Polerowanie lakieru krótki przewodnik.

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Polerowanie lakieru krótki przewodnik.

Postprzez AdiK__ » 23 sty 2013, o 15:25

Znalazłem na pewnym forum bardzo ciekawy i dokładnie opisany poradnik na temat polerowania lakieru. Myślę że komuś się przyda :)

http://perfect-reflection.pl/?p=14
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Polerowanie lakieru krótki przewodnik.

 

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 15:37

z całym szacunkiem ale ten poradnik to bardziej reklama środków niż poradnik o polerowaniu,

akurat na lakiernictwie się znam i powiem tak jak ktoś się na tym nie zna a nie ma kogoś kto zna temat i pomoże to niech się za to nie zabiera bo można przypalić lakier i wtedy będą problemy

gdybym miał używać tych wszystkich środków co są opisane to musiał bym za polerkę brać chyba z tysiąc zeta :mrgreen:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez chomik » 23 sty 2013, o 17:14

1000zł to dużo za pełną korekcje lakieru w aucie ?????

mkkay powiedz ile kasujesz na za pełna korekcje lakieru ?
glinkowanie , polerka itd itp ? Jakich używasz środków ?
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 17:30

średnio to 500-600 zł za polerkę auta, zależy jaki gabaryt
używam od lat środków "farecla" i polerki wolnoobrotowej (starej celmy)
i nie miałem jeszcze jakiś pretensji od klientów :-)
jak pisałem wyżej każdy ma swoje metody i je stosuje

kiedyś robiłem golfa II w wersji rajdowej na żółty kolor ale lakier miał być na "szkło" czyli struktura lakieru bez typowej "skórki pomarańczy" tylko gładka jak lustro, jeden dzień to było samo szlifowanie lakieru pod polerkę


swojego varianta teraz na wiosnę będę malował i też na szkło go zrobię :mrgreen:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 17:45

ale wiesz że to nie jest i tak dobre dla lakieru :P jeszcze przy takim kolorze .. rozumie czarny to wtedy widać strukturę lakieru ale przy żółtym ciężko dostrzec.. lakier mozna wylać przy dobrej ręce i odpowiedniej regulacji na lustro .. Lakiernicy w polsce czesto poleruja dlatego że zawsze sa jakies wtracenia przez nieodpowiednio przygotowane miejsce do lakierowania :P wiem sam po sobie. .
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez chomik » 23 sty 2013, o 17:51

polerka polerce nie rowna widzę . Bo dla mnie auto po polerce ma lakier gładki jak pupka niemowlaka , szkło , lustro itd. znajomy poleruje auta zawodowo i poświeca około 50 roboczogodzin i u niego zawsze jest profi lustro ...Skórka na lakierze po korekcji lakieru ? toć to niedopuszczalne jest :-)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 17:58

słuchaj trzeba zastanowić się nad jednym .. o jaką polerkę Ci chodzi.. mam kuzyna co robi w niemczech .. poleruje auta w taki sposób że nie używa do tego papieru ściernego ... tylko samych past i odpowiednich gąbek ... a takie polerowanie po lakierowaniu używając papieru 2000-2500 zeby sciać ten lakier w derastyczny sposób po to żeby powierzchnia nie miała skórki to jest różnica .. wtedy scina sie tą najbardziej odporną na zarysowanie powierzchnie .. bo zawiera najwięcej ciał stałych przez odparowujące rozpuszczalniki . całkiem inna rzeczą jest polerowanie fabrycznego lakieru ..


dodam żeby przypalić lakier to trzeba się wyjątkowo POSTARAĆ ... już przez to przechodziłem i używając markowych materiałów . zalecanych obrotów do danego typu gąbki nic złego się nie stanie :)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 18:53

jak pisałem wyżej każdy robi po swojemu
ja nie miałem zwrotów czy problemów a z lakiernictwem jestem związany od ponad 25 lat więc......

a jak kolega wyżej twierdzi: żeby przypalić lakier to trzeba się wyjątkowo POSTARAĆ ... to owszem ale nie wszyscy wiedzą jak to robić i założę sie o kratę piwa że jak ktoś to robi pierwszy czy drugi raz to przypali
nie każdy wszystko potrafi :mrgreen:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 18:59

ale od tego jest forum żeby doradzić . i to dobrze doradzić .. ;-) jak juz sie zdecyduje niech pokaże efekty :) pozdrawiam :) temat juz chyba wyczerpany na wszystkie sposoby :)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 19:14

dobra to powiedz dla czego po ponad 3 latach naklejki(wszystko co nie jest czerwone)dalej są pokryte klarem?
i ten klar dalej trzyma i nie odpada?
dla jasności naklejki były gładkie :mrgreen:
tylko nie wal mi teorią tylko z doświadczenia swojego napisz czemu nic sie z klarem nie dzieje

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



a tu wahacz i półki - polerowane alu pokryte klarem, i trzyma cały czas, czemu?


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 19:38

ja sie nie spotkałem z tym ze naklejki były lakierowane .. zawsze są nakładane osobno w oryginalnych motocyklach . .. ehhh lakieruje sie loga które ktoś stworzył areografem a nie naklejki .. po co pod klarem naklejka ? wiem że na naklejkę nie idzie lakier tylko satynowa folia.... nie rozumie Cie.. przykro mi.
Ostatnio edytowano 23 sty 2013, o 19:41 przez teac27, łącznie edytowano 1 raz
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez chomik » 23 sty 2013, o 19:39

mkmkay , nie ma co sie kłócić .....
Tak wygląda prawidłowo zrobiony lakier na tiptop ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tak wygląda dobrze zrobiona polerka alu
Obrazek

teraz widać co znaczy polerka u jednych i u drugich ...wprawie nie widać różnicy .. :mrgreen:
Ostatnio edytowano 23 sty 2013, o 19:51 przez chomik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości