ci-nek najpierw to sprawdź czy w ogóle Ci ta pompa paliwa pracuje. Najprościej i najszybciej na słuch. Po przekręceniu kluczyka na zapłon (nie rozruch
) powinieneś przez jakieś +/- 2 sekundy usłyszeć charakterystyczne "bzzzzz" najlepiej zamknij się w autku i żeby było dosyć cicho. Różnie zużyte pompy różnie głośno będą się zachowywać. Jeżeli usłyszysz bzzzz to znaczy że pompa pracuje, ale jakie Ciśnienie tłoczy ...? wtedy to już musisz jechać do kogoś kto ma zegar na ciśnienie. Jeśli masz kogoś z takim zegarem, to i będzie wiedział jak go wpiąć, jeśli nie jedź do mechanika i on tez będzie wiedział jak to sprawdzić. Jeśli pompa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem ... wtedy trzeba myśleć dalej. Charakterystyczne dla pompy paliwa jest to że jak się psuje, to jest tak że raz możesz odpalić autko a raz nie. Jak "zabzyczy" to odpalisz jak nie zabzyczy nie odpalisz
Sprawdź czy u Ciebie nie potwierdza się ta zależność
Jeżeli byś się wybierał do mechanika proponuję Ci poszukać sobie na necie na różnych forach ile powinno wynosić ciśnienie Twojej pompy (konkretnie dla Twojego silnika) i jakie są dopuszczalne odchylenia plus minus.
[ Dodano: 2012-07-08, 20:02 ]
ci-nek napisał(a):ponadto nie wiem gdzie jest
Pompa paliwa znajduje się po prawej stronie z tyłu pod dywanikiem w bagażniku (właściwie to między bagażnikiem a kabiną). przewrócisz tylne siedzenie, i wyciągniesz dywanik z kuferka to Twym oczom ukaże się taka czarna zaślepka przykręcona na trzy śrubki prawdopodobnie krzyżakowe. odkręcasz je i zdejmujesz zaślepkę i wtedy dokładnie słyszysz pracę pompy. Do zaślepki możesz się dobierać bez stresu że pokruszysz uszczelkę czy coś, bo tam będziesz miał tylko górną obudowę pompy i wtyczkę z wiązką przewodów o której wspominał
Kadzik. Jeżeli chciałbyś wymieniać pompę no to wtedy tak jak
Kadzik Ci pisał musisz uważać żeby nie pokruszyć uszczelki i nie nawalić tam jakiegoś syfu do zbiornika sobie, ale to etap jakbyś chciał wyciągać pompę i ją wymieniać. Na oko nie sprawdzisz ciśnienia pompy więc odradzam Ci jej wyciąganie żeby ją obadać. Jak już chcesz wyciągać to raczej licz się z tym żer wyciągasz ja po to żeby wymienić na nową. Także na razie radzę Ci na słuch. Jak się okaże że na słuch jest cicho to rozkręcenie zaślepki i sprawdzenie czy podaje napięcie. Jak podaje a pompa cicho to prawdopodobnie pompa do luftu i trza wymieniać. Jeśli pompa hałasuje tzn że napięcie dochodzi, trzeba więc sprawdzić ciśnienie jakie tłoczy. Jak tłoczy dobre a samochód nie chce odpalić to mało prawdopodobne żeby to była wina pompy, jeśli tłoczy dużo za niskie to najprawdopodobniej wymiana pompy. Zamotałem ? sorki ale co mi się przypomniało to dodałem
Powodzenia