termometr

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

termometr

Postprzez wt » 9 lut 2011, o 01:33

koledzy macie pomys albo jusz macie wmontowany termometr zewneczny temperatury ,prosze o opis montazu albo post bo nie moge zlalesc.

[ Dodano: 2011-02-09, 01:03 ]
dodaje ze jest to 1,9 td ,niema na liczniku MFA,
wt
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 17:39
Lokalizacja: przeworsk

termometr

 

termometr

Postprzez din » 9 lut 2011, o 10:35

Kupujesz jakiś trmometr z czujnikiem zewnetrznym (na kablu). Ja u siebie zamontowałem wyświetlacz nad zegarami (na desce). Kabel prowadzisz pod pedały i tam przechodzisz do silnika przez sciane grodziowa(ona ma juz nawiercone otwory zaslepione gumowymi oczkami. Przeciagasz czujnik najlepiej pod zderzak z przodu z dala od ch;lodnicy i przyklejasz go tam. Mysle, ze godzia roboty to max.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez wt » 9 lut 2011, o 10:55

daj mi foto jego jak zamontowales na desce w kturym miejscu , i czujnik z kablem .
wt
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 17:39
Lokalizacja: przeworsk

Postprzez marcinkoz2910 » 9 lut 2011, o 11:23

Kolego masz dwie opcje:

A.) Kupić licznik z MFA i dokonać instalacji tego urządzenia podłączając wszystko tak jak w oryginale

B.) Kupić jakiś termometr i przyczepić go do kokpitu lub zabudować np. za zaślepkami w konsoli środkowej

Bo szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z jakimś innym skutecznym patentem jak wbudować nieoryginalny termometr do licznika
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez wt » 9 lut 2011, o 11:43

wybieram warjant 2 wbudowac w konsoli tam coso zaslepki tylko niewiem jaki kupic termometr z sondo na kablu dlugosc ,daj namiar bo na allegro jest ich do bulu.
wt
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 17:39
Lokalizacja: przeworsk

Postprzez czaro » 9 lut 2011, o 17:00

wt, jeżeli chodzi o długość kabla sondy to nie ma to znaczenia bo go najzwyczajniej przedłużasz. Ja mocowałem termometr w niedzielę. Dziś zrobię fotki bo do tej pory nie miałem czasu, tak więc wieczorkiem będą na pewno u mnie temacie.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez wt » 9 lut 2011, o 19:27

wt
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 17:39
Lokalizacja: przeworsk

Postprzez gregorek35 » 12 lut 2011, o 23:19

Jest, tego sporo, wystarczy poszukać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=16918
Avatar użytkownika
gregorek35
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 00:30
Lokalizacja: Będzin

Postprzez radomiak » 12 lut 2011, o 23:35

czaro napisał(a):jeżeli chodzi o długość kabla sondy to nie ma to znaczenia bo go najzwyczajniej przedłużasz.


takie male sprostowanie ( z wlasnego doswiadczenia) kabel powinien bys taki sam chodzi o opornosc i z czego jest zrobiony jesli doczepisz inny to bedziesz mial przeklamanie kiedys z kolega zrobilismy patent do jakiegos tam tarmometra podlaczylismy kabel miedziany i bylo przeklamanie 1.3 C niby to nie duzo ale. koledzy elektronicy maja wieksza wiedze niz ja. chodzi o przekroj kabelka z czego jest wykonany i jaka dlugosc.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez czaro » 13 lut 2011, o 08:32

radomiak napisał(a):czaro napisał/a:
jeżeli chodzi o długość kabla sondy to nie ma to znaczenia bo go najzwyczajniej przedłużasz.


takie male sprostowanie ( z wlasnego doswiadczenia) kabel powinien bys taki sam chodzi o opornosc i z czego jest zrobiony jesli doczepisz inny to bedziesz mial przeklamanie kiedys z kolega zrobilismy patent do jakiegos tam tarmometra podlaczylismy kabel miedziany i bylo przeklamanie 1.3 C niby to nie duzo ale. koledzy elektronicy maja wieksza wiedze niz ja. chodzi o przekroj kabelka z czego jest wykonany i jaka dlugosc.


Powiem tak: nie neguję tego co piszesz, ale u mnie i przed przedłużeniem i po przedłużeniu pokazywał tą samą temperaturę. Poza tym jak wstaję rano do roboty godzina około 5- więc temperatura o tej porze praktycznie się nie zmienia, mam nawyk że patrzę na termometr żeby wiedzieć jak jest na dworze. Potem jak wsiadam do auta mam tą samą temperaturę co i w domu. Poza tym czytałem gdzieś u nas na forum, że można ten kabel przedłużać. Tak więc nie wiem czy jest tak do końca jak mówisz.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 14 lut 2011, o 00:52

Opór kabla w porównaniu z oporem samego czujnika (termistora) jest żaden, można skracać i przedłużać . Sto razy ważniejsze jest umiejcowienie czujnika. Proponuję w kratce przedniego zderzaka u dołu jak oryginał z MFA. Ja mam w lusterku to zawyża jak świeci słońce na nie, miałem pod zderzakiem ale z jego boku to zawyżał od ciepłego silnika.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez czaro » 14 lut 2011, o 11:42

Tak właśnie czytałem i dlatego nie obawiałem się przedłużać.
Ja swój czujnik dałem właśnie w miejsce prawej kratki w zdesiu, ale muszę Wam powiedzieć że jak się zagrzeje silnik i stanę gdzieś na jakiś czas to temperatura i tak rośnie. W czasie jazdy jest oczywiście ok bo pokazuje tą samą co jak był zimny.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości