Wymiana osłony gumowej na drazku kierowniczym

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Wymiana osłony gumowej na drazku kierowniczym

Postprzez Jonny_5 » 17 paź 2008, o 09:10

Witam właśnie zauważyłem ze osłona prawego drążka kierowniczego jest rozwalona.a tak poza tym to przy dokręcaniu kierownica do oporu w prawo lub lewo dziwne dźwięki wydaje układ kierowniczy taj jak by jęczał czasem tak tez jest przy parkowaniu. Oczywiście mam wspomaganie. i mam kilka pytań. Od czego taki dźwięk może być . Jak wymienić ta osłonę bo czytałem ze prze drążek kierowniczy ale czy będę musiał później po wyjęciu drążka ze zwrotnicy ustawić zbieżność kół bo coś tam na pewno może się ruszyć. i czy do tej gumy jest jakiś dostęp bez jakiegoś rozbierania auta tylko żeby zdjąć koło bo nie mam czasu ani ochoty się z tym za długo babrać..
Jonny_5
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 wrz 2007, o 22:32
Lokalizacja: Łódź

Wymiana osłony gumowej na drazku kierowniczym

 

Postprzez dawidg87 » 18 paź 2008, o 17:31

elo, ja też mam problem z popiskiwaniem przy skręcie, ale mi się wydaje jednak, że to będzie walnięta pompa wspomagania:( koszt około 250zł :/ bo w sumie piszczy najczęściej przy maksymalnym skręcie, wtedy w pompie największe ciśnienie się wytwarza no i może nie wyrabia, a poza tym na postoju skręcając też czasem piska nawet przy minimalnym skręcie, chyba, że to pasek :/ ale wątpię, że ma z tym coś wspólnego guma z przegubu drążka kierowniczego :/
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez KristoF » 19 paź 2008, o 21:44

żeby wymienić gume trzeba odkręcić koło i odkręcić końcówke drążka kierowniczego z drążka i wtedy zmieniać osłonę.Bez demontażu końcówki drążka sie nie obejdzie więc później możesz poskręcać to na oko tak jak było(nie uda sie) albo skęcić to i jechac na zbieżność
Jak bedziesz zakładał nową osłonę to nałóż smaru na przegub kulowy drążka tylko nie za dużo bo będzie go wyciskało później.
Co do pisku to może pompa a może stary płyn.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez prezesik » 24 lip 2011, o 09:27

Koncowke drazka wystarczy tylko zdjac ze zwrotnicy i wykrecic drazek przy samej gumie. Nie ma potrzeby rozkrecania koncowki drazka od samego drazka. Po wymianie gumy dokrecasz drazek i zakladasz galke na zwrotnice.
Wtedy nie potrzeba jechac na zadna zbieznosc.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kimz » 13 wrz 2012, o 18:01

Sory za ten odkop ale nie moge zrozumieć jak chcesz wymienić gume bez odkręcania końcówki i tej nakretki kontrujacej ?
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez pablomed » 13 wrz 2012, o 23:25

nie wiem po co ten odkop, ale kolega chyba pisze o drugim końcu drażka od strony maglownicy bo on jest wkręcany do końca a ja uważam że lepiej końcówkę drążka odkręcić, ale przez nakrętkę kontrującą guma bez kłopotu przechodzi. A plus jej pozostawienia jest taki że zostawiając ją można sobie potem dokładnie tak jak był wkręcić końcówkę i też nie trzeba jechać na ustawienie zbieżności czyli parę dych zostaje w kieszeni
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kimz » 14 wrz 2012, o 08:17

Ale przecież ta nakrętka jest dosyć duża i nie przejdzie ta guma przez nią o.O
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości