swap elektrycznych szyb

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

swap elektrycznych szyb

Postprzez pitoos » 22 lip 2012, o 08:51

witam . jutro sie wybieram do znajomego z , którego mogę sobie wymontować zestaw 4 elektrycznych szyb . i pytanie do Was .. wiem , że muszę wyjąć każdy podnośnik , roczki itd .. wiązkę z każdych drzwi do słupka ... i pytanie do was wszędzie jest mowa o jakimś przekaźniku ?? gdzie on się znajduje ... które wiązki z pod deski/konsoli mam jeszcze wypiąć zabrać ze sobą ... problem polega na tym ze mam tylko jednorazowe podejście po później samochód jedzie na złom ... konkretnie... co mam wyjąć i z skąd by móc założyć kompletne elektryczne szyby do mojego mk3... najbardziej chodzi mi właśnie który przekaźnik / przekaźniki mam zabrać i które wiązki z pod deski .. chcę by później sie też domykały z kluczyka . mam elektryczny szyberdach i on działa z kluczyka - co mam zabrać z dawcy by potem to uruchomić najlepiej jakieś foto lub oznaczenie ... temat bardzo pilny , pozdrawiam i dzięki
pitoos
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 08:35
Lokalizacja: Kalisz

swap elektrycznych szyb

 

Postprzez GrZeChU91 » 22 lip 2012, o 09:25

pitoos, Dojdziesz po kablach ktory przekaznik jakie kostki itp.....
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez pitoos » 22 lip 2012, o 09:48

kurcze , boję się by czegoś nie zapomnieć wziąść ... bo potem nie bedę miał z czego . możesz powiedzieć ile ich jest i gdzie one są ... :( na forum jest schemat

http://www.golf3.pl/42941.htm

i nie wiem co to za guzik "włącznik centralnego blokowania drzwi"

i na tym schemacie nie ma ujętych żadnych przekaźników :(

i nie weim gdzie podłaczyć kabel który jest opisany w pozycji 7 jako włącznik szyby przód lewy .. a przód lewy jest opisany pod pozycją 1 .. jak to zjeść

proszę o pomoc
pitoos
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 08:35
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez killah » 22 lip 2012, o 12:33

nie ma żadnych dodatkowych przekaźników. Interesuje cię 4x podnośnik szyby, 4x wiązki drzwi, wiązka centralna łącząca wszystko (ta co idzie rpzez dechę i do wszystkich drzwi oraz do włącznika na środku konsoli). Dodatkowo włącznik na środku konsoli, oraz przełączniki w drzwiach. To wszystko

pitoos napisał(a):i nie wiem co to za guzik "włącznik centralnego blokowania drzwi"


to jest część centralnego zamka. Jeśli masz oryginalny centralny zamek to z oryginalnymi wiązkami szyb będziesz miał dzięki temu bajer w postaci domykania szyb kluczykiem.

i nie weim gdzie podłaczyć kabel który jest opisany w pozycji 7 jako włącznik szyby przód lewy .. a przód lewy jest opisany pod pozycją 1 .. jak to zjeść


to też cię nie interesuje. To ten guzik co zapala lampkę podsufitki w słupku drzwi. Jeśli wepniesz w niego szyby to po otwarciu drzwi nie będziesz mógł sterować szybami. Tak jest w oryginalne ale mnie to zaczyna wkurzać i chyba to odłączę.

I tak na koniec moje przemyślenia. Po co ci el szyby jak ty nie umiesz czytać schematów? Za włożenie zapłacisz 2gie tyle co za szyby. elo
killah
 

Postprzez Bradley » 26 lip 2012, o 12:35

Ja 2 dni temu robilem u siebie przekladke (tylko przedniech szyb bo tylko takie dawca mial :) Po wypieciu jednej kostki w przelotce drzwi i wpieciu w nia od szyb zyskalem: domykanie szybera i szyb z kluczyka, podswietlane kopertowki.
Nie wiem czy bierzesz cale boczki czy nie. Jesli boczkow nie bierzesz to wez od nich koniecznie caly element plastikowy do ktorego mocuje sie raczke z przelacznikiem i nasadza klamke. W wersji z korbka jest to caly element, ktory sie nasadza. W wersji z elektryka sa to 2 oddzielne elementy i niestety ciut sie roznia. Bedzie szpara. Od strony pasazera jeszcze jakos wejdzie, od kierowcy nie bedzie sie trzymac. Dlatego od tylu boczka wykreca sie 6 malych srubeczek na krzyzaka i wyjmuje caly element plastikowy z boczka.
Jesli chcesz uniknac lutowania, wez koszyczki na wtyczki z wiazki (przewod czarno-bialy, niebiesko-bialy), do czerwono-zoltego koszyczek u mnie akurat w skrzynce byl.
I jeszcze zwroc uwage jaki masz zamek penumatyczny. U dawcy byl czerwony przewod cisnieniowy i na koncu gumeczka, U mnie jest zolty przewod i wtyczka na klipso-zatrzask. Jak latwo sobie wyobrazic, nie pasuja zamiennie. Dlatego trzeba przelozyc calosc przez przelotke ;)

Jedyne co mnie denerwuje to glupi czujnik halotronowy w silniczku. Czyscilem to ustrojstwo, wszystko dzialalo na sucho (nota bene trzeba bardzo uwazac na cholerne linki ktore lubia wypadac z plastikowego koleczka i poskladanie tego wymaga cierpliwosci), az do momentu odpiecia wtyczki zasilania. Po ponownym podpieciu raz dziala plynnie, znowu raz skokowo. Nie mam do tego sily :)
Od strony pasazera dziala do tej pory, od kierowcy skokowo, ale wazne ze szyby w "prundzie" :lol: :-P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez ll_90 » 19 mar 2013, o 12:46

witam. potrzebuje pomocy, w moim golfie mam wszystkie szyby w prądzie problem w tym ze zadne nie działają tzn działa tylko przednia od pasażera ale odsuwa sie tylko jakieś 5 cm, moze mi ktos powiedziec o co chodzi. Powiedzcie mi jak mam wyjąć ten cały mechanizm szyby z tylnich drzwi, nie da sie odsunac szyby zeby odkrecic te dwie śróbki bo jak mówiłem nie działa no i właśnie pojecia nie mam jak to wyciagnac. do których pinów mam podpiąć plus i mase zeby sprawdzic na krutko czy ten silniczek dziala??? POMÓŻCIE
ll_90
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 18:23
Lokalizacja: Miedziana Góra

Postprzez pablomed » 20 mar 2013, o 15:13

Nie dobieraj się na razie do wnętrza drzwi zostaw to na później. Jak już będziesz musiał to po zdjęciu tapicerki i odkręceniu 3 śrub mocujących mechanizm do blachy dzrwi wepchniesz mechanizm głębiej i trochę opadnie co zapewni ci dostęp do 2 śrub mocujących szybę w uchwycie linki i wyjmiesz wszystko.
Na razie skup się na kablologii.
to że odusuwa się szyba kierowcy tylko 5 cm to pradopodobnie uszkodzona linka do wymiany - opisy są, równocześnie to świadczy o tym że główny duży zielony bezpiecznik szyb jest sprawny.
Więc trzeba sprawdzac co się dzieje z pozostałymi, czy to pech i wszystkie się posuły, czy co jest bardziej prawdopodobne jest jakaś jedna wspólna usterka na kablach zasilających w okolicy skrzynki bezpieczników.. Przeglądnij najpierw wzrokowo kable do drzwi w osłonach gumowych, słuchaj czy przy wciśnieciuu guzika danej szyby nie słychac przy silniku cykania przekaźników, sprawdź czy działa domykanie i otwieranie z kluczyka przytrzymanego w drzwiach.
Potem zostaje miernik i schemat, niema tu sensu ponownie opisywac kabli ktore od czego bo schematy znajdziesz na forum sam wklejałem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ll_90 » 21 mar 2013, o 10:45

Witam, no i jak sie okazało to trzeba wymienic linki bo sa pourywane a szyby sa popodpierane drewienkami. Tylko w tylnich prawych była ok ale długo nie podziałała, dwa razy sie odsuneła i zasuneła a za trzecim juz nie chciała sie zasunać , to rozebrałem i sie okazało ze ta linka była postrzepiona, pozaginana, itp.

Mam teraz pytanie do was, mianowicie czy da sie dokupić same te linki? Bo całe mechanizmy przecież nie sa mi potrzebne. I jaki jest mniej wiecej koszt tych linek?
ll_90
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 18:23
Lokalizacja: Miedziana Góra

Postprzez pablomed » 21 mar 2013, o 16:00

ll_90, pytałeś o bębenki wyjaśniłem w drugim temacie. Nie ma sensu postępować inaczej jak kupić kompletne mechanizmy z linką i prowadnicami. 5 dych za tył 8 za przód kupisz u jednego sprzedawcy to za wysyłkę zapłacisz raz.
Oczywiście jest opcja wymienić same linki ale to jest trudne i pracochłonne zwłaszcza z przodu, trzeba odpowiednio wymierzać gdzie uchwyty zamocować na lince itd. Można linkę oddac do regeneracji - parę lat temu kiedy zamienniki gotowe nie były dostepne zrobiłem tak i dałem 4 dychy i okazało się że spieprzyli, linkę zrobili za długą i ponownie się zwikłał, sam wówczas powymianiełm kilka takich linek ale na chwilę obecną szkoda czasu, chyba że chcesz dla satysfakcji to opisy na co zwrócić uwagę żeby nie polec dawałem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Mati1911 » 4 kwi 2013, o 17:28

ja mam pytanie odnośnie swapa el szyb i lusterek z 5d do 3d. czy muszę przełożyć kompletną wiązkę z drzwi wraz z tym co idzie do centralnego zamka? czy wystarczy wpiąć przełożoną wiązke w słupek? i jak przerobić wiązkę tak żeby nie było tylnych szyb?
Avatar użytkownika
Mati1911
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sty 2012, o 20:58
Lokalizacja: DZA

Postprzez pablomed » 5 kwi 2013, o 23:52

Możesz wtyyczki tylnych szyb odciąć , ale może szkoda wiązki będzie dla potomnych , do słupka nie starczy potrzebna jest tzw wiązka centralna łączaca wtyki obu słupków przednich ze skrzynką bezpieczników. Szczegóły bardzo łatwo znajdziesz na forum , ale w sumie jeśli zdobędziesz orginalną wiązkę centralną to doszukaj tylko gdzie ją wpiąć, jesli nie znajdziesz takiej wiązki to musisz dorobić schematy sa na forum.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - http://elektryk-poznan.pl/odbiorniki-elektryczne-ogrodzie/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 39 gości