jak wymienic łozyska koła przedniego

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

jak wymienic łozyska koła przedniego

Postprzez Basior1997 » 22 sie 2009, o 16:29

jak w temacie słyszałem ze sa one wprasowywane prawda to czy nie i jakies instrukcje co i jak
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

jak wymienic łozyska koła przedniego

 

Postprzez rogal133 » 22 sie 2009, o 21:58

prawda ze sa wprasowane. a zeby je wymienic to musisz:
1. odkrecic przegub zewnetrzny (ta srodkowa nakretka w piescie)
2. zdjąć koło
3. wybic koncówke drązka kierowniczego
4. zdjąć zacisk hamulca i odkrecic ten wspornik co sie na nim zacisk trzyma
5. odkrecic tarcze hamulcową
6. odkrecic i wybic sworzeń wahacza
7. odkrecic 2 sruby łączące zwrotnice z amorkiem
i masz zwrotnice z lozyskiem i pieasta wyjeta teraz musisz wyprasowac stare łzysko i wprasowac nowe mozna to niby mlotkiem zrobic ale nie polecam bo to nie jest dobry sposób. i pamietaj zeby po zlozeniu wszystkiego ustawic zbieżność i kąt pochylenia chyba ze uda Ci sie przykrecic zwrotnice do amortyzatora dokladnie tak samo jak bylo predzej. A jesli chodzi o samo wprasowanie to jesli nie masz prasy to i tak musisz komus zlecic to zadanie a taki fachowiec to juz bedzie wiedzial jak to zrobic
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez Repsol » 23 sie 2009, o 00:15

Basior1997, jeżeli nigdy nie robiłeś czegoś takiego lub podobnego, to nie bierz się za to. Wymiana przednich lożysk jest o wiele bardziej trudniejsza i bardziej skomplikowana dla laika (oczywiście bez urazy proszę ;-) ) w porównaniu z tyłem.

Jeżeli natomiast chciałbyś koniecznie robić to sam, to wyjmuj zwrotnicę razem z całym McPerson-em (unikniesz wtedy ustawiania zbieżności i pochylenia kół)

A nowe łożysko wrzuć do zamrażalnika-wtedy przy odrobinie wprawy wbijesz je o wiele łateiej i bez pomocy prasy.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Basior1997 » 23 sie 2009, o 11:29

wielkie dzieki za pomoc sam tego nie robie jak mówicie mechanik sie z tym poradzi
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez strzeliniasty » 25 sie 2009, o 22:21

trzeba jeszcze miec czym wprasowac to lozysko w otwor
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez andrzej4286 » 25 sie 2009, o 23:13

ja ze szwagrem lozysko do zamrazalnika na 30min potem w zwrotnice mielismy zrobione wlasna prase z preta gwintowanego i 2 plaskownikow ucietych ciut wiekszych niz lozysko nowe w zwrotnicy stare na to lozysko i skrecalismy az weszlo w swoje miejsce. jest z tym zabawy jak nie masz czasu to lepiej dac do mechanika
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez SotoM » 27 sie 2009, o 23:44

rogal133 napisał(a):odkrecic 2 sruby łączące zwrotnice z amorkiem
ja bym odkrecił górne mocowanie amora i wyjał zwrotnice razem z Mc Perssonem (zaoszczędzi to na geometrii) a nie lepiej jest zapłacić te 80zł człowiekowi za robote a nie sie pier.... i żeźbić sie meczyć... pomyslcie...przynajm,niej zrobione to bedzie jak należy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Basior1997 » 29 sie 2009, o 15:45

a powiedzcie jakie tam sa łożyska nr??
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez prezesik » 2 wrz 2009, o 09:48

a powiedzcie jakie tam sa łożyska nr??
MK2/MK3 takie same, wystarczy, że w motoryzacyjnym powiesz, ze chcesz łożyska na przód do golfa, tylko kupuj firmowe SKF - droższe ale i dłużej wytrzymają. Ja kupiłem jakieś tańsze, zrobiłem 50 tys. km i już je słyszę - znów będę sie bawił w wymianę.
andrzej4286 napisał(a):ja ze szwagrem lozysko do zamrazalnika na 30min potem w zwrotnice mielismy zrobione wlasna prase z preta gwintowanego i 2 plaskownikow ucietych ciut wiekszych niz lozysko nowe w zwrotnicy stare na to lozysko i skrecalismy az weszlo w swoje miejsc
ja tam imadło jako prasa, odpowiedni sprzęt i bez pomocy drugiej osoby daję radę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rogal133 » 4 wrz 2009, o 20:05

prezesso napisał(a):MK2/MK3 takie same, wystarczy, że w motoryzacyjnym powiesz, ze chcesz łożyska na przód do golfa,
z tym to roznie bywa poo podobno kilka rodzaji łozysk montowali tak mi przynajmniej w sklepie mowil zebym przyniósł stare lozysko, moze scieme walil bo mu sie szykac nie chcialo a lozyska SKF sa faktycznie dobrej jakosci
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez SotoM » 6 wrz 2009, o 12:35

prezesso napisał(a):Ja kupiłem jakieś tańsze, zrobiłem 50 tys. km i już je słyszę
a moze to opony ci hałasuja...
Basior1997 napisał(a):a powiedzcie jakie tam sa łożyska nr??

SKF - VKBA 1358
RUVILLE - EVR5428
OPTIMAL - OPT100022A
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 9 wrz 2009, o 19:15

SotoM napisał(a):a moze to opony ci hałasuja...
ja już wiem jak hałasuje opona a jak zużywające się łożysko :cwaniak:
SotoM napisał(a):Basior1997 napisał/a:
a powiedzcie jakie tam sa łożyska nr??

SKF - VKBA 1358
no u mnie właśnie takie z takim numerem czekają na wymianę i mój wolny czas ;-) , także możesz je śmiało brać w sklepie, będą pasowały na 200%
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron