ile czasu wytrzyma zywica z włóknem szklanym?

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

ile czasu wytrzyma zywica z włóknem szklanym?

Postprzez prezesik » 29 maja 2012, o 13:44

Witajcie!

Postanowiłem naprawić progi w moim wozie zastępczym vw polo 86c2f.


Koszty związane z wymianą progów wahałyby się w granicach ok. 800zł ( progi 200zł + robocizna po 300 zł za próg ), wiec postanowiłem sam wziąć sprawy w swoje ręce.

Dzień 1
Pierwsza rzecz to oczyszczenie progów z zardzewiałej skorodowanej blachy.


Następnie lekko zardzewiałe trudno dostępne miejsca zamalowałem Brunoxem, potem resztę farbą Nobiles "bezpośrednio na rdzę". Jak widać wcześniej podłoga już była połatana i zabezpieczona przed dostawaniem się wody do środka


Dzień 2
Nakładanie żywicy poliestrowej z włóknem szklanym


Dzień 3
Odcięcie resztek maty szklanej, wyrównanie papierem ściernym, odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną i pomalowanie Blachogumem.


Czy tak zabezpieczone progi wytrzymają ok. 3 lat?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

ile czasu wytrzyma zywica z włóknem szklanym?

 

Postprzez gello1 » 29 maja 2012, o 16:43

spróbuj zalać coś od środka progu jakiś wosk do profili ew jakiś olej ale świeży a nie przepracowany.
Zasada jest taka jak progi wysiadają to od środka a nie z zewnątrz. wiec ważniejsze jest zabezpieczenie od środka.
Ja stosowałem ELASKON taki smaro-olej. koszt 18zł za 1L

Polecam obejrzeć film o co chodzi:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Emiczka » 29 maja 2012, o 16:51

Ojciec kolegi mechanik mówił ze one auto przeżyją:) także spokojnie wytrzyma :)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 29 maja 2012, o 16:52

wytrzyma do pierwszego podnoszenia na lewarku ;-)
wiesz ze ta polowka przy uderzeniu w bok zlozy sie jak karton po lodowce? Tak troche srednio przyjemnie wygladaja te dziury..
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rav7 » 30 maja 2012, o 10:49

dokladnie, jesli chodzi o wyglad moze troche wtrzyma bo dosc dobrze to zrobiles ale jesli chodzi o podnoszenie auta to bylbym ostrozny i wiem to z wlasnego doswiadczenia :)
VW Jest Bogiem, Predkosc nalogiem, Turbo zabawa a rozwaga podstawa...
Avatar użytkownika
rav7
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 25 mar 2011, o 13:16
Lokalizacja: KrK

Postprzez prezesik » 30 maja 2012, o 14:28

Podnoszenie auta już rozwiązałem :) - podstawianie tył pod belkę, przód pod grubsze wzmocnienie dalej pod podłogą, także żywica nie będzie ruszona.

Dzięki za opinie.

Prawdopodobnie na dniach kupię niedużą spawarkę inwertorową na 220V, wtedy będę mógł się bawić w wymianę progów, gdyż zlecić to blacharzowi się nie opłaca z uwagi na zbyt niską wartość pojazdu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez chomik » 30 maja 2012, o 14:34

Wystarczy delikatne naprężenie budy i żywica może odskoczyć ;)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 30 maja 2012, o 15:17

chomik napisał(a):Wystarczy delikatne naprężenie budy i żywica może odskoczyć ;)

Jezeli sie dobrze zrobi, nie ma prawa odskoczyc ;-)
To nie szpachel :-/
zalezy tez ile warstw polozyles ;-) i czy od srodka tez robiles, bo mogles np od srodka kilka warstw polozyc i wypelnic zeby na zewnatrz bylo "rowno" i wtedy od zewnatrz tez kilka warstw polozyc, bym sie rozpisal wiecej na ten temat ale i tak juz masz wszystko ogarniete i zrobione :-P :hyhy: robie w zywicy to wiem co nieco ;-)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez chomik » 30 maja 2012, o 15:35

Bartezz również robie w żywicach :)
Chodzi mi o zdjecia :D jezeli ktos laminuje do farby to ma prawo odskoczyć :)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 30 maja 2012, o 15:44

Bartezz również robie w żywicach :)
Chodzi mi o zdjecia :D jezeli ktos laminuje do farby to ma prawo odskoczyć :)

Noo to wiec sie rozpisze w ten sposob ze gdyby kolega zdarl do golej blachy i zastosowal specyfik dzieki ktoremu zywica lepiej sie trzyma metalu (nie wiem jak to sie nazywa konkretnie) to by mial cacy zrobione :-) + to o czym wyzej pisalem :-)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez czarus21 » 31 maja 2012, o 22:46

prezes jest dobrze ale kiedyś w kadecie d tak robiłem auto po czasie zaczęły się drzwi nie domykać porostu zaczął się przełamywać ale tam podłoga BYŁA DO PUPY
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości

cron