Wiatrak, czujnik temperatury czy termostat

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wiatrak, czujnik temperatury czy termostat

Postprzez jarekddz » 8 kwi 2011, o 00:01

Panowie dziś po wymianie płynu, króćców i rurki wody, chciałem sobie nagrzać silnik , żeby wlać późnej ubytek płynu chłodniczego... Co zauważyłem?
Mianowicie temperatura wzrasta do 70 i zatrzymuje się na ok 2 minuty, później idzie powolutku do góry... pokazuje ok 75 stopni i nagle... wiatrak się załącza :wstyd: Co jest nie tak? Powinien to robić znacznie później - w okolicach 90 stopni ? Co nawaliło ?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wiatrak, czujnik temperatury czy termostat

 

Re: Wiatrak, czujnik temperatury czy termostat

Postprzez haem1 » 8 kwi 2011, o 11:51

jarekddz napisał(a):Panowie dziś po wymianie płynu, króćców i rurki wody, chciałem sobie nagrzać silnik , żeby wlać późnej ubytek płynu chłodniczego... Co zauważyłem?
Mianowicie temperatura wzrasta do 70 i zatrzymuje się na ok 2 minuty, później idzie powolutku do góry... pokazuje ok 75 stopni i nagle... wiatrak się załącza :wstyd: Co jest nie tak? Powinien to robić znacznie później - w okolicach 90 stopni ? Co nawaliło ?


Sprawdź czujnik temp. Jak masz gdzieś dostęp do używanych części to zamień czujnik i sprawdź jak będzie się zachowywać.
Avatar użytkownika
haem1
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 18:16
Lokalizacja: Słubice

Postprzez jarekddz » 8 kwi 2011, o 16:10

Niestety nie mam ;/ Wypowie się ktoś jeszcze? Jeśli to czujnik temperatury, to śmigam do motoryzacyjnego po nowy. Jakiej firmy polecacie?

[ Dodano: 2011-04-08, 17:16 ]
I pytanie przy okazji : Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury ??

[ Dodano: 2011-04-08, 18:18 ]
Byłem przy aucie raz jeszcze i jest to samo. Jadę 3 km i auto nagrzewa się do 70 stopni. Ze 2 minuty przestoju na tym poziomie i idzie dalej w górę. Dochodzi do 81-82 stopni, załącza się wentylator i schodzi do ok 75... :wstyd:
Coś tu jest nie tak :-|

Dzwonię do motoryzacyjnego, pytam się o czujnik temperatury, a gość mi wychodzi z pytaniem czy 2, czy 4 pinowy, czy żółty, czy czarny, czy niebieski, czy zielony :-/ :wstyd: Odłożyłem słuchawkę, bo już ręce mi opadły...
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Basior1997 » 8 kwi 2011, o 18:28

jarekddz napisał(a):Dzwonię do motoryzacyjnego, pytam się o czujnik temperatury, a gość mi wychodzi z pytaniem czy 2, czy 4 pinowy, czy żółty, czy czarny, czy niebieski, czy zielony Odłożyłem słuchawkę, bo już ręce mi opadły...
piny to sie zgodze ale kolory trzeba było mówić ze różowy wpadający w świńską biel ;-) może to sie wydać smieszne ale tak jest czasami tez tak mam

ja by na twoim miejscy podpioł sie pod vaga no ci 90% prawdy powie
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez jarekddz » 8 kwi 2011, o 18:30

Jakiś rok temu byłem o typa podpiąć autko, ale coś nie mógł tego zrobić, bo są jakieś problemy. Mówił, że może jakiś sterownik kompa padł, czy coś... nie pamiętam już.
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Basior1997 » 8 kwi 2011, o 19:23

to pozostało ci tylko jechać gdzieś gdzie maja termometr
robiłem to u kolegi w tdi tez miał niby cały czas 110stopni
a okazało sie ze miał 90 przyczyna był właśnie czujnik temp.
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez jarekddz » 8 kwi 2011, o 19:25

No właśnie rzecz w tym, że jeśli mam coś wymieniać, to wolałbym od najtańszej rzeczy. Czujnik temperatury może tu załatwić sprawę, ale teraz pytanie JAKI ? :-|
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez reett » 8 kwi 2011, o 21:17

a moze sie wskazówka jakos zawiesiła ?dziwnie to wyglada bo jesli czujnik by sie zwalił to chyba w ogole by nie pokazywał rosnacej temp...
Miło jest gdy chłopacy z be emek patrzą na Twojego gofera z opuszczoną gębą..

Maj galf - http://www.golf3.pl/topics2/reet-vt33217.htm
Avatar użytkownika
reett
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 16:26
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez PabloSBT » 8 kwi 2011, o 21:34

masz miernik ?? jeśli tak to sprawdź napiecie na czujniku temp piny 1i3 było juz o tym na forum :) co do firmy to najlepiej kupić w aso albo w dobrym sklepie motoryzacyjnym specjalizującym się w VW ja kupiłem firmy FAE i jak miałem termostat o temp otwarcia 87 stopni to ładnie pokazywał 90 stopni a przy 95 załączał się wentylator wymieniłem termostat na taki o temp otwarcia 84 stopnie bo dowiedziałem sie że taki powinien być w moim silniku to czujnik temp zgłupiał czasami pokazuje 90 czasami 95 nawet w jeździe a wentylator się włącza przy różnych temp :D najlepsze firmy czujników to hella i beru słyszałem że dobre są też toprany ale słyszeć można dużo :D
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez jarekddz » 8 kwi 2011, o 21:40

Ok, to napiszcie mi jeszcze, gdzie znajduje się ten czujnik i kable, które od niego odchodzą :->
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 9 kwi 2011, o 06:27

no tak, ale żeby sprawdzić miernikiem czujnik to przydał by się dodatkowy termometr bo inaczej jak będziesz mierzył oporność to przecież po przeliczeniu i tak wyjdzie taka sama temperatura jak na wskaźniku a chodzi o to żeby porównać oporność z faktyczną temperaturą

ale przynajmniej wyeliminujesz niesprawność samego wskaźnika bo jak wyjdzie z oporności w chwili załączenia wentylatora że masz te 92st to oszukuje wskaźnik.

a czujnik jest w króćcu plastikowym przykręconym do silnika, gdzieś obok kopułki rozdzielacza zapłonu, Z tego króćca odchodzi gruby wąż do chłodnicy. Lepiej nie wytłumaczę bo mam trochę inny silnik. do czujnika dochodzi kostka z czterema kablami, kolorów nie pamiętam

PS u mnie padł wskaźnik bo po podmianie czujnika wskazówka nawet nie drgnęła a zaczęło się właśnie od tego, że stopniowo pokazywał coraz niższą temperaturę a teraz nie pokazuje wcale a ja zmieniałem termostaty jeden za drugim :-/
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez k-m-r1 » 9 kwi 2011, o 15:01

cxzujnik masz w kruccu co wychodzi z bloku silnika taki plastik tak pare rurek jest podpiętych i dedna idzie do chłodnicy
czujnik ma czarną wtyczkę i 4 przewody
po tym co piszesz to widze że czujnik masz do wymiany
tylko bierz oryginalny bo inaczej bedziesz kupywałjak ta 2 sztuki a 3 byłą oryginalna
a z tym termomettrem to nie tak do konca bo on bedzie pokazywał około 84-95 stopni to powinna się otwierac termostat i spada 82 stopnie u mnie tak pomiary wskazały
a i pamietaj że to co na zegarach masz to jest oriętacyjne
możesz też zmierzyc opur jaki ma czujnik
poszukaj o czujnikach byo to opisane wyczerpująco tu na forum
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości