przez dziabi3 » 1 gru 2008, o 18:13
jest schemat kolego ale własny wypracowany na podstawie doświadczeń
i czytania
ale jeśli coś nie tak z reduktorem to kicha albo z dolotem powietrza
wiec tak podam ci to co powinieneś mice ustawione przed regulacją
1typ sondy lambda 0-1v
2 punkt neutralny lambda - 0,44 v
3 czas opóźnienia odczytu sondy lambda 0:05
4 ty emulacji sondy lambda może być masa ale zostaw jak masz, jeśli nie masz problemów z jazdą na pb
rodzaj układu zapłonowego- pomijam bo masz na pewno ok
5 typ czujnika tps lin 0-5 v i kabel od tps podpiąć do kabelka na tps samochodu gdzie po wciśnięciu pedału gazu pojawia sie narastająco 5 v ( nie całkiem od zera wciskania pedału)
6 bezwładnosc na biegu jałowym tps ja mam 0.12 v ale nie koniecznie ale w tej okolicy gdzies
7 czas nakładania benzyna gaz 0.1 zależy jak ci sie przełancza z bp na lpg z szarpnięciem , przygaśnięciem czy płynie , możesz po eksperymentować i znaleźć odpowiednią nstawe
8 awaryjny rozruch silnika zaznacz to umozliwia odpalanie z lpg po wcisniecu 15 sekund przycisku g
9 ustawienie wartosci pwa zostaw jak masz ale przewarznie to od 60 do 120 nawet - to nastawa silnika krokowego w ustalonym miejscu to takjakby punkt 0 dla komputera od kturego bedzie zamkał i otwierał krokowca na podstawie nastaw z punktów 0d 10 do 13 które są regulmi otwierania sie i zamykania jakie ty stawiasz
10 min otwarcie na biegu jałowym ok -10 ale dokładnie puzniej
11 max otwarcie na biegu jałowym ok + 15 ale dokładnie puzniej
12 min otwarcie przy duzym opciązeniu -40 nie ustawia sie dokładnie bo silnik musi dostac ile chce
13 max otwarcie przy duzym opciązeniu + 40 nie ustawia sie dokładnie bo silnik musi dostac ile chce
14 zawansowane ustawienia silnika krokowego pierwsze dwie pozycje na 0
a 3 i 4 pozycja + 6
15 skok at do zadanej pozycji wyłączony
16 cut off wyłączony
17 górne ogranicze nie obrotów ile chcesz przewarznie 6 tys
18 temp przełanczanie na gaz tyle ile chcesz zęby ci sie przełączał
19 preferowany typ jazdy normalna
Punkty od 9 do 13 narazie nie ruszaj i zapisz na kartce
i teraz jeśli będziesz miał tak jak napisałem to napisze ci dale co i jak
ale jestem ciekaw jak twój tps jest zrobiony bo to zaważy na nastawach ale tych koncowych
dobra jedziemy dalej
odpalasz auto podpinasz kompa i wchodzisz w zakładek odczyt , oczywiście auto rozgrzane i przełączone na lpg
nastawy z punktu od 10 do 13 dajesz odpowiedni tak
min jałowe -40
max jałowe +40
min obciazenia -40
max obciąrzenia +40
aby na nie blokowały odczytów z powodu złej nastawy tps lub jego braku
najpierw wciskasz gaz i dajesz ok 3 tys obrotów
wskaźnik sondy lambda musi biegać w równych czasach od lewej do prawej jeśli nie to:
- jak zawiesza sie po lewej stronie to zwiększasz nastawę z punktu 9 aż zacznie biegać równo od lewej do prawej
- jak zawesza sie po prawej to zmniejszasz nastawe z punktu 9
jesli sie powiodła nastawa to puszczasz gaz i silnik przewarznie pracuje na jałowych ale niekiedy zdycha albo nie równo pracuje
i znowu patrzysz na wskaznik sondy lambda , musi biegać w równych czasach od lewej do prawej jeśli nie to:
- jak zawiesza sie po lewej stronie to wykrecasz srube na parowniku aż zacznie biegać równo od lewej do prawej
jak zawiesza sie po prawej to wkręcasz aż zacznie biegać równo od lewej do prawej lecz nie koniecznie może sie trochę zawieszać po prawej to uchroni silnik przed gaśnięciem lub przygasanie podczas np włanczania dmuchawy czy świateł ale to nie reguła
i teraz jak ustawiłeś to to powtarzasz od nowa na 3 tys obr i znowu na jałowych
potem spowrotem zapisane nastawy z punktów od 10 d0 13 przywracasz lub dajesz jak ja ci napisałem potem je będziemy korygować
jeśli będziesz miał jakies pytania to pisz a jak to za mocno zakręcone to możemy pogadać na skaj pie lup telefonicznie
to trudne do pojęcia ale ja ci to przedstawiam jak kawa na lawę
aby to wszystko opisać trzeba by dużo stron napisać i nawet sam producent tego nie robi
a zeczywiscie to proste jak drut jak sie pojmie zasada działania ale ja ci jej nie napisałem tylko napisałem jak to ustawic
Ostatnio edytowano 1 gru 2008, o 23:51 przez
dziabi3, łącznie edytowano 1 raz
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb