Problem z Radiem

Wszystkie informacje o nawigacjach satelitarnych i instalacjach car audio.

Moderator: Moderator

Problem z Radiem

Postprzez puma » 31 sty 2008, o 17:17

Cześć, jestem tu nowy! Sorki jeżeli ktoś pisał już na ten temat ,ale czas nagli :lol:
Mam taki problem z nowym radiem: Kiedy podłączyłem nowe radio wszystko było wporządku,ale jak wyjmowałem kluczyk ze stacyjki, to wszystkie moje ustawienia się kasowały!Wszystkie!!! Za każdym razem musiałem ustawiać wszystko na nowo! Jak wyłączyłem radio,a kluczyk był w stacyjce to wszystko było ok. ale jak wyjmowałem kluczyk to lipa! Tak to wygląda:
Z auta wychodzą 2 kostki;
-Czarna ma 5 przewodów
-Brązowa ma 4 przewody(podłączenie głośników);czerwono-biały, brązowy ,szaro-niebieski, brązowo-czerwony ,niebiesko-biały.
Moja kostka ISO, ma 4przewody(+8 do podłączenia głośników)
Wolne przewody z kostki ISO ,to; czerwony(zasilanie) , żółty(pamięć), czarny(uziemienie), niebieski(zasilanie anteny)!!!
Po podłączeniu kostki ISO z przewodami z auta, wygląda to tak: czerwony z kostki ISO styka się z czerwono-białym z auta, czarny z ISO styka się z brązowym z samochodu, a żółty z ISO styka się z brązowo-czerwonym z auta!!! Niebieski z ISO, nie styka się z żadnym, bo nie mam automatycznej anteny. Zostaje jeszcze niebiesko-biały z auta, a on też się z żadnym nie styka!
Kolega z innego forum powiedział żebym zamienił końce przewodów z zółtego na czerwony! Zrobiłem tak i wszystko było super! Pamięć zostawała po wyęciu kluczyka, ale jak radio trochę pochodziło to ... :lol: !!! Przestało grać, zdechło!!! Padł bezpiecznik 1A na kostce ISO ,na czerwonym przewodzie! Wkurw.... się i wymontowałem radio!!! Mam nadzieję że jak kupie bezpiecznik to bedzie wszystko ok.!!! Radio kupiłem nowe! RDS i wszystkie bajery!!! Proszę was o rade!!! Jak to ma być podłączone?
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Problem z Radiem

 

Postprzez PiJey88 » 31 sty 2008, o 17:32

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... soshop.htm
sprawdź czy tak masz podłączona kostke ISO
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez puma » 31 sty 2008, o 20:44

:-o no schemat super,ale dalej nie kumam!
:kwasny! Co mam zrobić!c Już raz zamieniałem końcówki i spalił się bezpiecznik :zdegustowany:Mam wyjąć czerwony przewo i włożyć go na miejsce żółtego ,czy co! Napisałem wyżej jak to wygląda... Proszę mi to jakoś łatwo opisać ;-)

[ Dodano: 2008-01-31, 19:54 ]
kolego sympatyczny podłączenie jest takie jak na pierwszym rysunku, oprócz nr.6(podświetlenie) tam nie jest nic podłączone :?: Co mam z tym zrobić????? :-? pozdrawiam :roll: :roll:
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kamilecki » 1 lut 2008, o 01:25

puma, dobrze zrobiłeś z tą zamianą przewodów...
a bezpiecznik.. :-/
dziwna sprawa...
mam nadzieje ze masz jeszcze drógi byezpiecznik na zółtym przewodzie??
kamilecki
Gaduła
 
Posty: 459
Dołączył(a): 31 paź 2007, o 19:16
Lokalizacja: do kąd

Postprzez puma » 1 lut 2008, o 12:14

ta ,na żółtym mam, tyklo na czerwonym się zjarał :-x
A jak tak złącze na (kostce ISO ) czerwony z żółtym??? To może wtedy będzie? Tylko że na połowie przewodów są bezpieczniki!!! :cry: To utrudnia sprawe! :zly:
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 1 lut 2008, o 18:24

Bezpieczniki w obudowach też może trzeba zamienić bo teraz zasilanie i pamięć są na odwrót (1A to właśnie pamięć a 5 do 10A - zależnie od typu radia to główne zasilanie).
I w żadnym razie nie łącz razem żółtego z czerwonym. To nie potrzebne. Liczą się w tej sprawie tylko te dwa - technicznie najłatwiej zamienić półoprawki bezpicznikow ze sobą: połowę z żółtego z połową z czerwonego i odwrotnie - głupio wygląda ale skuteczne.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez puma » 2 lut 2008, o 12:04

zobacze jutro! Może się uda :-D Tylko że na żółtym przewodzie wyrażnie jest napisane 10A, a na czerwonym 1A!!! Mam nadzieję że jak zrobie tak jak powiedziałeś,to że radio się nie spali :cry:
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szakur » 2 lut 2008, o 16:27

Jeżeli chodzi o kable do radia to zawsze jest masa ( - ) i dwa zasilające (+). Jeden + jest do podtrzymania pamięci radia (prąd jest dostarczany stale) a w drugim pojawia się prąd po załączeniu zapłonu. Ja nigdy nie korzystam z tej konfiguracji tylko zwieram te 2 kable i mam święty spokój. Radio po takim podłączeniu gra niezależnie od tego czy mam kluczyki przekręcone w stacyjce czy nie.
Avatar użytkownika
szakur
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 14:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez puma » 2 lut 2008, o 18:42

Wystarczy że włoże kluczyk!nie muszę przekręcać żeby radio grało! 8-) szakur napisz coś więcej!!! Mam złączyć przewody wychodzące z samochodu, czy na kostce ISO??? :oops: Napisz jak dokładnie mam to zrobić! :-( Mam poświęcić kostke??? A co z bezpiecznikami??? Napisz dokładnie bo mam dość już tego z....radia i zaczyna mnie ono w......k....jego mać!!!!! :-x pozdro ;-)
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szakur » 2 lut 2008, o 19:00

Nie musisz mieć nawet kluczyka. Wiesz już który to jest - , teraz sprawdź sobie na którym kablu masz ciągłe napięcie + (czyli nie dając zapłonu powinieneś mieć napięcie, jest to kabel do podtrzymania pamięci w radiu), następnie ten 2 +, sprawdź czy jest na nim napięcie przed uruchomieniem zapłonu (nie powinno być) a następnie sprawdź po uruchomieniu zapłonu czy jest (powinno być napięcie). Następnie weź zewrzyj ze sobą te dwa + (obojętne czy przy kostce od radia czy też od auta) i gotowe. Radio gra jak go włączysz, nie ma znaczenia czy włączysz mu zapłon czy też nie.

Do sprawdzenia napięć możesz posłużyć się miernikiem ( koszt 20-25zł. w sklepie, najprostszy model), lub zwykłą żarówką 12V.

z miernikiem prosta sprawa, przykładasz jeden kabelek od miernika do "-" przy kostce w aucie, a drugi do jednego z "+" i miernik pokaże ci napięcie.
Z żarówką jest tak samo jak z miernikiem, tyle że żarówka zaświeci.

Kostek nie musisz niszczyć, bo można wziąć kawałem kabelka i wsunąć go do kostki zwierając tym samym te 2 +

Myśle że napisałem do dość jasno ;-)
Avatar użytkownika
szakur
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 14:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez puma » 2 lut 2008, o 19:14

Jak zrobić ten miernik napięcia domowej roboty??? Słyszałem że to dziecinnie proste,ale jeszcze nie próbowałem :-/

[ Dodano: 2008-02-02, 18:20 ]
Dzięki kolego sympatyczny! Widze ,że jesteś połapany w tych sprawach! 8-) Jak tylko kupie bezpiecznik to będę sprawdzał twoje metody! :-D pozdro
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szakur » 2 lut 2008, o 19:32

Jeżeli chodzi o żarówkę, to nic prostszego. podłączasz do żarówki dwa kable i tyle. Po podłączeniu kabli do napięcia żarówka zaświeci, a jeżeli nie ma napięcia to nie zaświeci :-)

Dla ułatwienia opisałem Ci też kostke ISO i zademonstrowałem jak zewrzeć te 2 +

Robiłem tak w każdym aucie jakie miałem i nigdy nie miałem żadnego problemu z działaniem ani z bezpiecznikami. No i plusem jest to że nie musze mieć kluczyków żeby radia posłuchać :-)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
szakur
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 14:48
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Nawigacja, Car Audio i CB Radio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron