przekłamanie licznika

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

przekłamanie licznika

Postprzez killah » 9 maja 2011, o 21:02

wiem że tematów było już trochę o tym i sam jestem w tym oczytany w miarę ale dzisiaj dostałem zonka i proszę was o poradę.

Wg tej strony :

http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm

3838 oraz 3862 wgsz są zamienne. W 1.8 przed 94 było 3838 (taki był mój stary licznik) a po 94 jest 3862 (taki mam teraz). Skrzynie mam od 1.8

Gadałem z gajdzikiem i on po założeniu 3862 do swojej trójki stwierdził że przekłamania są jeszcze mniejsze niż 3838. A ja przy 130 km na godzinę mam przekłamania o jakieś 10-13 km/h. Przy 50 km na godzinę na liczniku na nawigacji mam 43 = 7 km błędu. Stary licznik też kłamał o jakieś 8 km.

Profil opony niestandardowy 45 zamiast 50 więc to też ma znaczenie

Mam za wysokie oczekiwania co do licznika? Czy po zmianie profilu na 50 (w zimę) dużo zmienią się wartości? Można też bezgranicznie wierzyć nawigacji że dobrze pokazuje?
killah
 

przekłamanie licznika

 

Postprzez RAQnio_V » 9 maja 2011, o 21:56

nawigacja pokazuje prędkość orientacyjną (tzn. jak szybko przemieszczasz się po między punktami). Biorąc pod uwagę odległość od nadajnika zbiorczego możesz mieć pewne przekłamania, dlatego nie możesz do końca wierzyć GPS. Co do samych wskazań to owszem profil opony ma znaczenie bo zmieniają się opory toczenia i średnica koła (im mniejsze koło tym kręci się szybciej i odwrotnie). Liczniki w MK III są sterowane elektronicznie więc teoretycznie każdy licznik który założysz do swojego golfa z innego MKIII powinien wskazywać wartość prawidłową (przy prawidłowych oponach). Praktyka jednak pokazuje, że nie jest tak do końca bo np. do silnika 1,4 zakładając licznik z VR6 będziesz mieć błędne wskazania. Jednak biorąc pod uwagę Twój rozmiar opony (zakładam, że jest to 195/45/15) to różnica średnicy koła wynosi tylko 19,5mm więc możesz mieć przekłamania w granicach -3% wartości. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem ;)
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez killah » 9 maja 2011, o 22:12

RAQnio_V napisał(a):nawigacja pokazuje prędkość orientacyjną (tzn. jak szybko przemieszczasz się po między punktami). Biorąc pod uwagę odległość od nadajnika zbiorczego możesz mieć pewne przekłamania, dlatego nie możesz do końca wierzyć GPS. Co do samych wskazań to owszem profil opony ma znaczenie bo zmieniają się opory toczenia i średnica koła (im mniejsze koło tym kręci się szybciej i odwrotnie). Liczniki w MK III są sterowane elektronicznie więc teoretycznie każdy licznik który założysz do swojego golfa z innego MKIII powinien wskazywać wartość prawidłową (przy prawidłowych oponach). Praktyka jednak pokazuje, że nie jest tak do końca bo np. do silnika 1,4 zakładając licznik z VR6 będziesz mieć błędne wskazania. Jednak biorąc pod uwagę Twój rozmiar opony (zakładam, że jest to 195/45/15) to różnica średnicy koła wynosi tylko 19,5mm więc możesz mieć przekłamania w granicach -3% wartości. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem ;)


za że tak powiem odczytywanie prędkości odpowiada wgsz i ten mam dobry. Jeśli mówisz 3 % to powinno chociaż 125 wskazać przy 130. Najlepiej będzie jak kiedyś za kimś pojadę i powiem mu żeby jechał np 120 i się z nim zrównam.
killah
 

Postprzez K@mil » 9 maja 2011, o 22:24

killah napisał(a):Najlepiej będzie jak kiedyś za kimś pojadę i powiem mu żeby jechał np 120 i się z nim zrównam.


to wam nie wyjdzie :)
no chyba ze na paru kilometrowym odcinku bez samochód z drugiej strony...
Ten z tyłu zawsze bedzie miał na liczniku o ok 5km wiecej ;P

Jak chcesz dowiedziec sie to jadąc za tirem krzyknij do niego zeby powiedział Ci ile ona ma na liczniku ... w tirach liczniki sa bardziej dokladne niz w osobowkach bo sa legalizowane

Kazdy licznik bedzie oszukiwał ... wiec lepiej pojezdzic z gpsem popatrz jaka rownice masz przy 50/70/90 (ograniczenia w Polsce) i bedziesz wiedzial ile mozesz jechac itp :P

Mi przy 50km/h oszukuje o ok 3/4km/h... mierzone z gpsem
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez killah » 9 maja 2011, o 22:32

K@mil napisał(a):
killah napisał(a):Najlepiej będzie jak kiedyś za kimś pojadę i powiem mu żeby jechał np 120 i się z nim zrównam.


to wam nie wyjdzie :)
no chyba ze na paru kilometrowym odcinku bez samochód z drugiej strony...
Ten z tyłu zawsze bedzie miał na liczniku o ok 5km wiecej ;P

Jak chcesz dowiedziec sie to jadąc za tirem krzyknij do niego zeby powiedział Ci ile ona ma na liczniku ... w tirach liczniki sa bardziej dokladne niz w osobowkach bo sa legalizowane

Kazdy licznik bedzie oszukiwał ... wiec lepiej pojezdzic z gpsem popatrz jaka rownice masz przy 50/70/90 (ograniczenia w Polsce) i bedziesz wiedzial ile mozesz jechac itp :P

Mi przy 50km/h oszukuje o ok 3/4km/h... mierzone z gpsem


no to mi o 3 km więcej przy 50 na godzinę. Z przyzwyczajenia po prostu jeżdżę 10 km szybciej niż ograniczenia ;d Tak czy siak spodziewałem się że licznik nowego typu będzie dokładniejszy. Za to podoba mi się że wsazówki temp i paliwa mają silniczki i szybko reagują.
killah
 

Postprzez K@mil » 9 maja 2011, o 22:43

no to mi o 3 km więcej przy 50 na godzinę. Z przyzwyczajenia po prostu jeżdżę 10 km szybciej niż ograniczenia ;d Tak czy siak spodziewałem się że licznik nowego typu będzie dokładniejszy. Za to podoba mi się że wsazówki temp i paliwa mają silniczki i szybko reagują.


Przy swapie wymieniales tez skrzynie ? moze skrzynia ma inny czujnik i dlatego

killah napisał(a):Z przyzwyczajenia po prostu jeżdżę 10 km szybciej niż ograniczenia


Nie ufaj tak mocno GPSOWI :p bo sie zdziwisz jak złapią Cie na laser :P trzeba wziąść tez poprawkę na wyniki GPSA.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez killah » 9 maja 2011, o 22:47

skrzynia 1.8

dlatego licznik powinien być dobierany pod skrzynię i tak jest. licznik ma wgsz 3862 czyli taki jak aamy po 94 roku i agg też. Więc to musi działać. Chyba że aam miały inną skrzynię po 94 ale nie sądzę.
killah
 

Postprzez K@mil » 9 maja 2011, o 22:59

killah napisał(a):skrzynia 1.8

dlatego licznik powinien być dobierany pod skrzynię i tak jest. licznik ma wgsz 3862 czyli taki jak aamy po 94 roku i agg też. Więc to musi działać. Chyba że aam miały inną skrzynię po 94 ale nie sądzę.


tak pod skrzynie alee wiesz kto co z nią robił w przeszłości ? moze jest inny czujnik a moze wogole inna skrzynia :P kto wie :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez killah » 9 maja 2011, o 23:08

K@mil napisał(a):
killah napisał(a):skrzynia 1.8

dlatego licznik powinien być dobierany pod skrzynię i tak jest. licznik ma wgsz 3862 czyli taki jak aamy po 94 roku i agg też. Więc to musi działać. Chyba że aam miały inną skrzynię po 94 ale nie sądzę.


tak pod skrzynie alee wiesz kto co z nią robił w przeszłości ? moze jest inny czujnik a moze wogole inna skrzynia :P kto wie :P


spoko, W takim razie i tak już nic nie wskuram w tym temacie. Stary przekłamywał, nowy też. W zimę będzie dokładniejszy a 130 to ja chyba tylko przy wyprzedzaniu jeźdzę. Do 90 nie będą takie duże przekłamania.
killah
 

Postprzez marko1967 » 9 maja 2011, o 23:34

Witam kiedyś przypadkiem trafiłem na taki artykuł o przekłamaniach licznika trochę poszperałem i znalazłem go jeszcze raz zapraszam do lektury i mam nadzieję że to trochę rozjaśni czemu liczniki przekłamują http://www.autocentrum.pl/badania-rapor ... ki-klamia/
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 10 maja 2011, o 00:15

zgodnie z tym artykułem liczniki montowane oryginalnie w niemieckich autach zawsze zawyżają. Natomiast co do nawigacji nie moge się zgodzić, pokazuje dobrze tyko z pewnym opóźnieniem, ale przy utrzymywaniu przez chwilkę stałej prędkości wskazanie jest bardzo dokładne.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bradley » 10 maja 2011, o 22:21

killah napisał(a):Profil opony niestandardowy 45 zamiast 50 więc to też ma znaczenie

Masz mniejsze kolo, mniejsza srednice, szybciej sie kreca, licznik zawyza predkosc, wiec czego sie spodziewasz?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości