

lukasz16100 napisał(a):kolego, ale wtedy działoby sie to samo na benzynie , prawda ? czy nie koniecznie ?

Obroty powinny ci spadać i na LPG i na PB no chyba że że pb jest źle ustawione lub jest coś z monowtryskiem . Zrób restart sterownika może emulacje się pochrzaniły . Masz dostęp do Vag-a?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kadzik » 3 mar 2012, o 17:47

Puknięcie miałeś na myśli strzał ? Tu może być wina kabli WN .


Tutaj miałem na myśli, takie głuche puknięcie, i na 90% dochodzi z tyłu auta. Tak jak by zbiornik z paliwem się odessał/rozszerzał.

Monowtrysk tj. przepustnica? Czyszczona była, może winą być to, że wymieniłem sam TPS. Może lepiej kupić przpustnicę z nieruszanym TPS`em?

Obroty powinny ci spadać i na LPG i na PB

Mi spadają na PB i na LPG.
Na Vag`u nic nie wykazuje, teoretycznie wszystko ok.
Jutro zrobię reset kompa, może coś da. Mam zrobić tak, że po ponownym podłączeniu akumulatora silnik ma chodzić na benzynie, dotąd aż się włączy wiatrak?
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2012, o 18:09

Ponoć tak ale ??? A co do tych spadających obrotów po włączeniu odbiorników
to na myśl przychodzi mi regulator napięcia w altku nie doładowuje akumulatora lub jakieś przebicie ma albo szczotki się skończyły obejrzyj
jak odepniesz akumulator i zobacz jakie masz ładowanie ok? Prze de wszystkim obejrzyj masę bo jak alternator nie ma dobrej masy to sam dostaje duże obciążenie i stawia opór dla motoru :!:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez przybor » 3 mar 2012, o 18:52

Dołaczam się do tych wszytskich problemów ;)

- gdy jest zimny to obroty tak falują, że potrafi zgasnąc
- nie można zimnego silnika odpalić bez lekko wciśniętego gazu
- przy większym poborze prądu obroty spadają ( na PB i na LPG )

Podobno te obroty na zimnym to czujnik temperatury powietrza dolotowego/zasysanego, lecz nie miałem jeszcze czasu by się do tego czujnika dostać. No i też rozważam wymianę przepustnicy tylko, że to trochę drogi interes jak chce się nową .... i do tego nie można wymienić samego krokowca ;|

Silnik to 1,6 75 km AEE
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2012, o 21:55

Czujnik jest razem z mono wtryskiem . Coś jeszcze mi przyszło do głowy .
Mianowicie sprawdź czy nie jest pęknięta podstawa mono wtrysku i zaciąga fałszywe powietrze , a ciężko to zdiagnozować :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kadzik » 4 mar 2012, o 13:04

Podobno te obroty na zimnym to czujnik temperatury powietrza dolotowego/zasysanego,

Ja u siebie to sprawdzałem i jest ok.

Mianowicie sprawdź czy nie jest pęknięta podstawa mono wtrysku i zaciąga fałszywe powietrze , a ciężko to zdiagnozować

Latem wymieniałem taką duża gumową podstawę pod przepustnicą, stara była postrzępiona i było podejrzenie lewego powietrza. Wymiana nic nie dała.

Sprawdzałem napięcie na aku i jest ok. Aku na pewno jest doładowywany, inaczej by się rozładowywał, bądź w czasie jazdy przygasały by światła itd.
Ze 3 lata temu ktoś mi wymieniał szczotki w alternatorze, bo właśnie wszystko przygasało, a aku się rozładowywał.

Sprawdzę dokładnie ten alternator, i poszukam przebić. Przypomniało mi się, że czasami jak zamykam drzwi to mnie prad lekko kopie, może właśnie tam gdzieś jest przebicie?

Ja miałem na myśli przepustnicę używaną, bo nowa to faktycznie lekki wydatek...

Dziś zrobiłem coś takiego:
Spróbujcie jeszcze przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Mi wtedy pali dobrze, ma te 1tys. obrotów.

[ Dodano: 2012-03-20, 19:00 ]
Jeszcze jedno pytanie:
Przy okazji wymiany monowtrysku. W moim aucie powinna być sonda lambda, ale nie posiadam katalizatora. Czy jest sens montowania samej lambdy bez katalizatora?
Jeden spec mówi żeby montować, inny że to nie ma sensu, gdyż sona czyta dane z katalizatora. Względem książki o Golfie, chyba ma racje.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Dodam jeszcze, że bez sondy jeździłem ze 2lata i nie było problemów z obrotami itd. VAG nie pokazuje błędu z braku sondy.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości