przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

cieknace półosie

Postprzez krejzol3 » 25 mar 2009, o 22:23

Mam problem.Pół roku temu robilem cala skrzynie byla dobrze uszczelniona.A tu znowu cieknie z półosi.Co moze byc :?:
krejzol3
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: swiecie

cieknace półosie

 

Postprzez SotoM » 26 mar 2009, o 11:51

uszczelniacz półosi - proste... koszt uszczelniacza z 10zł - gorzej aby go wymienić - jest sporo roboty przy tym i NIE jest to robota dla Laika...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krejzol3 » 26 mar 2009, o 21:00

innej opcji nie bralem pod uwage tylko ciekawi mnie czy nie ma za duzego luzu na polosiach.Jezeli tak to kicha :zalamany: Przyjdzie mi znowu skrzynie robic
krejzol3
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: swiecie

Postprzez SotoM » 27 mar 2009, o 09:53

póloś to póloś - jaki luz , wzdłucny?? to jest luz na półosi a do skrzyni wchodzą kielichy wewnetrznego przegubu który odkręcasz i zostaje kielich przy skrzyni tak , wycierasz smar i po środku jest zaslepka którą musisz wyjąc , i potem masz pierścień zabezpieczający - jego zdejmujesz i kierich ci sie wysuwa na sprężynie i wyjmujesz uszczelniacz - olej tylko ze skrzyni zlej bo cie zaleje jak wymiesz kielich.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez czitos82 » 11 kwi 2009, o 00:37

u mnie też cieknie a jakis czas temu były zmieniane uszczelniacze,może ma na to wpływ luz nie wzdłużny półosi,a pionowy góra-dół
jak to naprawić skoro same nowe uszczelniacze nic nie dają??

[ Dodano: 2009-07-04, 11:14 ]
pod kielichami są też takie mosiężne pierścienie ze stożka po jednym z każdej strony,
ma ktoś może na zbyciu takie
czitos82
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 17 lut 2009, o 23:16
Lokalizacja: okolice świecia

Postprzez wyrrwas » 5 lip 2009, o 18:15

panowie, dwa razy miałem już zmieniany uszczelniacz półosi, później wymieniona została jeszcze zaślepka. olej wciąż wycieka a ja już pomału trace nerwy, o co chodzi ??
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 5 lip 2009, o 22:25

pewnie wyrobiona jest kielich (flansza) - kołnież flanszy przechodzacy przez uszczelniacz - na nim sie wyciera rowek, za każdym razem rowek trafia w kołnierż uszczelniacza, 2 wyjscie,
1, nowe uszczelniacze(przed włożeniem ich zdiąć sprężynkę,rozdzielic ją i uciąć z 3mm złączyć, załozyć na uszczelniacz i uszczelniacz wbić w kołnierz karteru)
2. nowy kielich(flansza)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wyrrwas » 6 lip 2009, o 10:00

uszczelniacz był 2 razy zmieniany mimo, że ten poprzedni nie był uszkodzony. założony został tym razem ten z kołnierzem ale poprawy nie ma. wręcz można powiedzieć, że jest gorzej :(

gdzie mogę kupić ten kielich i ile to kosztuje?
do każdego golfa pasuje ten sam, czy są jakieś różnice?
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 6 lip 2009, o 18:57

kolrgo czytaj co napisałem wyzej na temat uszczelniaczy co zrobic...kielichy dostaniesz w kazdym sklepi motoryzacyjnym rozprowadzajacy czeci do vw
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez gluszek » 6 lip 2009, o 21:39

U mnie tez był wymieniany uszczelniacz bo myślałem, że przez niego cieknie olej, a potem się okazało że była mała dziurka w skrzyni i olej tam uciekał...

Odkręciła mi się półoś na trasie i holowałem auto z odkręconą, podczas holowania półośka uderzała o skrzynie i wybiła się dziurka :kwasny: Nie pomyślałem o tym wcześniej i przez głupotę uszkodziłem skrzynię, ale potem oczyściłem skrzynie z oleju i smaru i dziurka została zalepiona...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez wyrrwas » 21 sie 2009, o 17:10

problem rozwiązany. tygodniowy pobyt autka u mechanika, gruntowne sprawdzenie i przetestowanie pod względem jakichkolwiek wycieków, w końcu wymieniony kielich i uszczelniacz na dwustronny.
koszt naprawy - 250zł, utargowane na 200zł ;)

pozdr.
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

wyciek oleju, przegub????

Postprzez dik551 » 22 mar 2010, o 14:22

Witam
Od pewnego czasu cieknie mi koło skrzyni biegów, myslałem,że to uszczelka od skrzyni poszła, ale po oczyszczeniu jednak leci z przegubu.
Czy to przegub, nie znam się...
Jaka może być przyczyna tego wycieku?
Jak to naprawić bądź sprawdzić, co i jak?
Droga naprawa?

Pozdrawiam
Obrazek
Ostatnio edytowano 22 mar 2010, o 21:37 przez dik551, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dik551
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:20
Lokalizacja: Skępe

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości