Dalej cieknie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dalej cieknie

Postprzez puma » 24 sty 2013, o 13:53

Miałem od długiego czasu wyciek oleju z okolicy pasak rozrządu. Myśłałem ,że to uszczelka pod głowicą poszłą,ale mechanik po sprawdzeniu powiedział ,że to uszczelniacz wałka rozrządu. Umówiłem się na wymiane i gościu wymienił ten uszczelniacz,olej,filtry oleju, paliwa,benzyny. Silnik umył itd. Zapłaciłem i pojechałem. Już od samego początku auto zgasło no ,ale ok może to moja wina,jadę dalej redukuje na 2 bieg i ...auto totalnie zamuliło. Dopiero jak wcisnąłem pedał gazu do oporu to po 3-4 sekundach nagledostało zrywu.I tak za każdym razem przy redukcji na 3 bieg siuę dziło. Auto znów zgasło i znów muliło na 2 biegu. Pomyślałem ,że ok pewnie przestanie ,bo silnik był myty i może woda gdzieś doszła i dlatego tak. I tak się stało. Wieczorem autko już normalnie chodziło. Tylko ,że jak otworzyłem maske to ... :-x Dalej cieknie z okolic paska rozrządu. Z okolic tego cholernego uszczelniacza. Co to może być??? Nie widzi mi się wydawani kolejnych pieniędzy ,bo 300zł już włożyłem. Mogłem od razu zapołącić 600 zł za wymiane tej uszczelki i po problemie a teraz dodatkowe koszty... Co to jest waszym zdaniem?Mechanik mógł się zorientować?
Bardzo proszę wszystkich o odpisywanie ,ponieważ jutro rano wybieram się do gościa i chciałbym wiedzieć konkretnie o co może chodzć...W końcu wiecie jak to jest...

[ Dodano: 2013-01-24, 12:55 ]
Sorrz za błedy ,ale w totalnym pospiechu pisałem ,bo do roboty już mykam
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Dalej cieknie

 

Postprzez Lucek777 » 24 sty 2013, o 15:14

Generalnie jak się nie widzi to ciężko określić skąd cieknie , może nawet z pod pokrywy zaworów bokiem zaciekać . Majster powinien wyczyścić całość dać mu popracować lub się przejechać i ocenić skąd cieknie , po zlokalizowaniu usterki usunąć ją . Jeśli nadal cieknie a zostało mu za to zapłacone musi poprawić swoją robotę i przeprosić za kłopot .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mateusz_918 » 24 sty 2013, o 18:47

jak sam zdiagnozował i dalej leci to ma robić i koniec na swój koszt
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez puma » 25 sty 2013, o 00:51

Szlag mnie zaraz tradi :wsciekly: Auto jak pracuje na wolnych obrotach gaśnie. Stoje na światłąch a tu się dławi i gaśnie...Muszę trzymać na gazie ,żeby nie zgasł....Co do cholery mi się stało? Przed naprawą nie było takich problemów. Czujnik Halla był wymieniany 2 lata temu. Gościu może coś ,żle zrobił ,albo woda gdzieś poszła jak mył silnik...Czyja to wina ,bo nie chcę wyjść na kretyna ?

[ Dodano: 2013-01-24, 23:54 ]
Może świece ,albo kable do wymiany? Już od samego początku jak wyjeźdzałem od mechanika to mi zgasł silnik a później się dławił. Myślałem ,że to może normalne po wymianie oleju,filtrów i tego uszczelniacza. Dziwne to ,bo przecież nie raz zmieniałem olej itd i nigdy nie było takich problemów...Na drugim biegu auto się dławiło,traciło moc i po paru sekundach dopiero wchodziło w obroty
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Lucek777 » 25 sty 2013, o 01:09

Jeśli się tak nie działo przed jego robotą to definitywnie coś spierniczył . Jedziesz i reklamujesz czyli wszystko to co tu opisałeś . Meldujesz gościowi że . Przyjechałem do pana naprawić wyciek po tej naprawie wyciek jest nadal a na domiar gaśnie itp. Może przy zmianie filtra gdzieś jest nieszczelność i łapie paliwo z powietrzem itp. Musisz pojechać i zareklamować nie ma co teraz roztrząsać może gościu przyzna się do błędu i go poprawi.
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 25 sty 2013, o 06:15

Mechanior po wymianie uszczelniacza wałka rozrządu założył koło pasowe i mógł przestawić rozrząd o jeden ząbek, wtedy tak właśnie silnik będzie się zachowywał.
Druga sprawa to wyciek. Na bank leci spod pokrywy zaworów. Szczególnie newralgiczne punkty w tym typie silnika to boczne narożniki, które zawsze trzeba posmarować czerwonym silikonem lub klejem Reizosil.

Miejsca zaznaczone kolorem czerwonym.

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 09:23

Moim zdaniem to albo źle włożył simering ,albo... częstą przyczyną wypchnięcia jego jest zapchana odma , a jeszcze wilgoć jak auto umył i wystawił na mróz to woda mogła załatwić uszczelniacz. Co do pracy silnika to bym obstawiał to samo co prezesik25 napisał . Ja na Twoim miejscu pojechał bym do gościa na reklamację.Mechanik na pewno wie że odma w MK3 to udręka , to raz a dwa to auto po naprawie powinien sprawdzić czy odpowiednio śmiga tym bardziej że rozpinał rozrząd. To powinien się upewnić czy jest ok,sprawdzić też zapłon, a nie po łepku , kasa i wypad :-) ;-) ;-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez puma » 25 sty 2013, o 12:16

Właśnie wróciłem od gościa. Najpierw sprawdzał zapłona a później zdjął i czyścił styki w kopółce aparatu zapłonowego. Jak ją obracał przy zakładaniu ,to widać było ,że obroty troszkę szaleją...Gościu wsiadł i odjechał moim autem. Po paru minutach wrócił i powiedział ,że wszystko było ok. hehehe Jakbym nie widział ,że czyścił i poprawiał aparat zapłonowy. :looka: Dzisiaj zobaczę jak będę jechał ,czy już jest po problemie. Dokładnie w weekend na dłuższej trasie też sprawdzę.

[ Dodano: 2013-01-25, 11:17 ]
Może faktycznie to wina tej kopułki... A co do tej uszczelki to gościu nie ma zielonego pojęcia co to może być...W poniedziałek zostawiam mu auto na cały dzień i niech sprawdza...
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 12:20

A wyciek?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez puma » 25 sty 2013, o 13:02

No wyciek dalej jest. W poniedziałek zostawiam mu auti na cały dzień i niech szuka...Mam tylko nadzieję ,że nie będzie żądnych dodatkowych kosztów... :-| :-| :-|

[ Dodano: 2013-01-25, 12:04 ]
W poniedziałek dam znać jak to wszystko wygląda. Ostro się :-x jak będę musiał jeszcze coś zapłacić...

[ Dodano: 2013-01-25, 12:13 ]
Szlag mnie trafi bo 2 lata temu próbowałem naprawić ten sam wyciek i się nie udało. Wtedy odpuściłem,ale tym razem już nie odpuszczę. Fakt ,że inny mechanik mi teraz auto robi i może się uda.
Task to wyglądało i wygląda do dzisiejszego dnia :-?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cde ... f8e43.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 22a5e.html

[ Dodano: 2013-01-25, 12:13 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dd ... 6d094.html

[ Dodano: 2013-01-25, 12:17 ]
Dodam iż 2 lata temu wymieniałem uszczelke pod zaworami,klawiaturą.Dalej była lipa. Mechanik wtedy powiedziął,że to uszczelka od głowicy. Koszt 800zł :lol: chyba jest nienormalny ,że tyle zabulke. Odpuściłem wtedy ,bo to nie mała kasa. Inny gościu mówił ,żebym odpuścił i silnik jakiś używany kupił,ale wiecie jak to jest...No i po tym czasie znów postanowiłem się tym zająć,bo nie nawidzę wycieków z silnika... :lol:

[ Dodano: 2013-01-25, 12:32 ]
Później nowe fotki wrzuce ,bo te są stare. Jeszcze nie była wtedy uszczelka pod klawiaturą wymieniana i z niej też kiedyś kapało.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez da-w-id » 25 sty 2013, o 14:07

na 100 proc cieknie z simeringu, mi tez cieklo, wymienilem koszt jakies 70 zł z robocizną i co ?
po 2 mies dalej cieklo i cieknie, ale baardzo malo, nawet nie zauwazam strat oleju na bagnecie, wiec juz tego nie bede ruszal wcale..
Odme mam drozna itd, wiec to na pewno nie przycznyna, a zreszta do stalo mi sie latem, wiec jak odma na 100 % nie :)
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 14:20

Może być rysa, zadzior lub wytarty na średnicy wałek i niedoszczelnia siemering, ale to mechanik powinien sprawdzić zmierzyć , a nie wkładać na pałę. Druga jeszcze sprawa może nie jest prawidłowo wepchnięty lub lekko krzywo , nie ma innych opcji :-) :-) :-)
Chyba , że kupił jakąś chńszczyznę za 2 zeta
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości