Sterownik Silnika

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Sterownik Silnika

Postprzez BartheZz_3 » 8 paź 2011, o 08:38

Witam was forumowicze, mam jedno zasadnicze pytanie odnosnie sterownika silnika:
Chcac wymienic owy sterownik musze miec takie same numery sterownika czy wystarczy ze kupie sterownik do 1.9 TDI ??
Nie wiem co na to ECU, czy to wlasnie jest ECU, bo zem jest zielony...
Dzieki za odpowiedzi :ok:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Sterownik Silnika

 

Postprzez Bradley » 8 paź 2011, o 10:30

To jest ECU. W zasadzie sterownik moze byc dowolny byle z gofla 3/vento i od 90tki bo AFN ma inne sterowanie turbina. Bedzie jeszcze problem z immobilajzerem oraz prawdopodobnie z wtyczka (ale tego nie wiem) jesli zmieniasz z 8bit na 16bit.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez BartheZz_3 » 24 paź 2011, o 11:37

Bradley napisał(a):prawdopodobnie z wtyczka (ale tego nie wiem) jesli zmieniasz z 8bit na 16bit.

Chce wymienic sterownik, nie zmieniam na 16, poniewaz sterownik jest zepsuty, mam podlaczony N109 na krotko do skrzynki bezpiecznikow inaczej nie odpale, a elektryk stwierdzil ze sterownik silnika jest zepsuty...
A jak sie ma wlasnie immo do ECU, czyli sterownika ??

[ Dodano: 2011-10-23, 17:43 ]
Witam, odświeżam temat, mam numery sterownika silnika, czytałem troche o adaptacji ECU poprzez Vag.
Tutaj moja prośba do kolegów ELEKTRONIKOW zeby sie wypowiedzieli w temacie czy to trudne, co potrzeba do owej adaptacji i czy numery sterownika muszą byc takie same.
Kolega Bradley napisal, ze najwyraźniej nie, ale jeśli ktoś to potwierdzi to bede i pewien...
Moje numery:
028 906 021 bf
Znalazlem na allegro:
028 906 021 af
Beda pasowac ??
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 24 paź 2011, o 13:18

BartheZz_3 napisał(a):028 906 021 bf

To jest 16bitowy sterownik

028 906 021 af

To jest 8 bitowy sterownik

Na tym konczy sie moja wiedza empiryczna :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez BartheZz_3 » 24 paź 2011, o 13:31

No to lol...
czy jak to tam sie przeklina :-D
Czyli pasowac nie bedzie...
A czym sie rozni 16bit od 8bit oprocz wejsc ??
A taki sam numer ale koncowka DD??
Skad wogole wiesz ze to 16 bit ??
Sory ale wazna sprawa i musze wiedziec WSZYSTKO...
Od tego zaleza losy mojego golfa :-/
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 24 paź 2011, o 15:29

BF jest na 100% 16bitowy bo mam taki u siebie w samochodzie.
Generalnie "latwo" poznac czy 16bit czy 8 bo 8 jest w plastikowej czarnej obudowie a 16bit jest w aluminiowej.
BartheZz_3 napisał(a):A czym sie rozni 16bit od 8bit oprocz wejsc ??

Tego nie potwierdzam bo nie widzialem wejsc 8bitowego ale na forum golfa (tym drugim) ktos pisal, ze jest roznica w rocznikach w 8bitowych gdzie niektore piny sa pozamieniane.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez BartheZz_3 » 24 paź 2011, o 15:36

Bradley napisał(a):8 jest w plastikowej czarnej obudowie a 16bit jest w aluminiowej.
Barthe

ten byl w aluminiowej :-P
A czy przy identycznym numerze trzeba adaptowac ECU do Immobilisera ??
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piaggio » 24 paź 2011, o 21:20

Szukaj ecu o takich samych nr i takiej samej końcówce jak masz czyli bf- wtedy bedziesz miał pewnosć ze wszystko bedzie działać, posmigaj po szrotach w swojej okolicy a nóz widelec może znajdziesz i czasami mozna po taniości wyrwać ;-)
BartheZz_3 napisał(a):A czy przy identycznym numerze trzeba adaptowac ECU do Immobilisera
tak trzeba pomajstrowac przy imo, ale jak masz vaga imozesz wejsc przez neigo w imo to i go adoptujesz vag-iem pod nowy sterownik, lecz w jaki sposob to juznie pomoge ale wiem ze sie da.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez BartheZz_3 » 25 paź 2011, o 08:20

No tak wiem ze sie da ostatnio sprawdzalem czy mam aktywna opcja adaptacji w silniku i w ECU no i idzie to wlaczyc wiec jest ok ten moj program :-D
Heh szrotow to jak na lekarstwo :cisza: :cisza: :wsciekly:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piaggio » 25 paź 2011, o 08:32

BartheZz_3 napisał(a):Heh szrotow to jak na lekarstwo
no tak tylko po co czasami przeplacać na allegro! a co do imo jakoś Vagiem sie go powinno zaadoptować pod nowe ecu ale jak to nie wiem, myśle ze ktoś Ci w tej sprawie podpowie.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez BartheZz_3 » 30 lis 2011, o 13:44

Czytalem na forum Passatow i tam jest dopiero ciekawa sprawa, nie wiem czy na tej samej zasadzie by to dzialalo w MKIII ale nie jestem pewien czy bym sobie poradzil bo to juz "operacja na otwartym sercu" czyli byc albo nie byc dla auta...

EDIT
Podbijam znowu temat :-P
Ani mi to na reke ani mi sie nie chce no ale do wymiany zarowki w Golfie i do laczenia kabelkow w glosniku jest 50 osob pomocnych a do takiej "lamiglowki" nie ma nikogo :-(
A wiem ze sa tu zdolni i obcykani w takich tematach, wiec to lenistwo czy poprostu pazerstwo :cisza:
Ponawiam pytanie, w jaki sposob zaadaptowac krok po kroku nowe ECU do Immobilisera ??
Mam ECU o takich samych numerach jak bylo wczesniej.
Pytalem tez na innym forum i tez cisza, szukalem przez Google itp i nic :zdegustowany:
Pzdr :zalamany:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piaggio » 30 lis 2011, o 17:24

Jeżeli nr sie zgadzają- to logicznie wkładasz nowe Ecu- podpinasz vag-a wchodzisz w imobilizer( bodajrze 25 blok) nastepnie Adaptation(10) janał 00 wartość 0 i zapisz badz test- wyłaczasz apłon i palisz furke :super:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości