Kapie z rury wydechowej

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Kapie z rury wydechowej

Postprzez norbert » 11 wrz 2008, o 10:02

Wczoraj odpalilem na parkingu mojego golfa. jak przechodzilem przy rurze wydechowej poczulem ze pluje mi z niego jakąś cieczą. Co to może być ? Mój znajomy mówił mi że jeżdze na zbyt małych obrotach. Fakt, że staram sie nie przekraczać 2000-2500 obr/min, w jeżdzie po mieście. Postraszył mnie też remontem silnika.
Co robić ?
norbert
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 21:36
Lokalizacja: Warszawa

Kapie z rury wydechowej

 

Postprzez arek ryba » 11 wrz 2008, o 10:10

to woda z układu wydechowego. bedzie ci się wydostawać zwłaszcza na zimnym silniku i tłumikach jak tłumik się rozgrzewa o woda paruje. zwłaszcza jak jeszcze masz LPG.
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez czepi » 11 wrz 2008, o 10:21

Silniki benzynowe nie przepadają za obrotami poniżej 2000 także radzę Ci "przesunąć się" o ok. 500 obrotów 2000-3000... pozdrawiam
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez pablomed » 11 wrz 2008, o 11:25

norbert napisał(a):Co robić ?
nic, wszystko jest ok.
Produktem spalania beznyny w tlenie jest woda ( w postaci pary) i dwutlenek węgla. Reszta to drobiazgi jeśli chodzi o ilość.
Jeśli spaliny trafią do chłodnego jeszcze wydechu to na jego ściankach para wodna w nich zawarta się skrapla i jest "wypluwana". Wydech jest chłodny jeśli nie zdąży się jeszcze rozgrzać po rozpoczęciu jazdy,
nagrzewa się wolniej jeśli jeździ się delikatnie (warto czasem dać po garach w fazie przyśpieszania, oczywiście jak silnik już troszkę się zagrzeje), obecność katalizatora rownież powoduje że spaliny sa troszkę chłodniejsze i wydech wolniej się rozgrzewa.
Z Tego też powodu tłumiki szybcie rdzewieją od środka w autach niedogrzeanych i posiadających katalizator.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PiJey88 » 11 wrz 2008, o 21:35

to chyba dobrze świadczy o stanie twojego katalizatora, spełnia swoją rolę ;-) zwroc uwagę na nowe auta, prawie kazdemu kapie z wydechu
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 13 wrz 2008, o 12:04

to jest absolutny brak wiedzy o motoryzacji i fizyce pytac o takie rzeczy :szok:
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Adi » 13 wrz 2008, o 13:07

robercik, nie kazdy jest specem od mechaniki pojazdowej.
Wiec prosze bez takich zbednych komentarzy :cisza:
Adi
 

Postprzez kruger22 » 26 sty 2009, o 23:07

to jezeli wszystko jest ok to z rury nie powinno nic leciec? tzn zaden barwiony dym:D a jak jest zimno to co wtedy? cieplo leci i paruje to jak poznac czy nie bierze oleju :oops:
Avatar użytkownika
kruger22
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8 kwi 2008, o 21:49
Lokalizacja: warszawa

Postprzez seb » 27 sty 2009, o 00:14

norbert tak ma bys w tlumiku zbiera sie para wodna ktora potem paruje, gdy bedzie cieplej na dworze to sie zmieni i bedzie ok robercik, no chcialbym iec taka wiedze jak Ty ale niestety jestem glupi i nie mam :(
Ostatnio edytowano 27 sty 2009, o 08:33 przez seb, łącznie edytowano 1 raz
seb
 

Postprzez Fasol » 27 sty 2009, o 11:29

kruger22, jak samochód bierze olej to z wydechu wylatuje charakterystyczny niebieski dym(kiedy zimny to przeplata się z parą,ale jest widocznie zauważalny) nie zależnie czy ciepły czy zimny. Można też poznać po charakterystycznym zapachu palonego oleju.

A wracając do tematu to tak jak wyżej-nie ma powodu do obaw wszystko jest tak jak należy.


Pozdrawiam
Fasol
 


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron