Witam, zwracam się po raz n-ty o pomoc/poradę.
Usterka:
Jak w tytule, na benzynie mniej (ale jednak) na gazie bardziej (mimo ze regulowałem) dusi się miedzy 1600-2400 obr. Odczuwalne jest to przy dynamicznym przyspieszaniu, idzie jakby chciał a nie mógł. Nie kicha, nei strzela, nic z tych rzeczy po prostu muli.
Zauważyłem też że na jałowym biegu troszke drga (wcześniej było gładko), czasami nierównomiernie, jakby sie dławił, o tak (ciepły silnik):
http://www.youtube.com/watch?v=3SJdCC1G ... e=youtu.be
Po czym:
Jakiś czas temu padł mi mono-wtryskiwacz. Po jego wymianie auto właśnie tak muliło. Forumowicze podpowiedzili mi ze moze mechanik odwrotnie podłączył przewody sterujace ciepłym/zimnym powietrzem. Zamieniłem je i było OK, ale zaczęły dziać sie inne rzeczy (falujace obroty itp). Ostatnio zweryfikowałem z ETKĄ sposób ich podłączenia. Koledzy z forum źle mi poradzili, przełączyłem tak jak należy (mechanik podłączył dobrze) i mam znowu muła. (wcześniej dostawałza dużo zimnego powietrza, teraz dostaje tak jak należy czyli ciepłe do 35'C a potem mieszane lub zimne)
Co był robione:
Czyszczenie przepustnicy.
Świece mają jakieś 1000km przejechane (dokręcone kluczem dynamometrycznym). Przewody mają ok 5000km przejechane. Kopułka 5000km, tak samo palec. Nowy aparat zapłonowy. Filtry, olej itp sezonowo.
Przeczyszczone styki od akumulatora do gdzie-się-dało.
Nowy aku. Nowy alternator.
Nowy wtryskiwacz.
Nowe rurki ciepłe/zimne powietrze oraz sprawdziłem czy nigdzie nic nei ucieka.
Reset ECU (oczywiście z kasowaniem błędów). Ustawienie TPS na 0,21V (pierwotnie było 0,17V). Przy tym ustawieniu VAG pokazuje otwarcie przepustnicy na jałowym biegu ciepłego silnika 4,7' (stopnia). Temperatura zasysanego powietrza OK. Temperatura cieczy chłodzącej OK (czujnik wymieniany). Spalanie w normie (ale bywało lepiej). Lambda w normie. Czas wtrysku na jałowym rozgrzanym silniku 1,5ms,napiecie aku 14V, obciążenie silnika na jałowym 34%. Wyliczony kąt wyprzedzania zapłonu 24'. Jedyne czego nei udało mi się przeprowadzic, to adaptacji nastawnika przepustnicy w Vagu, bo żaden z opisów (również ten http://www.golf3.pl/topics28/adaptacja- ... t11369.htm) nie odnosi sie jak to uczynić w VWTOOL albo w polski-vag (nie ma opisywanych w tej instrukcji opcji w tych programach).
Co to moze być? Kotś ma jakis pomysł? Pomocy...
Dodam, ze jak był śnieg (bardzo slisko) to te "zamulanie" przerodziło się w lekkie poszarpywanie"