Czujnik temp. i ustawienie TPS. potrzebna pomoc

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czujnik temp. i ustawienie TPS. potrzebna pomoc

Postprzez krzysiiekb » 2 paź 2009, o 21:45

mam problem, a mianowicie przy jeździe na gazie obroty są ok, na paliwie też ładniutko się prezentowały na biegu jałowym po wymianie silniczka krokowego i sondy lambda. teraz pojawił mi się problem, gdy jadę na paliwie i muszę wrzucić na bieg jałowy obroty są za niskie i czasem tak spadną, że auto zgaśnie, na gazie już nie ma takich problemów. jak ustawić tps prawidłowo? jeśli jest ktoś z grupy łódzkiej kto potrafi to robić i mógłby mi w tym pomóc niech napisze do mnie. a co do tych niskich obrotów to zaobserwowałem, że gdy odłączę czujnik temperatury obroty są wyższe i chyba nie będzie wtedy tego problemu. co to może oznaczać?
KaBe
krzysiiekb
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:43
Lokalizacja: ETM EL

Czujnik temp. i ustawienie TPS. potrzebna pomoc

 

Postprzez marcinkoz2910 » 2 paź 2009, o 21:53

Tak pokrótce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw musisz całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca na razie nie podłączaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stopniowo otwierać przepustnice i obserwować wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.

Daj mi jeszcze swój email, to wyśle ci cos fajnego o mono-jetronic/motronic
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez krzysiiekb » 3 paź 2009, o 09:44

mój e-mail to krzysiiekb@o2.pl . dzięki za szczegółowe odpisanie na mój problem.
co z tym czujnikiem temperatury? bo jak go odłączę to mam tak jak powinienem wyższe obroty i pewnie nie zgasł mi po rozgrzaniu nawet na benzynie. bo na gazie mi nie gaśnie chociaż też ma zbyt niskie obroty na podłączonym czujniku. jaki powinienem mieć kolor czujnika w golfie III w 1.8GT z 1992? i jakiej firmy? bo zakładałem już 3 i pokazują temp. 115-120st. po spokojnej jeździe.
co się dzieję jak bym pojeździł na odłączonym czujniku temp albo tps odłączył?
KaBe
krzysiiekb
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:43
Lokalizacja: ETM EL

Postprzez marcinkoz2910 » 3 paź 2009, o 15:02

krzysiiekb, odłączenie czujnika powoduje wejście auta na tryb awaryjny czyli wprowadza sobie stałą wartość z czujnika wirtualnego że tak powiem i trzyma się tej wartości na dłuższą metę spowoduje to większe spalanie i dyskomfort jazdy...

odłączenie TPSa spowoduje wariowanie silnika

sprawdź i wyreguluj TPSa powinno pomóc

@ poszła
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez trojeczkaGT » 21 gru 2011, o 00:44

wiem ze to podchodzi pod paragraf odkopu ale nie ma nigdzie odpowiedzi na moje pytanie czy ten sposob tez dzialac bedzie z krokowym na 4 piny bo nie mam 6 pinow mam 4-pinowy a chce zobaczyc czy mi tps nie wysiada.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 21 gru 2011, o 01:16

Tak, pierw pin 1 i 2 pod woltomierz, powinno wskazywac 0,20-0,25v, dalej, na pinach 1 i 4 j.w. kolega pisal.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marcinkoz2910 » 21 gru 2011, o 22:20

trojeczkaGT, pisze wszystko

w sumie są tylko 4 piny ale ponumerowane są od 1 do 5 ale brak jest 3 zatem masz tylko 4
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ci-nek » 13 wrz 2012, o 23:59

odgrzebuję, pytaniem:

czy brak kalibracji TPS moze powodowac "zawieszanei się" obrotów lub samoistne narastanei obrotów?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 14 wrz 2012, o 09:47

tak może to być jedna z przyczyn

ale lepiej pierw sprawdzić błędy na komputerze a potem ładować się w koszty
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ci-nek » 14 wrz 2012, o 10:26

w koszty? ustawienie TPS to chyba nie są zadne koszty jezeli zrobie to samemu?

na kompie nei pokazuje zadnych błedów z tym zwiazanych
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez marcinkoz2910 » 14 wrz 2012, o 10:49

aaa to zmienia postać sprawy jak już sprawdzałeś błędy

jak najbardziej możesz to zrobić samemu to nic nie kosztuje


jak będziesz go ustawiał to wykręć go całkiem i zobacz czy nie masz uszkodzonych ścieżek na nim
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez ci-nek » 14 wrz 2012, o 10:52

chodzi o te 4 śruby które są z boku? w ogóle to musze sprawdzic czy mam żółtozielony przewód od LPG podłączony do TPS, bo mam wrażenie że nie... tylko nie wiem gdzie go podłączyć?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 112 gości