TPS podłączony auto muł odłączony ok ale...

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

TPS podłączony auto muł odłączony ok ale...

Postprzez starscream » 27 lut 2012, o 10:10

Wygooglowałem sporo artykułów na ten temat oraz czytałem artykuły na naszym forum. Pomierzyłem z kolega wszystkie napięcią itd według schematów na necie- wszystko jest ok. Problem dotyczy TPS zmulonego auta i zawieszania się obrotów. Niestety przy wpiętej wtyczce silnik wariuje, auto traci moc przestawia się kąt zapłonu zawiesza sie na obrotach przy 2000, po wypięciu wtyczki auto odzyskuje moc i wszystko jest ok, niestety po całej nocy nie odpalił dopiero po wpięciu wtyczki odpalił od strzała ale znowu muł :( Powoli wybieram się do mechanika bo skonczyły mi sie pomysły co to może być, Wpięta wtyczka odpala jedzie ale muł - wypięta działa ok ale po nocy nie odpala. Drodzy forumowicze macie może pomysł co to może byc? bo ja sie poddaję:-(
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

TPS podłączony auto muł odłączony ok ale...

 

Postprzez Emiczka » 27 lut 2012, o 12:47

Ja jezdze na odłączonej i na benzynie mi muli na gazie chodzi ok. Jedynym rozwiązaniem to wymienić czujnik połozenia przepustnicy. Ja szukam go ale niestety ludzie nie chcą sprzedawać samego czujnika tylko razem z przepustnicą.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 27 lut 2012, o 15:12

No własnie też stwierdziłem że pojeżdze z odpiętą wtyczką ale rano nie chciał odpalić do momentu az nie wpiołem wtyczki :-(
Czujnik sprawdzaliśmy napiecia są poprawne więc myślisz że mimo tego jest on uszkodzony?
Z tego co opisujesz wygląda że mamy ten sam problem tyle że rozwiązania sprawy nie ma :-( czujnik wydaje sie dobry wiec boję się że kupię nowy i będzie to samo...
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 27 lut 2012, o 15:16

pożycz od kogoś przepustnice taka jak u siebie masz z dobrym czujnikiem zobaczysz wtedy jak będzie dobrze działać to juz wiesz gdzie leży problem:) a jak nie będziemy szukać dalej;)

[ Dodano: 2012-02-27, 14:18 ]
ja tak zrobiłam i tkwi problem w przepustnicy a dokładnie w tym czujniku. Niestety nigdzie nie mogę dostać samego czujnika.

Mam nadzieje, że to pomoże
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 27 lut 2012, o 15:57

hm... moze faktycznie tak będzie najlepiej, a orientujesz się może czy od innego silnika może być? np. od 1,6 1,8 ? bo nie mam nikogo z takim silnikiem jak mój 1.4 :/
A sprawdzałaś u siebie napięcia ? są wszystkie poprawne? bo u mnie niby wszystkie wartości są ok według schematów z neta...:/ :-|
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 27 lut 2012, o 16:05

z tego co sie orientuje musi byc 1,4. ja mam silnik 1,6 i od kolegi przełożyłam i działała. Tak sprawdzałam i miałam ok. U mnie już wiadomo co.

Jeszcze weź ja dobrze wyczyść nie zapomnij o wyczyszczeniu tej klapki która jest w środku przepustnicy. Najlepsza do czyszczenia benzyna ekstrakcyjna.

[ Dodano: 2012-02-27, 15:10 ]
Zrób reset jeszcze odłącz akumulator na pare minut może pomoże tez;)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 27 lut 2012, o 17:27

qrde to problem będzie, mam kumpla co ma 1.6 ale z 1.4 nie mam nikogo :zalamany:
AHA czyli mimo że napięcia były ok to i tak czunik uszkodzony? ok to ważne bo ja sie zasugerowałem że jak napięcia ok to jest dobry.
może podejdzie na chwile chociaż z tego 1.6? sprawdze jak wtedy będzie na obroty wchodził, czy wogóle nie będzie pasował?


Rozumiem że chodzi Ci o odkręcenie tej balszki do której wchodzi wtyczka tak? to już czyściłem, czy masz na myśli wyczyszczenie całego zespółu wtryskowego?
Reset robiłem aku. odkłaczałem niestety nic to nie dało
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 27 lut 2012, o 19:39

cały zespół wtryskowy spróbuj. Zobacz z 1,6 ta przepustnice ja nie jestem pewna czy bedzie pasować czy nie.

Ale według mnie problem polega na złym czujniku.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 28 lut 2012, o 00:02

a co sie dzieje jak zdejmiesz wypniesz wtyczke na czujniku temperatury????
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez starscream » 28 lut 2012, o 09:38

k-m-r1 jak wypnę wtyczkę od TPS silnik zaczyna lepiej pracować: stabilniejsze wyższe obroty, nie wiesza się, auto odzyskuje sporo mocy nie ma dziury w gazie, niestety przy odpiętej wtyczne problem jest z odpaleniem rano inaczej jeździłbym na wypiętej

masz na myśli odpięcie samego czujnika temperatury i tak spróbować? bo tam któryś kabelek za to odpowiada dobrze myślę?

jak tylko WEPNĘ wtyczkę zaczyna się wieszanie obrotów na 2000 auto zamula strasznie wciskam gaz zbiera sie jak żółw, z tego co kumpel sprawdzał przestawia się kąt zapłonu całkowicie :zalamany:
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pawełgolfgreen » 28 lut 2012, o 10:18

Kolego a spróbuj zatkać pół przelotu powietrza w stronę silniczka. Wejdz na ma post. Ja miałem podobnie i dlatego jezdze na śrubie.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez starscream » 28 lut 2012, o 14:46

Pawełgolfgreen napisał(a):Wejdz na ma post


co masz na myśli w tym zdaniu?

Mam jeszcze pytanie, czy jeśli by się okazało (bo jak na razie nie widzę innych możliwości) że ten czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony to orientujecie sie może czy musze znaleść taki sam z silnika 1.4 czy podejdzie z innych silników np. 1.8 ?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości